15.12.2011 г.

Пълнен лук

'
 Тъй като Зиче от  ''Черпак с мерак'' ме зарази с идеята си за пълнен лук ....речено -сторено:)) ....Ама как се облизва Роберто :))....че и критика ми дръпна - що до сега не съм му готвила това :))..
Зиче , аз само го опитах ,но и на мен хареса страхотно и аромата на лук един такъв ненатрапващ се ,чудесен ! 
Благодаря за рецептата , аз малко я поизмених според вкуса на Роби . 
Вчера пък открих в едно списание пълнен лук само със зеленчуци . Някох ден ще опитам и нея. А да напиша сега и как го приготвих:)))
Почиствате от люспите големи глави лук. Издълбавате ги с помощтта на малка лъжичка . Бланширате за 2 мин. в подсолена вода , а може да бланширате целите глави лук и после да ги издълбаете . Да не забравите да си отрежете красиво капаче :). В тиган с малко зехтин запържвате ситно нарязан морков, стебло целина , нарязани на дребно гъбки , кайма. Прибавяте магданоз, чер пипер , 1 с. л. доматено пюре ,посолявате и оставяте на умерен огън до извиране на излишната течност .



Охладените и изцедени от водата глави лук пълните с така приготвената смес .Слагате отгоре капачетата и в тавичка с малко олио и вода печете около 20 мин. Изваждате , отстранявате капачетата слагате върху всеки лук плочка топено сирене ( или настърган кашкавал) и връщате тавичката в изключената вече фурна да се поразтопи сиренето . !
                            С чашка червено винце :))..наздраве и да ви е сладко!


7 коментара:

  1. Голяма вкусотийка!
    Обичам Зиче, обичам и теб!
    Двете на едно място е огромно удоволствие за мен!
    Целувам те Ийв:*)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти ,Кате :*...целувки и за теб ...имам чувството ,че те познавам от 100 год.:),а пък са минали едва 2 месеца откакто те открих :) !
    Чао аморе и хубава вечер ! Прегръдки силни ,силни :) !

    ОтговорИзтриване
  3. И АЗ ВИ ОБИЧАМММММММ....
    Ивана,много ти Багодаря за доверието и твоята рецептамного ми хареса и се е получило уникална вкусотия ..личи си ....и ще се прави ,защото много ги харесваме пълнените лукчета.
    Поздрави на Роберто ;);)
    Прегръщам те силно!

    ОтговорИзтриване
  4. Гледах го при Зиче, сега и при теб:) Страхотен изглежда този лук!

    ОтговорИзтриване
  5. Да е жива и здрава Зиче,дето ти е дала идеята и да си жива и здрава и ти, където я сподели с нас и да сме живи и здрави всички...
    Много ми допадна този апетитен пълнен лук ,ще го пробвам скоро.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря Зиче :)вече си знаеш -рецептата е супер ,Роби е поздравен :) ...всичко е на мястото му:)).
    Благодаря ви Траяна,Мира ,че отделихте време за мили коментари :) !
    Прегръдки за всички ви !

    ОтговорИзтриване
  7. С нож и вилица....и този пълнен лук може да отиде много винце,Иванче!
    Голяма вкусотия,ама със Здравчето сте големи подстрекателки!
    Ще взема да го направя и аз!
    Страхотно си е хапнал Роби,напълно го подкрепям за критиката,по-често да му го приготвяш на момчето!

    Хубав петък,мила моя!

    ОтговорИзтриване