18.10.2019 г.

Запечена лучена супа - Zuppa di cipolle gratinata


Повечето от вас сигурно я знаят, аз сега откривам колко е вкусна! Запишете си рецептата и започвайте да кълцате лука! 



Продукти:
500 гр. лук
100 мл. сметана
1 с.л. брашно
1 кафяна чашка зехтин
1 ч.л. балсамов оцет
50 мл. бяло вино
700 мл. зеленчуков бульон
щипка настъргано индийско орехче
150 гр. монтасио ( не намерих грюер) 
стар хляб

Нарежете лука на полумесеци. Претрийте го с щипка сол. В тенджерка загрейте кафяна чашка зехтин. Сложете лука. Запържете за кратко, излейте бялото вино. Изчакайте няколко минутки да се изпари алкохола и посипете с брашно. Разбъркайте. Налейте около 700 мл. зеленчуков бульон. Добавете сметаната, овкусете с щипка индийско орехче. Захлупете съда и гответе супата около 25 мин. Препечете стария хляб. Изсипете супата в тава или в купички. Наредете отгоре хляба и поръсете обилно със сиренето. Запечете на 200 гр. в предварително загрята фурна с вентилатор за около 5 мин. 
Вкусно! И Роберто яде! :) Чаоооо! 



11 коментара:

  1. Откога искам да я направя :)
    Твоята изглежда чудесно с тези препечени филийки, Ив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дени! Даже гости посрещах с нея и не ме изложи!🙂
      Хубава неделя!🙂

      Изтриване
  2. Ей, умори го Роби с тези супи :))) Да си призная и аз не съм я хапвала тази прехвалена лучена супа ... Още малко да захладнее и ще я пробвам с риск да си я ям сама :)
    Прегръдки! <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали го знаеш Роби, не е по супите, но тази му хареса, както и на мен! :)! А ти не чакай, ами побързай да я опиташ! Надявам се да ви хареса в къщи! :)
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  3. Не съм правила тази супа Ваня, но знам рецептата.Явно е вкусна, беше много нашумяла в блоговете.Още малко да захладнее времето и супите редовно ще присъстват на трапезата във всеки български дом.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели!
      Супата е вкусна, макар да е далече от българския вкус!
      Поздрави с пожелание за спорна седмица!

      Изтриване
  4. Най-накрая лучена супа, която да изглежда нормално и лесно за приготвяне без разни там сложнотии и продукти дето ги нямам.Благодаря,Ване!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле! Надявам се да ти хареса, а ако и сложиш и кашкавал ще стане още по-хубава!
      Прегръдка!

      Изтриване
  5. Чудесна е супичката, Ваня! Чак ми се прияде през екрана! А с тези препечени филийки - разкош!!! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  6. Ивана, добре, че съм се натъпкала, (мда два пъти вечерях)че иначе супа щях да варя по нощите:)

    ОтговорИзтриване