17.10.2019 г.

Тиквена крем супа - Vellutata di zucca



Аз тиква обичам и разни тиквени десерти ям, а за тиква с мляко умирам, ама тиквената супа съвсем не ми легна на сърце!   Почудих се малко да я готвя ли или не, гледам жълтеят из фейса все любими тиквени супи, пък нали и  есен златна навън, тикви се ядат, празник има тиквата, та рекох да я уважа с една супа, знам ли можеше да ми хареса! И не, че не я изядох,  сторих инат и изсърбах всичката голяма тенджера дето бях насвяткала, макар още като я готвех да  знаех, че ще си я ям сама! Иначе красива я докарах за снимка, ама тази е последната  и май днес ще ям друго! И след  антирекламата  запишете  рецептата, знам ли може да ви стане любима! 



Продукти:
500 гр. почистена от корите тиква
1 морков
1 стрък селъри 
зехтин
сол
200 гр. сирене филаделфия 

Нарежете тиквата, моркова и стрък селъри на малки парчета. Покрийте с вода около три пъста над нивото на продуктите. Посолете. Сварете до готовност на зеленчуците.  Свалете тенджерата от котлона, добавете филаделфията и 2-3 с.л. зехтин. Пасирайте до гладкост. Ако искате хапнете си я с тиквени семки, ако не изсърбайте я така  и да ви е сладко! Като се замисля, става за ядене само трябва да свикнеш с вкуса! 
Чаооо! :) 





9 коментара:

  1. Ваня,
    правя крем - супи с тиква и различни зеленчуци.Тиквата е много полезна и лека за усвояване храна.Добавям към супата и сушени зеленчуци - сушени домати, тиквички или патладжани както и сушени кореноплодни.Твоята супа е лека, бърза за приготвяне и семпла като продукти.Но точно такава супа е подходяща за някои хора със здравословни проблеми.Така,че страхотна е супата дори и без сирене Филаделфия.Бих добавила малко счукан чесън с орехи.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, ти ми изреди толкова продукти, че със сигурност ще опитам с някои! Благодаря ти! И да, добре се отрази на стомаха ми! :)
      Поздрави! Хубава вечер!

      Изтриване
  2. Много добре ти изглежда супичката! Аз обикновено добавям лук, картоф, сладък картоф и зеленчуков бульон и става доста вкусна - една идея ако решиш да повториш. Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дени! Със сигурност ще повторя, даже днес си купих тиква! :) На мен може да не се хареса особено, но стомаха ми (имам си проблем там) я прие с адмирации! :)
      Поздрави с пожелание за хубава вечер!

      Изтриване
  3. За пръв и единствен път ядох тиквена супа приготвена от Ути, миналата година на празника на тиквата в Севлиево. Учудващо много ми хареса, но най-учудващото е, че на Дарката също му хареса. Дотук добре, но не попитахме Ути за рецептата, а и той я беше сготвил в един огроменннн казан :)))

    ОтговорИзтриване
  4. Ще и правя поправителен, видяло се се! Ама и Дарката един, тиквена супа да му хареса!😀

    ОтговорИзтриване
  5. Много се смях, докато четях рецептата. И аз като вас възприемам тиквата само като десерт. Веднъж направих супа, сама си я изядох и няма да повторя.С уважение- Цвета

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Цвета! Обичям когато ме четат с усмивка!🙂
      Поздави и хубава неделя!

      Изтриване
  6. Аз лично съм от тези, които наистина обичат тиквена супа, и да, много я обичам в почти всичките и солени варианти ( и в сладките я обичам). Така че ще опитам може би и твоята рецепта. Но искам да кажа, че по-красива тиквена супа и снимки не съм виждала, така че дори заради това си струва да си я публикувала, дори да не ти е допаднала.

    ОтговорИзтриване