13.01.2018 г.

Маслен пай с лимонов крем и боровинки - Crostata con crema di limone e mirtilli




Голям ми беше мерака да имам такава тавичка, тясна и дълга, накъдрена отстрани и с подвижно дъно! На познати поръчвах,  в магазини се озъртах, по сергии се кокорих да не я изтърва, няма и няма! Викам си да не би да не ги правят вече, ама гледам народа готви в такива, няма да е това!  Напоследък и Роберто започна да се оглежда, белким я открие пръв и ме зарадва! И пак той я намери де, само трябваше да напише в нета какво търси жена му и тавата излезе веднага!
 Радост голяма, ако щете вярвайте!
 Аз рецепти отдавна съм и нагласила само я чаках да пристигне! Затова се подсладете с първата кростата в така жадуваната тавичка! Жените ще ме разберат, знам! 


Продукти:
250 гр. брашно
100 гр. захар
120 гр. краве масло
1 яйце
щипка сол
1 к.л. бакпулвер
 настъргана лимонова кора 
1 ванилия
за крема:
250 мл. прясно мляко
1 цяло яйце
2 с.л. захар
1 с.л. брашно
натъргана лимонова кора 
и още:
100 гр. пресни боровинки 
пудра захар 


В купа сложете пресятото с бакулвера, щипка сол и ванилията брашно. Прибавете яйцето, захарта и нарязаното на парчета краве масло. Ароматизирайте с натъргана лимонова кора. Замесете меко тесто. Загънете тестото в стреч фолио и приберете в хладилник за 1 час. 
Тази тавичка е с незалепващо покритие, затова нямаше нужда от намасляване. Разточете тестото на набрашнена повърхност и го прехвърлете внимателно в тавата. Оформете висок борд като притиснете добре страните за да се образуват хубаво вълничките. Надупчете дъното с вилица. Върху тестото поставете парче хартия за печене. Отгоре напълнете със зрял боб или нахут (аз имам нахут, след употреба си го прибирам в една кутия до следващия път)! Това е за да не се надига тестото  и се получи тестена черупка, която после ще напълним с крем. Изпечете на 170 гр. в предварително загрята фурна с вентилатор за около 35-40 мин.  


Топлото маслено тесто е много крехко, затова изчакайте да се охлади преди да извадите печивото от формата. 
 Кремът пригответе като в тенджерка сложите всички продукти. Поставете я на котлона и веднага започнете да бъркате с телена бъркалка докато крема се сгъсти. Изсипете го топъл в охладената тестена черупка и загладете внимателно. Украсете по ваш вкус! 
Да ви е сладко :)! Чаооо! 


7 коментара:

  1. Ама пък си е струвало чакането, десерта е неустоим!
    Не знам, дали всички жени биха те разбрали, но определено такива луди, като нас блогърите - да:))Браво на Роби, важно, че и той те разбира!

    ОтговорИзтриване
  2. Много си сладка, Ив! Като дете се радваш на малки неща, толкова е приказно, че чак аз се развълнувах. Да ти е честита тавичката и все вкусни неща да приготвяш в нея! Поздрави, Слънце!

    ОтговорИзтриване
  3. Блаагодаря, Веси,
    Кате!
    Целувки, момичета и хубава вечер! :*

    ОтговорИзтриване
  4. Ех, Ив, така те разбирам, защото преди три месеца видях такава в Брюксел, ама струваше 29 евро и ми се досвидя....А днес си намерих в София, та да споделя с теб радостта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Игличе!
      Ама пък 29 евро много скъпа бе, то и на мен ще ми досвиди тази цена!
      Радвам се, че си намерила на добра цена, да ти е честита!

      Изтриване
    2. И аз съм запалена по тези тавички, та къде в София ги има?Благодаря за отговора.А и по отношение на маслените пайове, аз ползвам само Ивана.

      Изтриване
  5. Ваня,
    и аз като теб обичам хубави съдове за кухнята.Особенно много ми харесва качествен и красив порцелан.Та в този дух, да ти е честита новата придобивка.Не съм виждала такива тавички с подвижно дъно, но определено това , което си приготвила си е струвало усилията.Чудесно е.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване