8.06.2018 г.

Маслен пай Слънце - Crostata Sole


Ваканцията мина и замина, останаха ми прекрасни спомени и снимки,  а аз още не мога да влезя в ритъм и намеря време да публикувам натрупалите ми се десетина рецепти. Извинението за дългото ми отсъствие е този великолепен маслен пай, който видях преди два месеца в италианското кулинарно предаване '' La prova del cuoco'' направен от Natalia Cattelani . Рецептата за тестото ми е различна, но оформянето е по нейна идея! 


Продукти:
250 гр. брашно
 2 жълтъка
120 гр. краве масло
100 гр. захар
2 с.л. прясно мляко 
1 ч.л. бакпулвер
настъргана лимонова кора 
1 пакетче ванилова захар
щипка сол
и още:
3-4 с.л. кайсиев конфитюр
1 с.л. захар на гранули 
1 с.л. филирани бадеми 


В купа сложете пресятото с щипка сол и 1 ч.л.  бакпулвер брашно. Добавете двата жълтъка, захарта, нарязаното на парчета студено краве масло, настърганата лимонова кора, прясното мляко и ваниловата захар. Замесете гладко тесто. Огънете го в стреч фолио и приберете в хладилник за 1 час. На парче хартия за печене очертайте кръг с диаметър 24 см. Разточете в него тестото на около 5 мм. Изрежете остатъка, от него може да направите топчета с бадеми (вижте ги на снимката долу). Прехвърлете готовия кръг в тавичката. Направете 8 разрези на тестото, като завършвате на 5 см. от края на кръга. В тези 5 см. сложете кайсиев конфитюр, прегънете триъгълниците  навън към стените на тавата. Тестото поръсете с гранулирана захар, а там където има конфитюр поръсете с филирани бадеми. 


Изпечете пая на 180 гр. в предварително загрята фурна с вентилатор за около 35-40 мин. Охладете на решетка, преди да нарежете сладкиша. 
Да ви е сладко! Чаооо! 



9 коментара:

  1. Прекрасен слънчев пай!
    Да ви е сладко с мама! :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси :) Сладко ни е и още как :)!
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  2. И друг път като посочите източника, ми е интересно да видя как изглежда, винаги вашите сладкиши са много по-ярки и красиви.Няма що, "Кралица на кростата" сте.Много е красив и този слънчев пай!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Руми!
      За мен това е сладкиша, който може да се направи в безброй варианти и вкуса да е винаги различен и неповторим! :)

      Изтриване
  3. Който го може, го може. Казах на сестра ти ще кажа и на теб. Възхищавам ви се. И да знаеш , че ми липсваше. Не само рецептите ,а и самото ти представяне и писане е много интересно.
    Поздрави Катя

    ОтговорИзтриване
    Отговори

    1. Много ласкави и хубави думи си ми написала, Катя! Благодаря ти от сърце! Радва ме, че ти е интересно на страниците на блога и съм ти липсвала! Какво повече да иска един блогър! :)
      Поздрав с пожелание за хубава неделя!

      Изтриване
  4. Отново прекрасен сладкиш, Ивана!
    Ще чакам с интерес и другите ти рецепти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, благодаря!
      Мама ми е на гости и все не ми остава време за блога :)!

      Изтриване
  5. Che bella idea, adoro il sole, questa sarà una dlle mie prossime proposte ;) Ciaoo

    ОтговорИзтриване