20.07.2018 г.

Прасковен сладкиш с яйчен крем - Torta con pesche e crema pasticcera



Дебеличък ми се получи и малко препечен, но така е като сбърках размера на тавата. Малко ми се видя сместа,  не помислих, че ще се надигне толкова  и сложих тавичка  20 см., а трябваше да е 24 см.  Затова, ако решите да го направите непременно тавичката да е по-голяма. Вижте тук оригиналната рецепта! 



Продукти:

за кексовата смес:
3 яйце
180 гр. захар
250 гр. брашно
125 гр. рикота
1 бакпулвер
 1 пакетче ванилова захар

за крема:
250 мл. прясно мляко
1 цяло яйце
2 с.л. захар
1 ванилия
1 с.л. брашно

и още:
2-3 праскови
сока на половин лимон
2 с.л. захар



Първо си пригответе крема за да има време да се охлади. В малка тенджерка налейте млякото, добавете захарта, брашното, яйцето и ванилията и  поставете на огъня.  Веднага започнете да бъркате  докато крема се сгъсти. 
Нарежете прасковите на резени. Поръсете с две супени лъжици захар и сока на половин лимон. Счупете яйцата в купа, добавете захарта и разбийте с миксер до гъст крем. Слагайте по-малко от рикотата и разбивайте на малка степен с миксера докато се хомогенизира добре. Размесете брашното с бакпулвера. На порции го дабавете в яйчената смес. Застелете форма (24 см.) с откопчаващ се ринг с хартия за печене. Изсипете кексовата смес, отгоре изсипете крема и подравнете. Наредете прасковите върху крема. Изпечете сладкиша на 180 гр. в предварително загрята фурна с вентилатор за около 35 мин. 
Готовият сладкиш охладете на решетка, поръсете с пудра захар и ....
..... да ви е сладко! :) 





9 коментара:

  1. Ванче, мила, на мен не ми пречи че е малко дебеличък. Разкошен е.
    Поздрави Катя

    ОтговорИзтриване
  2. Отговори
    1. Направих го и в момента се пече. Дано съм се справила. Няма ме много по сладкишите, но дано ми се получи.

      Изтриване
  3. Радка Костова22 юли 2018 г. в 16:01

    Здравейте Ивана ! Харесвам много рецептите, които предлагате. Доста от нещата вече съм "вкарала" в менюто си и съм Ви благодарна.И този прасковен сладкиш ме впечатли и искам да направя.Имам въпрос - когата върху кексовата смес се изсипе лим.крем и отгоре се наредят прасковите, от тежестта не потъват ли в сместта или при печенето нещата просто се получават. Поздрави от България и приятен следобед !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Радка! Благодаря Ви за доверието и ме радва, че харесвате и пробвате рецептите ми! Колкото за потъването на прасковите и аз се опасявах от това, но не потънаха, както се вижда от снимките. Кексовата смес е достатъчно гъста и не позволява. Би ми се искало да потънат малко така щяха да се размесят с тестото, сигурно щеше да е изгуби ефекта на цветето от праскови, но не се случи! :) Пробвайте смело, но както съм написала с по-голяма тава, съответно с повече праскови и скъсете времето за печене.
      Поздрав и хубава седмица! :)

      Изтриване
  4. Чудесен и богат сладкиш, Ив! И много красив!

    ОтговорИзтриване