19.10.2018 г.

Патешко магре с круши - Petto d'anatra con le pere


То не е за наяждане, то е само за оптване с език,  с небце, с всички вкусови сетива които имаме! 
 Оня ден свекървата ми подари половин патица. Аз от своя страна по габровски я разделих на още две половини. От едната извадих колкото имаше останало от гърдите, а другото направих на рагу за ньоки. 
И затърсих рецепта за гърдите! Аааа, с круши-отсякох на първата попаднала ми, а от разни други прочетени извадих това което ми хареса. Роби опита  гурме произведението ми и великодушно го преотстъпи за  мен, не, че не ми харесва каза, ама виждам, че ти го харесваш повече!  Предусетила кавалерския му жест измъкнах един голям пилешки бургер с картофена салата!  Все пак не живеем от вчера заедно!  Вечерният мир въстановен и всеки се вглъби в чинията си! Следва описание на това което беше в моята! 


Продукти за една порция както вече разбрахте:
1 бр. патешки гърди поорязани, поодялани, но все пак 300 гр.
клонче розмарин
скилидка чесън
2 с.л. балсамов оцет
50 мл. бульон, ако има пилешки по-добре, ако не топла вода
1 с. л. мед
за дресинга:
20 мл. бяло вино 
4 с.л. кафява захар
1 карамфилче
2 с.л. балсамов оцет 
1 круша за пюрето  + още една за украса 




Моето магре не беше много мазно,  все пак патицата домашна, яла царевица и внимавала с подкожните тлъстини. Нарежете с остър нож месото от страната на кожата. Внимавайте да не отивате много надълбоко, нещо което аз не спазих.  Та, в тигана (ползвайте такъв с незалепващо покритие)  налейте малко зехтин, сложете 1-2 скилидки чесън и клончета розмарин.  Сложете гърдите с кожата надолу и пържете за около 4-5 мин. Обърнете с помоща на щипка месцето и продължете пърженето още толкова мин.
Докато готвите всичко това, включете фурната на 200 гр. В тавичка излейте бульона, добавете меда и балсамовия оцет. Сложете месото, този път с кожата нагоре и пъхнете тавичката във фурната. От време на време отваряйте и поливайте със соса. Така около 15 мин. 
Извадете тавата от фурната и оставете настрана. Остава да приготвите дресинга. В тенджерка налейте бялото вино, добавете кафявата захар, едно карамфилче (може и без него), 2 с.л. балсамов оцет. Сложете на котлона и когато течноста заври пуснете две обелени круши. Поливайте ги с дресинга докато количеството остане наполовина. Извдете крушите, едната намачкайте, а другата ползвайте за украса на ястието или както практично се изрази моята дъщеря Наталия за десерт в една чиния с основното! 
Останалата течност редуцирайте на умерен огън до консистенция на течен мед. 
В подходяща чиния изсипете пюрето от круши, сложете нарязаното магре и полейте с дресинга. 
Сладко, солено, десерт - с една дума, който обича да заповяда! :) Чаооо! 
P.S. - Що не го наготвиш, когато поканим Орландо на вечеря, попита Роби?! Въпросният приятел има ресторант и аз поповдигнах вежди със скромна усмивка - все пак си е признание!  







4 коментара:

  1. И за мен може да наготвиш това гурме ястие...усещам, че много ще ми хареса :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти намери магрето, от мен крушите и готвенето :)!
      Прегръдка!

      Изтриване
  2. За пали ме, Ванче! Аз обичам такива сладко-солени-кисели комбинации! Чудесна презентация! Поздрав и благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Сонче!
      Сигурна съм, ще ти хареса!
      Поздрави и хубава събота и неделя! :)

      Изтриване