1.04.2012 г.

Лимончело - домашен лимонов ликьор


Какво е Италия без паста ,пица ,кростата  , лимончело ? След всичките ми рецепти за първите три ( и още толкова  непубликувани ) днес ви предлагам рецепта за домашно приготвен ликьор от лимони . Рецептата е на Роби от майка му и ако не беше Марта от ''Драскотини '' да ме попита как се прави лимончело ,аз все забравях да и я поискам . .. Та така преди двадесетина дни с продиктувана по телефона и надраскана по докторски рецепта се заех с набавянето на всички продукти . 


Написала съм продуктите на половин доза , но аз направих цяла ,затова ще я напиша така както го направих аз. 
10 големи лимони , 1 л. чист алкохол( 90 градуса ) , 1 кг. захар, 1 и 1/2 л. вода ( литър и половина ,да го напиша и така да не се обърка някой:).


Най -важното което трябва да се знае е , че лимоните не трябва да бъдат обработвани с нищо . Нетретирания лимон познайте като притиснете леко кората му и пръсне няколко ситни капчици аромат , не трябва да усещате миризма на никакви химикали . Разбира се ако имате домашни си е най- хубаво :) ,ама малко трудно за климата в България . На Роби майка му бере по 80-90 лимона на сезон :) от едно само дръвче.
Обелете лимоните като ябълки :) и сложете обелките в голям с широко гърло буркан. Залейте с алкохола , захлупете добре и приберете на хладно . Забравете всичко за 20 дни . 
Когато все пак си спомните за ликьора от водата и захарта сварете за 5 мин. захарен сироп . Оставете да се охлади.


Прецедете алкохола през ситна цедка . Прибавете го към охладения сироп. Разбъркайте добре и ...... наздравe ...имате най - ароматното лимончело !
Може да го съхранявате в стъклени бутилки на стайна температура ,но когато го сервирате трябва да бъде силно охладен . Аз винаги държа едно шише във фризера. 



Снощи открихме и сезона на барбекюто с нашите приятели Таня и Мауро. Похапнахме,попяхме ,посвирихме(който може де , Роби само се снима с  китаратa!.Затова днес ( поради снощния късен  за лягане час , някъде около 2:30 ) до обяд успях да стъкна само лимочелото и едно минестроне .  Роби веднага след обяда се оттегли на заслужена  почивка ,  а аз се настаних пред компа! Време е да ставам обаче ,затова ви казвам чаоооо за днес и ви пожелавам хубава и слънчева нова седмица!



24 коментара:

  1. Много ароматно и пивко звучи!
    С удоволствие бих си пийнала, но в Италия :))
    Успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Изглежда много свежо и ароматно! За вкуса мога само да гадая:)

    ОтговорИзтриване
  3. Много се радвам ,че сподели рецептата за лимончелото!Свежа и ароматна напитка.Чудесно сте открили сезона с много настроение и хубави ястия!
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. ех, май малко ви завиждам за лимоните и хубавото време за барбекю!За лимончело само съм чела, има го по рецептите и сигурно е много хубаво!Чудя ти се ко га насмогваш с всичко?Прекрасна си!Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  5. Ивана,
    ей такова не съм опитвала, но съм заинтригувана не на шега, макар да е първи април днес;)
    Запазвам си го, представям си какъв вкус би допринесло на бъдещите ми сладкиши;)
    Хубава веселбица сте си спретнали- а аз дори не мога да грача край китарата;)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Малее, ще си направя тези дни заради теб, така ми се допи. Поздрави, Ванче!

    ОтговорИзтриване
  7. Ваня, много интересно звучи, това лимончело! Струва ми се много подходящо за предстоящият летен сезон! Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Знаех си аз, какво ме очаква и пак се отбих! Самата дума лимончело ме кара да мечтая за тази напитка! Ив, с какво да го заменя този алкохол, гледам на твоята бутилка пише алкохол, но тук няма такова нещо като че ли?! Открихте сезона на барбекюто, а!?:) Супер сте! Слънчева нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Интересно предложение,опитвала съм нещо подобно,като чета съставките,но не съм сигурна,дали е било лимончело-много свежо звучи името.Ако ми донесат домашни лимони другата седмица,непременно ще пробвам.
    Успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Откак видях лимончело при Ева Тонева поне си купих такова ,но сега отлежава за лятно време.Смесвам го с мента и спрайт,става божествен коктейл.
    Хубаво сте си прекарали с приятелите,Ивана,а ако знаеш как ми се ходи в Италия,блазе ти!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Никога не съм опитвала лимончело, но съм сигурна, че ще ми хареса. Вчера видях в двора на една къща лимоново дърво в саксия, цялото отрупано с плодове. Жалко, че и аз си нямам такова :/
    Поздрави и пожелания за хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря за рецептата! Непременно ще я опитам, звучи ми много добре :)

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря ви ,момичета за милите коментари :) ...Кате , за алкохола виж на щандовете със спиртни напитки ,но в големите супермаркети :)...друг съвет ,мила не мода да ти дам .
    Хубава и слънчева седмица ,дами :*! Прегръдка от мен !

    ОтговорИзтриване
  14. Ех, че свежа публикация! Много ме развесели :-)! Лимончелото за сега наготово от магазина пристига вкъщи, но идеята за домашно приготвено много ми хареса!
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  15. Ив, ти си за завиждане- да си береш лимони от д ървото в двора! Това е фантастично.Знам, че свекърва ти, но по принцип си имате свободни лимони там... и смокини и просто е един рай...
    Благодаря ти за рецептата, непременно ще си направя.
    Бях чела, някъде, но не помня къде, че се прави от специялен сорт лимони, при теб не прочетох нищо по този въпрос и ще опитам с тези, които има да се продават при нас.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  16. Благодаря за рецептата. Правя го вече за втори път и наистина е страхотно. Доста силничко става и е прекрасно за женски събирания:)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря,Катя за доверието! Ако искаш да не е така силно може да увеличиш, но най-много с 200 мл. водата за сиропа!
      Желая много усмивки на женските ви събирания:)!

      Изтриване
  17. И аз да попитам това чудо не става ли много силно само с толкова вода?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, не става ,Петър:)...но, ако се страхуваш, че ще да е силно за теб може да увеличиш водата с 200-300 мл.!
      Захарта обаче не увеличавай!

      Изтриване
  18. Винаги съм харесвала рецепти,които са написани на ръка , както виждам тук на листчето, вече всеки гледа да изказва всичко от компютъра, но така написано има много по сантиментална стойност и е по силно когато да речем и твоите деца след години го четат и правят стъпка по стъпка.Благодаря за рецептата отново, преди време бях пила нещо такова, но не искаха да ми кажат каква е рецептата и сега за късмет ето я.Имаме доста лимони у нас с които още днес мисля да опитам да пригответе едно Лимончело.Тази напитка е идеална за лятото когато е токова горещо, действа освещаващо като извадиш от хладилника бутилката и си пийне човек.но не знаех, че е италианско питие.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По италианско от това няма :))...Благодаря Ви, за милия коментар!
      Поздрави!

      Изтриване
  19. Здравей Ваня би ли ми казала дали след като обелим лемоните трябва да махнем бялата част мембраната на кората.Благодаря предварително.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, премахва се. Аз беля кората с ножчето за картофи като внимавам да не загребвам много навътре за да избягна точно тази част!

      Изтриване