10.08.2019 г.

Ликьор от рози - Liquore di rose


Ликьор от любимите ми цветя! С нежен вкус и дъх на рози! 


Продукти:
10-12 бр. розов цвят
200 мл. вода
250 мл. водка
200 гр. захар
2-3 капки лимонов сок

Откъснете внимателно листенцата на розовия цвят. Сложете ги в купа със захарта и претрийте. В тенджерка налейте водата. Добавете захарта с листенцата. Сложете съда на умерен огън и редуцирайте течноста до гъст сироп. Преди да отдръпнете сиропа от котлона капнете няколко капки лимонов сок. Охладете. През цетка прецедете като изстискате хубаво листенцата. Излейте водката и разбъркайте течноста. От посоченото количество продукти излезе 350 мл. ликьор!  Налейте  в красива бутилка. Сервирайте силно охладен! 
Да ви е пивко :)! Чаооо! 

 Рецептата е адаптирана от тук!

5 коментара:

  1. Ваня,
    и на мен този аромат ми е любим.Баба ми правеше сироп и сладко от рози, но не сме правили ликьор.Водката може ли да се замени със силна ракия ? Чудесен цвят се е получил на приготвения от теб ликьор.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели!
      Бих те посъветвала да не използваш ракия, ще остане леко неприятния и вкус. Но може да опираш с етилов алкохол.
      Поздрави!🙂

      Изтриване
  2. Години наред, колкото и пъти да вляза в блога ти, се чувствам все едно съм била в дома ти, Ив. Толкова уют има тук. Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце, Кате!❤
      Винаги си добре дошла в къщи, Бонбон!😘
      Прегръдка!

      Изтриване
  3. Ах, какви прелестни снимки...и ухание...

    ОтговорИзтриване