3.12.2022 г.

Шарен хляб с квас



Обичам да правя цветни печива!
 Такъв хляб  правих преди няколко години с мая, тогава  още не познавах кваса! От известно време си мислех да замеся и опека един такъв и с квас! Доволна съм от резултата, макар снощи докато го оформях  да си мислех, че няма да стане! Направих му малко по- висока хидратация и ми беше трудно да оформя фитилите! Ако решите да погледнете и другият ми хляб рецептата е тук!

 
Продукти:
150 гр. семола римачината
250 гр. брашно с протеин 12%
100 гр. бяла спелта
350 мл. вода 
100 гр. квас лиевито мадре
10 гр. сол
3 гр. прах от лилав морков
2 гр. шафран
100 гр. макови семена



Не направих автолиза, нямах време, кваса беше тръгнал да ме търси, макар да му казах, че отивам на работа!  Направо смесих брашната, налях водата, накъсах кваса и обърках всичко. Изчаках 1 час след което прехвърлих в хлебопекарната и измесих до гладко тесто. Разделих го на две еднакви части, прибавих към всяка прахчетата и тук си помогнах с миксера за оцветяването, че ми беше по-лесно. След като тестото доби желания еднакъв тен го прибрах в две купи и покрих с найлонови шапки. Ползвам тези за баня, удобни са много! 


 Разтегнах и двете теста през 40-45 мин. След последното разтягане оставих купите в леко затоплена фурна за около 4 часа.  Разделих всеки цвят на 3 еднакви части и разточих на фитил дълъг колкото е формата в която пекох. Всеки един фитил овалях в макови семена, така  се образува контура, който толкова ми харесва! :) Наредих цветовете шахматно. Покрих с найлон и оставих в студена стая! Хлябът втаса за 14 часа. Изпекох на 240 гр. в предварително загрята фурна за 20 мин. с купичка вода на дъното. След това извадих купата, намалих фурната на 200 гр. и довърших печенето за още 20 мин. 
Нарязах хляба след като се охлади напълно! 
  Роберто пък го помисли за кекс като го видя, оставих го да помечтае, утре ще му направя кекс! :) Чаооо! 



1 коментар: