16.01.2017 г.

Ризото с маслини и праз лук


Бих искала да си го направя на фурна това ястие, но не бях сигурна дали Роби ще го яде, затова го поиталианчих и му лепнах едно ризото вместо ориз с маслини и праз лук! И да кажа: Роби го хареса много, друг път не бил ял и откъде ми дошло на ума ориз, праз лук и маслини да събера! 


Продукти за две порции:
8 с.л. ориз
100 гр. малки черни маслинки
2  стръка праз лук
100 гр. настърган пармезан
щипка чер пипер
за зеленчуковия бульон:
1 л. вода
1 морков 
1 стрък селъри (целина)
1 глава лук
сол

В тенджерка излейте водата, сложете измитите зеленчуци, посолете и варете бульона 30 мин.  Нарежете на ситно бялата част на праз лука. Сложете го в тиган с 1 к. ч. зехтин и 2-3 с.л. вода. Добавете щипка сол и щипка захар. Захлупете съда и задушете докато лука омекне. Когато е готов прибавете маслините. Отдръпнете от огъня. В плитка и широка тенджерка изсипете измития ориз. Сложете на котлона и препечете като бъркате непрекъснато докато получите лек каремелен цвят. Налейте  черпак от зеленчуковия бульон и изчакайте докато ориза поеме течността. Продължете така до готовност на ориза. Малко (около 5 мин. ) преди да отстраните ризотото от котлона прибавете маслините и праза. Овкусете с щипка чер пипер. 
 Готовото ризото поръсете с настърган пармезан и разбъркайте добре за да се разтопи сиренето. Внимавайте много със солта, защото маслините и пармезана са солени! 
Поднесете веднага!  Да ви е сладко :)! Чаооо и спорна седмица! 



10 коментара:

  1. А сега де ... наистина, от къде ти дойде на ума да събереш ориз, праз и маслини? Прав е човека ;) Aма със сигурност ще е вкусно. Баба ми правеше това ризото през зимните месеци по пости, ама по нашенски, не по италиански :)
    Аз не съм, но благодаря за подсказката Ив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Той човека не знае, че най-омразно ми беше да ям в училищния стол ориз с маслини и домати с ориз и не съм и помисляла да ги готвя, ама сега ми хареса, сигурно щото го поиталианчих :)! Кой знае може да ревизирам мнението си и за доматите с ориз :)!
      Благодаря, Дани! :*

      Изтриване
  2. О, Иванче, аз пък много обичах в стола навремето праз с ориз, щото мама у дома такова не готвеше.
    И аз не се сещам, а много обичам. И, да, с маслинки е още по-вкусно, ризото или на фурна:)

    ОтговорИзтриване
  3. Ив, друго си е ти да си го сготвиш!На мен тази комбинация ми е любима.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, мина малко време преди да стане и на мен любима :)
      Прегръдка, Наталка!

      Изтриване
  4. :) усмивка си ми ти! Съмнявам се Роби да откаже нещо, толкова вкусно и красиво приготвяш и поднасяш всичко. Изглежда доста апетитно! Поздрави, Ив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти пък си голям Бонбон! :*
      Благодаря, Кате! Прегръдка голяма от студено и ветровито Лорето! <3

      Изтриване
  5. Ваня,
    красиво поднесено наглед простичко ястие.Понякога го приготвям със заливка от кисело мляко и яйце.Става много вкусно.Твоето е също чудесно.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели!
      Интересно ми стана за заливката, ще опитам!
      Поздрави!

      Изтриване