20.01.2014 г.

Шоколадов сладкиш с фурми


Шоколадовите сладкиши са винаги добре приети в къщи, ако има и много шоколад в тях са още по-добре дошли! Така е и с този сладкиш с фурми единствения недостатък на който  според Роби е, че има фурми:)! Та ако и на вас не ви харесват може да ги смените с ядки, сушени смокини или кайсии. 


Продукти:
За кексовата смес:
200 гр. черен шоколад
200 гр. захаросани фурми (почистени от костилките)
3 яйца
180 гр. захар
90 гр. брашно
90 гр. краве масло 
1/2 пак. бакпулвер
щипка сол
За глазурата :
200 гр. шоколад 
60 мл. течна сметана 

Рабийте с миксер яйцата и захарта на пяна. Добавете брашното размесено с бакпулвера и щипка сол. Излейте на струйка разтопеното и леко охладено краве масло. Разтопете на водна баня шоколада, изчакайте 5-6 мин. да се охлади и го добавете в сместа. Нарежете фурмите на малки парченца, прибавете и тях.
Застелете форма (22см.) с откопчаващ се ринг с хартия за печене. Изсипете сместа в нея и изпечете сладкиша в предварително загрята на 180 гр. фурна за около 30-35 мин. Охладете го върху решетка и залейте с разтопения и смесен със сметана шоколад.Да ви е сладко! 
                                                                          От мен чаооо, хубава и спорна нова седмица:)! 


22 коментара:

  1. Каква нежна шоколадова красота ! Много примамливо на вид и рецептата ми хареса много ,аморе!
    Силно те прегръщам мила моя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :*Прегръдка и от мен, аморе и благодаря ! Да ти е сладко, ако решиш да го направиш, мила!
      Хубав следобед!

      Изтриване
  2. Страхотен сладкиш, Ваня! МНого шоколадов, много сочен, а видимо и бързо ще стане готов :)
    Хубава и спорна нова седмица и на теб да е!

    ОтговорИзтриване
  3. Ивче, взимам си след като е с фурми :)
    Хубава седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. На мен точно фурмите ми харесаха! Сигурно е фантастичен!

    ОтговорИзтриване
  5. Прекрасен е, Ивана! Пръхкав и толкова шоколадов, прелест!
    Хубава вечер! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  6. Е, Ваня, разкош! Тъкмо имам фурми!!! Преписвам веднага рецептата!

    ОтговорИзтриване
  7. Аз пък обожавам и шоколад, и фурми, така че само ще подкрепя и ще кажа - браво, Ванче, чудесен е! :)
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. У нас обожават шоколадова торта и за щастие нямаме фурми! Шегувам се за последното.
    Убедена съм, че е много, много вкусна, Ив!
    Кажи сега, нали Роби я одобри.. в края на краищата, т.е. след като я опита!
    Или той изчопли фурмите!
    Прочети му някоя приказка за Малкия Мук и фурми, пък да видим тогаз!
    Приятна вечер и благодаря за рецептата -
    аз имам сладко от зелени смокини
    и моите хич не ги щат -
    добър начин да ги проядат!

    ОтговорИзтриване
  9. Шоколадов... мммм, имам нужда точно от нещо толкова шоколадово и вкусно като този сладкиш. :) Великолепен е!

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ви, момичета! А Роби както си мърмори за фурмите тъй и си реже парче след парче:)! Но сладкиша наистина е много сочно-шоколадов!
    Хубав утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  11. Шоколадово момиче си ми ти! Великолепен сладкиш, Ив!

    ОтговорИзтриване
  12. Тази вечер май е на шоколадовите изкушения! От една публикация излизам, на друга попадам!
    Ив, невероятен сладкиш е! А фурмите са си тъкмо на мястото!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  13. Ах, този Роби :))) Значи казваш недостатък е намерил. А на мен ми звучи убийствено вкусно точно в този ред, в който си го описала. Поздрави, Ив! И прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  14. Ох ... и у дома е на почит май шоколада Ив :)... ако няма нещо шоколадово, просто си хапват само шоколад :)
    Сладкишът ти е муцка :)
    Хубав ден с усмивка :)

    ОтговорИзтриване
  15. И у дома е така с шоколадовите изкушения:) Страхотен е!

    ОтговорИзтриване
  16. Ив, когато го видях ми заприлича на сладкиша с майонеза...
    Наистина е много шоколадов твоя и аз като Роби ще кажа че фурмите ми идват в повече, но вярвам, че ако е пред мен, няма да му простя на това шоколадово изкушение :)
    Хубав ден, Ив!

    ОтговорИзтриване
  17. Екстра ми е на мен,Ваня!Със сушени плодове много ми допада!И каква хубава шоколадова премяна си му "метнала" отгоре,чуден е!Прегръдка и успешен вторник!

    ОтговорИзтриване
  18. И за мен парченце, за да ни е сладка седмицата, "Фантастико":))) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  19. Чудесни са новите ти рецепти, Ваня,
    много ми харесаха щруделите, зимната идея за супа с жито,
    но определено ме грабна това изкушение - изглежда и звучи неустоимо,
    а с фурмите за разкош ме очарова още повече. Вълшебен!
    Сърдечни поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  20. Гледайки този сладкиш и вече започнах сериозно да огладнявам хахах Поздравления за рецептата и това кулинарно произведение, радвам че се споделяте с нас рецептите си.Изглежда ми трудно да постигна тази дебелина на шоколадова обвивка на самият сладкиш с която сте го заляли.Почти не познавам дом, в който шоколада да не е на предно място и да не се хапва всеки ден по нещо сладичко, а когато то е и домашно още по - добре.В момента имам всичко освен фурмите, добре че тези дни купихме повечко шоколад, понеже беше на промоция, а ние българите май обичаме да се презапасяваме хахахха Но ето че сега ще ми свърши чудесна работа за този сладкиш.Дано се получи!

    ОтговорИзтриване