11.04.2013 г.

Бадемов сладкиш


Един Господ знае каква е разликата между бадемово брашно и смлени бадеми , може би брашното е по сухо , но виждайки  в магазина цената от 5 евро за 100  гр. брашно ,габровското в мен се обади:) , дадох на заден и изхвърчах навън . Прибрах се в къщи без брашно , но пък с бадеми които смлени на ситно с нищо не отстъпваха на брашното и сладкиша стана може би ? :) по хубав така ! Не може би , направо си стана чудесен , ако съдя по броя изядени от Роби парчета :) ! 



Продукти:

150 гр. брашно 
200  гр. смлени бадеми 
2 яйца
150 гр. захар 
100 гр. краве масло 
1 голям портокал или 2 малки 
1 бакпулвер
100 мл. прясно мляко 
пудра захар 

Разбийте кравето масло със захарта на пухкав крем . В купа смесете брашното , смлените бадеми и бакпулвера . В разбитото краве масло прибавете , яйцата , настърганата портокалова кора и сока , прясното мляко . Добавете на порции брашното . Хомогенизирайте сместа много добре . Застелете тавичка (26 см) с хартия за печене и прехвърлете кексовата смес вътре . Печете сладкиша на 180 гр. около 20 мин. 
Готовия сладкиш охладете на решетка . Поръсете обилно с пудра захар . 

                                              Да ви е сладко ! От мен чаооооо  и хубав следобед :) !




21 коментара:

  1. Красив си е направо, Ив, убедена съм, че е и много вкусен! За мен разликата между купеното бадемово брашно и това, което ти си направила от смлени бадеми, си е очевидна - прекрасен сладкиш! :)
    Поздрави и много усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Дани :) ! Един ден ще ги прежаля тези 5 евро от любопитство да разбера разликата :) ! Поздрав и от мен с усмивка разбира се :) !

      Изтриване
  2. Ивче, и аз не търся бадемово брашно, а си смилам!
    Обича,да усещам ядките :)
    Чудесен е сладкиша!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Дани ! И аз вече няма да търся ;) ,чудесно си е и със смлени !
      Прегръдки ! Спокойна вечер ,Дани !

      Изтриване
  3. Прекрасен сладкиш Ванче.Много ми хареса рецептата.Не съм използвала никога бадемово брашно и аз го заменям като теб със смлени бадеми.В крайна сметка е важен резултата...много апетитно бадемово сладкишче.Хубава вечер ти желая миличка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти ,Танюша !
      Хубава и спокойна вечер и на теб !

      Изтриване
  4. Много ми харесва, ще го опитаме вкъщи. Смлените ядки в сладкишите ги правят по-пръхкави, ако има такава дума въобще, по-пухкави, страхотни! Благодаря за предложението! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. И на мен ми хареса сладкиша.Аз видя ли портокалова кора в състава,веднага грабвам вилицата :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесен е станал, Ив! И аз бих дала на заден, без да имам габровска жилка :)(за бадемовото брашно говоря, да не си помислиш, че от сладкиша отстъпвам :)) Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Ванюшка,аз пък не съм ползвала бадемово брашно и е крайно време да опитам.Сладкиша ти е многа вкусен-сигурна съм....
    Прегръдки и целувки от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. :) Габровското в мен се обади, да те гушна пък теб!:) Ами мисля, че няма разлика, просто едното си го продават готово, пък другото си го мелим в къщи. Купувала съм и готово и няма разлика.
    А сладкиша ти е чуден! Поздрави, Ив!

    ОтговорИзтриване
  9. Ив…какво си направила ти мила?? Любимият ми бадемов сладкиш :):):) Обожавам го ! Невероятен е !
    Сърдечна прегръдка с пожелание за слънчев и красив ден:)

    ОтговорИзтриване
  10. аууу,супер сладкиш! ей на отивам да си направя кафенце а ти слагай чинииката с парченцето за мен :))
    ИВ, поздрави и хубави почивни дни

    ОтговорИзтриване
  11. Ваня,в някои био магазини и тук гони петте евро 100 грама от това брашно.Но съм срещала и по-приемлива цена.А този сладкиш определено и с домашно смлени си е станал бижу,даже сигурно и по-ароматен,особено при наличието на портокал-толкова да го харесвам този мирис!Много е пухкав и красиво презентиран!С пожелание за отпочиващ уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Ив, пак си се развихрила! При теб килограмите трудно се запазват!
    Чудесно сладкишче, щом има бадеми, портокали!
    Спокойни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  13. Ванче, прекрасен сладкиш си приготвила. Убедена съм, че е много по-вкусен така - с истинските ядки в него. Пък и Роби го е оценил, каква по-голяма наслада.
    Желая ти вълшебен ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Много апетитен сладкиш! Щом е с бадеми - пу! за мен:)

    ОтговорИзтриване
  15. Поздравления и от мен!
    /Смлени бадеми.. - така поне човек знае наистина какво яде, нали така!/
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  16. Благодаря сърдечно на всички ви за отделеното време и коментари ,момичета !
    Прегръдки ! Хубава неделя !

    ОтговорИзтриване