7.08.2012 г.

Кюфтета от Сардения



Може и да не са от Сардения ,но тъй като научих рецептата от Антонела ,а тя е от там, по наш си  български обичай  ги кръстих така! Навярно всички имаме в тефтерите си рецепти с имена на колежки ,приятелки ,приятелки на приятелките ни ...аз имам и торта ''Детелина '' без да има нещо общо с детелините и питка от сватята ,а сега и тези кюфтета те пък от чужбина ....

Продуктите :
300 гр. смесена кайма (телешка ,пилешка ,свинска)
20 гр. настърган пармезан 
1 филия бял хляб
1 скилидка чесън
1 ч.ч. мляко 
1 лимон 
1 морков 
1 глава лук
2-3 дафинови листа 
1 к. ч. бяло вино 
  чер пипер 
сол ,зехтин 
Омесете си каймата с пресованата скилидка чесън , пармезана , черния пипер , сол , настърганата кора на лимона и накиснатия и добре изцеден от прясното мляко хляб. 
Оставете за 30 мин. в хладилника . 
Оформете кюфтенца и ги оваляйте в брашно . Нарежете моркова на колелца , а лука на ситно . В тиган със зехтин сложете дафиновия лист , добавете нарязания зеленчук и върху него наредете кюфтетата . Полейте с чашка бяло вино и оставете на много слаб огън по 15 мин. за  всяка страна на кюфтенцата . 
Поднесете топли с гарнитура по желание ! Да ви е сладко ....много са вкусни ,да знаете! 




16 коментара:

  1. Ванюшка,много сочни ми се виждат тези кюфтенца-точно както ги обичам и аз.Супер вкусни са ,нали?
    Хубава вечер,мила-прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудни са ,Жижи - опитай ги :) !
      Целувки и прохладна вечер ,Жижи :*!

      Изтриване
  2. С нож и виличка в ръка ще се присъединя!:) Леле тези кюфтенца ме избиват на поезия:). Давай питката на сватята... Ив, вълшебница си ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Кате :* ... а питката на сватята я правих за последно преди 2 год. ...та ще я повторя някоя събота ,когато имаме гости, че става голяма и има да я дъвчем една седмица с Роби ,ако я направя само за двама ни :) !

      Изтриване
  3. Ванчееее, чудни са душице!Непременно ще ги пробвам!
    Хайде и аз чакам питката на сватята, че поне сладичко да си похапнем!
    Само едно въпросче:Колко кюфтенца излизат от 300 г кайма?Че моята фамилия е големичка:)Май няма да ни стигне!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани ,ти увеличи всички продукти ,щом сте голяма фамилия ...да сте живи и здарви да похапвате :) ! Аз от посочените тук направих 5 малки кюфтенца ....показаните тук (едното го излапах веднага за проба :)))) !

      Изтриване
  4. Е, това ще се направи в близките дни. Превъзходни са!
    Прегръщам те Ийв*)

    ОтговорИзтриване
  5. Ох Ваня, какви сочни, пухкави кюфтенца... Зави ми се свят... Вечерях, но не бих отказала на 1,2,3,4,5 и малко повече даже от твоите кюфтенца. ;)))

    Прегръдки мила и една прекрасна вечер от мен! Отивам да сънувам прекрасните ти кюфтенца! ;)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) знаех си ,че ще ти харесат ,Вени :) ! Целувки ,мила !

      Изтриване
  6. От Сарденя или не, изглеждат толкова примамливи, че пак огладнях само докато ги гледам. Записвам си да ги опитам скоро.
    Buona serata Ваня :)

    ОтговорИзтриване
  7. Много хубави кюфтенца, все ми е тая откъде са;) Както съм на зеленчуци днес, огладнях отново;)
    И сега чакам торта "Детелина" и питката на сватята;)
    Хубаво утре,Ивана!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Мъхче :) ...тортата я имам готова за публикуване (само снимките ,де:) ама все не ми остава време да напиша рецептата :) ! А питката ще направя в най - близката събота :) !

      Изтриване
  8. Това ми звучи страшно вкусно,Ив!
    Кюфтенца ,задушени със зеленчуци и бяло вино не съм правила,идеята е великолепна,а и така вкусно изглежда порцията ти!
    Прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Роси :)...наистина са вкусни и сочни !
      Хубава вечер :* !

      Изтриване