31.08.2012 г.

Сладко от смокини


Писах вече за нашата огромна смокиня ,която ни радва с обилна реколта ...ама то нямат свършване плодовете и .... 3 пъти вече правя сладко , раздавах на приятели и роднини , мина една вихрушка и обрули половината на земята , щом изляза в градината се спирам и похапвам , та дано се свършат ..е не ... :) !


Рецептата за това сладко не си спомням от къде е ..правя го вече толкова години и винаги става сполучливо ! 
Продуктите : 
2 кг. добре узрели смокини 
1 кг. захар 
0.300 мл. вода
сока на 1/2 лимон 



В голяма тенджера сложете да заври около 2 л. вода . Пуснете смокините във врящата вода и оставете така 3-4 мин. Извадете ги и оставете да се прецедят добре . 
Прехвърлете ги в съда в който ще варите сладкото и посипете със захарта . Налейте водата и варете на умерен огън  30 - 40 мин. Свалете от огъня и оставете сладкото за 5 часа на спокойствие  ...след което налейте 1 к. ч. вода и довършете варенето до желаната гъстота . Напълнете в бурканчета и обърнете с капачките надолу . Изчакайте да изстине напълно и приберете на хладно . 
Да ви е сладко....от мен чаооо и хубава петъчна вечер :* !




20 коментара:

  1. Ех, Ивче! Страхотно е станало!Прекрасно просто!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Ваняяя, любимото ми сладко е това! Как не те досрамя да го пуснеш! Сега ще слюноотделям с дни и вероятно ще отида да купя смокини, който тук са си чиста екзотика и цените има са също толкова екзотични, разбирай около 1$ плодчето. За хапване в суров вид, купувам винаги когато намеря, за сладко обаче не съм и помисляла с тези цени, но сега ме изкуши с твоето и няма да ме учиди, ако другата седмица забъркам една доза. Между другото, какво количество сладко излиза от рецептата?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аууууууу уплаши ме с тази цена ...ако си по-наблизо веднага ти изпращам едно колетче ,че и аз да се отърва :)))) !
      Ами за количеството как да ти кажа аз ги слагам в различни по-големина бурканчета и ...сега отивам да видя колко са..:))
      докладвам: 1 от 0.500 гр. ,2 - 300 гр., и 2 от 250 гр. :)) !
      Чао ,Ради и хубав уикенд :* !

      Изтриване
    2. Мерси, Ванюшке! Хубав уикенд и на теб!

      Изтриване
  3. Ивче, смокините ги обожавам и пресни и на сладко! Благодаря ти за рецептата, мила! :) А как изкушаващо ми намигат от филийката, само преглъщам... Прекрасен уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Дани ...на филийката са чудни ,ама ако навън има и сняг ...какъв летен спомен са само :)) !
      Хубав уикенд ,мила !

      Изтриване
  4. Ив, обожавам смокини. Ако знаеш как ти завиждам за твоето смокиново дръвче. А сладкото от тези райски плодчета е невероятно!

    ОтговорИзтриване
  5. ИВ, сега на това невероятно сладко му трябва един хляб Бриош .:)))))
    Как си нямам и аз едно дръвче да си бера и да си правя сладко?:)
    Прегръщам те мила!

    ОтговорИзтриване
  6. Обожавам сладко от зрели смокини! Ех, що не си по-близко да помагаме с хапването! Интересна рецепта е тази, аз го правих по друг начин. Много ми харесва, да знаеш! Ще взема една лъжичка този път, пък ножчето и виличката ще ги оставя за следващото:) Прегръдки, Ив и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Човек и да не обича сладко от смокини, като види снимките ти няма да му устои! Малко ти завиждам за дръвчето, аз от една седмица издирвам смокини и едва вчера една приятелка се смили и ми донесе.Уви за сладко не стигат.За първа година не мога да намеря на нито един пазар.
    Хубава вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. Да се присъединя и аз към завистниците за смокиновото дърво :) А сладкото е чудно! Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Ийв, страхотно сладко и много изкушаващи снимки!
    Скоро ще ти дам идейка за вкусотийка със такова сладко!
    А може да си пробвала вече:)))
    Прегръщам те мила и те целувам*)СИЛНО*)))

    ОтговорИзтриване
  10. Е,чудесно сладко! И тази последна филийка...Страхотен цвят се е получил!И аз тази година успях да си набера собственоръчно смокини и да направя сладко, но нищо не снимах, за това път се налдадих на твоите снимки!

    ОтговорИзтриване
  11. Ванюшка сладкото ти е страхотно.Направо ти завиждам благородно че си имаш смокиново дърво.Страхотен аромат се носи като минеш покрай такова дърво.Като мина покрай смокиня все се изкушавам да си открадна 5 6 смокини ама...все ядове бера че и с пушка са ме гонили чак ужас:)

    ОтговорИзтриване
  12. Привет!!! Преди малко писах за царевичните хлебчета, сега тук. Мойто сладко вече е готово, тая година се получи голямо количество, защото получих смокини подарък, а се оказа, че и от нашата смокиня имаше реколта!!! Доста мъфини със смокини ще се провят.Сега прочетох тази рецептата и не мога да разбера защо смокините се пускат най-напред в гореща вода? Яна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Яна!
      От горещата вода смокините се избелват леко и сладкото не е мътно!

      Изтриване
  13. Хм! Моето не е мътно, но явно има някаква тънкост! Живот и здраве догодина ще видим!!! Поздрави и хубав ден! Яна

    ОтговорИзтриване