14.06.2013 г.

Затворена кростата с рикота и шоколад




Беше си едно предизвикателство за мен тази кростата , но мисля се справих :) ! Отначало ми се виждаше много трудно да  определя и разточа тестото за да покрия  сладкиша. Оказа се , че него ден или ми се получи случайно :) или вече съм се научила да ги правя тези така трудно виждащи ми се отначало кростати :) ! 


Продукти :

за тестото : 
120 гр. краве масло 
250 гр. брашно 
100 гр. захар (кристална) 
1 яйце 
1/2 каф. лъжичка бакпулвер 
2 ванилии 

за пълнежа : 
250 гр. рикота(извара) 
3 с.л. захар 
1 яйце 
100 гр. шоколадови капки 



Нарежете студеното краве масло на парченца . Тестото размесете с бакпулвера и ванилиите . Добавете брашното , яйцата и захарта към кравето масло и омесете меко , маслено тесто . Завийте го в полиетиленово фолио и приберете за 30 мин. в хладилник . 



От охладеното тесто отделете топка колкото юмрук (съжалявам ,че не го изтеглих ) . Останалото разточете на кора 3 - 4 мм. Прехвърлете я в тавичка (24 см.) подмазана и набрашнена . Оформете висок борд . Надупчете дъното с вилица . 



Разбийте рикотата с яйцето и захарта . Добавете шоколадовите капки или парченца шоколад . Изсипете сместа върху тестото . От отделеното разточете кора със същата дебелина( 3-4 мм.) .С помощта на точилка прехвърлете кората (виж снимката по-горе ) за да покрие пълнежа . Краищата подгънете навътре и с пръсти прищипете тестото по края на тавичката за да оформите и затворите добре капачето . 
Изпечете сладкиша на 170 гр. за около 40 мин. Оставете го да се охлади леко в тавата и тогава го извадете . Поръсете с пудар захар . 



         
         Какво остана ? .....Да ви пожелая да ви е сладко :) ! Хубав петък от мен :* ! Чаоооо !




17 коментара:

  1. Невероятно изглежда, Ив! Не знам защо си имала такива притеснения, че няма да се справиш, та тя е като от списание твоята кростата! Аз още не съм правила такъв десерт и май е време :)
    Прегръдки, мила! Слънчев и усмихнат петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Снежи :* ! Аз винаги мисля и се притеснявам така :( ...после обаче съм доволна :)) макар да звучи нескромно :) !
      Прегръдки и за теб , мила ! Хубав петък и весел уикенд !

      Изтриване
  2. Ванче, поредната прекрасна кростата! Аз, след неуспеха ми, малко си притеснявам да опитам втори път. А ако знаеш колко пъти след това отново съм преглеждала кростатите ти... Дано се престраша и вземе, че се получи някой път.
    Поредни красиви снимки с поредна вкусотия! Сърдечни поздрави и усмихнат ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Гери :) ! Разбира се ,че ще се получи , важното е да надвиеш страха :)! Но те разбирам , аз винаги съм така преди да се захвана с нещо виждащо ми се трудно :) !
      Хубав уикенд ! С поздрав !

      Изтриване
  3. Ив, и тук да пиша че пак изкушаваш! :) А при теб нищо не се получава случайно, всичко е превъзходно!
    Прегръдки и приятен петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Тили ! Поласкаха ме думите ти :) !
      Хубави почивни дни ! Прегръдка!

      Изтриване
  4. Уххх, че апетитно изглежда! Обожавам сладкиши с извара, това ще се пробва скоро- ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елзе , благодаря ти ! Пробвай , а аз ще чакам резултата :) !
      Поздрави !

      Изтриване
  5. Е, ама какъв разрез само... и каква гледка... Приказка! Поздравления за резултата, Ванюшке :)

    ОтговорИзтриване
  6. Изглежда страхотно! Браво!

    ОтговорИзтриване
  7. Такова чудо " кростата" не съм яла, но да кажа, де... ми много вкусно изглежда! :)
    Кога ще ме почерпиш реално, м? :)

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесна е станала, Ванюшка!
    Майсторка си!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  9. Ив, прекрасна е поредната ти кростата, винаги си ме удивлявала с перфектния им вид, а със сигурност и вкус! Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  10. МММ, последният да се оближе! Какво чудо си ни направила днес! Приказен сладкиш! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  11. Чудесна.........И ти и кростата........Коя повече?!!!
    :))))Ти разбира се,но и кростата си я бивааааааааааа:)

    ОтговорИзтриване
  12. Този сладкиш ме плени :)! Никога не съм опитвала "кростата", но тази определено ще опитам. Благодаря за рецептата! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря ви ,момичета :) ! Опитайте и няма да съжалявате :) !
    Хуабва неделя !

    ОтговорИзтриване