25.06.2013 г.

Сладкиш с какао и кокос


Я да вдигне ръка този който не обича комбинацията какао + кокос ...май  няма  да се намерят такива :) ! С пълнежа си този сладкиш напомня кокосовите блокчета '' bounty'' и е невероятен на вкус ! Рецептата е от тук , но този път , (както никога:) намалих грамажа на някои продукти , а други увеличих . Мисля ,че се получи много добре , затова ще ви напиша така както го направих аз !  


Продукти :
За кексовата смес : 
230 гр. брашно 
160 гр. захар 
4 яйца 
35 гр. какао 
80 гр. краве масло 
50 мл. прясно мляко 
1 бакпулвер 

За пълнежа : 
130 гр. захар 
130 гр. кокосови стърготини 
150 мл. течна сладкарска сметана 
2 ч.л. нишесте 


Омекналото на стайна температура краве масло разбийте със захарта . Разделете жълтъци от белтъци . Към разбитото масло добавете един по един жълтъците като разбивате с миксер . Смесете брашното , бакпулвера и какаото . Добавяйте го  на порции . Налейте прясното мляко . Разбийте белтъците за 3-4 мин до побеляване . Добавете ги към сместа . 
Кокосовите стърготини , сметаната , захарта и нишестето объркайте на каша .
В тава (24 см. ) с откопчаващ се ринг застелете намокрена и изстискана от водата хартия за печене . Изсипете половината от кексовата смес . Отгоре разстелете кокосовата плънка . Изсипете останалата част от кексовата смес . Изпечете сладкиша на 170 гр. за около 30 мин. 
Оставете го да се охлади напълно и поръсете с пудра захар . Аз за по красиво използвах  изплетена на една кука салфетка , която поръсих обилно със захарта и после отстраних :) ! Да ви е сладко !

                                                                    На всички вас хубав вторник :) ! Чаоооооо ! 



                                                        Морските снимки са от вчерашната ми разходка :) ! 





      
          Тази година покрай къщата ни е пълно с красота - прекрасни слънчогледови ниви :) ! 




36 коментара:

  1. Ванче, направо е страхотен този сладкиш! Обожавам кокос в десерти, а твоето предложение е повече от успешно. Чудесно си го приготвила!
    Поздрави и дни, пълни с красота и желая! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Гери :) !
      Поздрави и слънчев вторник !

      Изтриване
  2. Хубав вторник и на теб, Ваня!
    А сладкиша наистина е трепач :) кокос и какао - едва ли някой не харесва тази комбинация.
    И много сочен, много ми харесва, ще трябва да зарадвам девойчето си, тя обожава Баунти и всички производни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Пепи ! Е , тогава този сладкиш е точно за девойчето :) ...беше изненада и за мен като го опитах :) ....чуден :) !
      Спорен вторник !

      Изтриване
  3. Ив, хубав вторник! Комбинацията на кокос и какао е неустоима! Страхотен плаж и слънца-слънчогледи!

    ОтговорИзтриване
  4. Като не си вдигна ръката да не го броиш, че не искам :) Много добре звучи, Ив! Снощи късно видях снимката във ФБ и днес дебна, кога ще го сервираш :) Прекрасни снимки и понеже си имаме наблизо слънчогледи, избрах под чадърчето да те чакам, на морския бряг. Да не забравиш да вземеш и от кексовото баунти :) Поздрави и слънчево настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще те немеря ,Снежи ...в първата редичка от ляво на дясно под синьото чадърче :)) !
      Сладур :* ....благодаря ти ! Прегръдка !

      Изтриване
  5. Неверотен и апетитен сладкиш, Ив! Украсата е като плетена дантела, много идейна! Усмивки и прекрасни слънчеви дни! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Върховен е! Точно по мой вкус! Както всичко при теб Ваня :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Ани ! Направи го и да ти е сладко :) !
      Хубав следобед !

      Изтриване
  7. Невероятен сладкиш!Предполагам какъв е вкусът!Да не смееш да го разрежеш.Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Ани ! Режи смело :) ...друг ще направим :) !
      Хубав и твоят ден !

      Изтриване
  8. Кой ще откаже на тази комбинация! Всеки път предлагаш нещо ново и невероятно! Красива украса!
    Поздрави и хубав летен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили ,сърдечно благодаря !
      С прегръдка за хубав следобед !

      Изтриване
  9. Великолепен е, а и с тази дантела отгоре, грабва много!!!
    Сърдечни поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,DSdiva ! Прекрасен блог имаш ,как не съм го открила до сега .....но вече се абонирах :)) !
      Поздрав и от мен !

      Изтриване
  10. Прекрасен сладкиш, Ив!
    Много красив и без съмнение ще е вкусен. Поздравления!
    Поздрави и хубав летен следобед!

    ОтговорИзтриване
  11. Чуден и ароматен сладкиш! Това с каренцето и аз съм му хвърлила око:)Разкошни слънчогледи!

    ОтговорИзтриване
  12. Е,Ваня този сладкиш е у-ни-ка-лен! А слънчогледите великолепни, тъкмо съм на слънчогледова вълна!И се чудя как да направя тичинките.Но ми дойде идея сега.Като гледам и там сезонът още не е в разгара си!Чудесни и зареждащи морски снимки!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Генка,
      Траянче ,
      Таня , благодаря ви ,момичета :) !
      Поздрави и хубава сряда !

      Изтриване
  13. Красота :)
    И сладкиша красив , и плажа , и слънчогледовата гледка :)
    Приемам слънчогледовите снимки като поздрав към мен Ив :) Определено ме изпревари с тях! И аз се гласях да ходя да си наснимам слънчогледи тази година и още не съм :( Други задачи са ме налегнали ... много по важни .... но с радост се наслаждавам сега на твоите :) Прекрасна публикация.... вкусна и слънчева :)
    Прегръщам те и ти желая Слънце и слънчогледи във всеки твой ден :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани , ще повярваш ли ,че докато ги снимах си мислех за теб ,затова нека са за теб ....!
      Ще чакам да видя и твоите снимки ...със сигурност ,ще са прекрасни !
      Благодаря ,мила и хубава сряда ! Прегръдка от мен !

      Изтриване
  14. Първата ми мисъл беше за баунти, после за сочно и вкусно! Пълна красота, сега ще тършувам къщата за сладко :)
    Много красиви слънчогледи гледате!

    ОтговорИзтриване
  15. Ивана, напълни ми душата с красоти!!!
    Това ще го опитам, а за гледките, на които си свидетел всеки ден, простичко завиждам;) Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  16. Ив, страхотни снимки, и на прекрасни сладкиш и на греещата нива! А морето е толкова примамващо! Непременно ще направя кокосовата вкусотия!

    ОтговорИзтриване
  17. Лучия ,
    Мъхче ,
    Бети ,
    благодаря ви , мили дами за хубавите думи !
    Прегръдки ! Хубав ден !

    ОтговорИзтриване
  18. Ааа да си вдигна ръката и някой да ми дръпне парченцето:) Ив, отвсякъде си заобиколена с красота, а душата ти влюбена пее, затова и вдъхновението е с теб, затова и винаги раздаваш настроение около теб! Прегръдки, мила и ти благодаря за удоволствието!

    ОтговорИзтриване
  19. Страхотно изглежда и сигурно е много вкусен. Утре ще имам гости и ще го приготвя.... Страхотни снимки белая ви прекрасно лято!

    ОтговорИзтриване
  20. Идеята със салфетката е страшна!! Много ми хареса!
    Брава!

    ОтговорИзтриване
  21. Здравейте, Ивана!
    Спрях се на Вашата рецепта за сладкиш с кокос този уикенд и съм много щастлива от резултата!
    Поздрави за ентусиазма, с който споделяте Вашите умения!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ралица:)....най-хубавия коментар е когато някой сподели щастлив резултат:)!
      Хубава съботна вечер! Поздрави!

      Изтриване