9.06.2013 г.

Старонемски сладкиш с пълнени ябълки


Колкото се зарадвах на гостите си , почти толкова ме зарадва и един от подаръците ,който ми донесоха , а именно книгата спечелена  в  конкурса ''Вкусно с Йоли '' на 24Kitchen (нещо не можах да сложа връзката :( .......
Когато я извади от куфара сестра ми , ми я подаде с думите :
 -  '' Има страхотни неща , но един сладкиш ме впечатли повече от всичко друго '' ! 
   Старонемския сладкиш с пълнени ябълки !
 И аз  бях впечатлена ,но докато тя беше тук не можахме да го направим . Не го забравих и при първия удобен случай , а какъв по - удобен от посрещане на гости :) го направих !

Резултата беше зашеметяващ ! Благодаря ти ,Йоли за прекрасната рецепта и чудесната книга , която не намира място в библиотеката ми ,защото е с мен  в кухнята , в спалнята :) ... ( харесва ми да се подсладя с някоя рецепта преди заспиване  :) и  винаги   ми е  под ръка ! 
Рецептата направих с леки изменения , но вкуса е неповторим ! А  Тук може да прочетете оригиналната рецепта на Йоли ! 

Продукти : ( така както го направих  ) 
За тестото : 
120 гр. краве масло 
100 гр. кристална захар 
250 гр. брашно 
1 яйце
1 пак. ванилия 
настърганата кора на един лимон 

За пълнежа: 
6 малки ябълки 
няколко с.л. вишнев конфитюр 
шепа нарязани на едро бадеми 
1 пак. крем ''пастичера'' 
филирани бадеми за поръсване 



Нарежете студеното масло на малки парчета , добавете всички останали продукти и замесете меко тесто . Напревете го на топка , загънете в полиетиленово фолио и приберете в хладилник за 30 мин. 
Извадете охладеното тесто . Сложете го на хария за печене и разточете на 4-5 мм. и с диаметър няколко сантиметра по - голям от тава  (24 см.) в която ще печете  .  Приплъзнете хартията в нея  и оформете високия борд от тесто . 
Надупчете дъното с вилица . Обелете и почистете от семките ябълките . Наредете ги върху тестото . Едро нарязаните бадеми смесете с вишневия конфитюр . Напълнете ябълките с него . 



Аз използвах този път готов крем ''пастичера''  , който само смесих с прясно мляко и излях върху ябълките . Вие може да ползвате този ,който е посочила Йоли  или си направите по следната рецепта : 
Продукти : 
250 мл. прясно мляко 
3 жълтъка 
60 гр. захар 
2 с.л. брашно 
1 ванилия 
Смесете всички продукти , сложете ги на котлона да се сгъстят леко , и изсипете върху ябълките . 
Изпечете сладкиша на 170 гр. около 40 мин. Оставете го да се охлади напълно преди да го извадите от тавата . 
Поръсете готовия сладкиш със  запечените на сух тиган филирани бадеми и щипка пудра захар . 



                            Да ви е сладко ...невероятен е :) ! Чаооо от мен и хубава нова седмица :* ! 



21 коментара:

  1. ОО, чудесен е станал, Ванче!Аз цяла зима я премятам точно тази рецепта, заради ябълките, но не й дойде ред!Ти ме подсещаш отново, много е съблазнителен твоят сладкиш!Поздрави!Честито за книгата и да не е последна награда!Да ни радваш с още вкусотии!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Сонче ! Не я премятай повече , направи я и ще останеш очарована :) !
      Спорна седмица !

      Изтриване
  2. Ванче, много ще те хваля и днес, ама заслужаваш. Честито за наградата, със здраве да си готвиш от нея и с много желание! Сладкишът ти е повече от невероятен, просто блаженство. И не на последно място - снимките, те са тооолкова красиви... Направо не ми се тръгва оттук.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти ,Гери за милите думи ! С поздрав !
      Хубава нова седмица :) !

      Изтриване
  3. Ив, невероятен е!
    А книгата на Йоли с удоволствие да си я ползваш!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е ,Тили - невероятен !
      Благодаря ! Прегръдка и от мен !

      Изтриване
  4. Ох, Ванче, точно такова сочно, сладко и много вкусно нещо ми се хапва. Сега и мен подкокороси, та ще го правя тези дни. Чуден снимков материал! Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е , щом ти се хапва такова сочно , сладко и много вкусно нещо това е твоя сладкиш , Пете :) ! Радвам се да видя коментар от теб , а похвалата за снимковия материал ме поласка много :) ! Благодаря :) !
      Прегръдки и спорна нова седмица !

      Изтриване
  5. Чао Ванюшка! Прекрасно си го спретнала това старонемско сладкишче, чак ми потекоха слюнки! Сигурна съм, че и трохичка не е останала от него! А снимките са великолепни! Прегръдки и прекрасна нова седмица, миличка!!

    ОтговорИзтриване
  6. Красота! Ив, великолепен сладкиш, щом е с ябълки значи вече ми е любим! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  7. Изглежда разкошно, Ивче! Да ти е честита и наградата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,
      Руми ,
      Павлинка,
      Марта ,
      Траянче от сърце благодаря ! Прегръдка за всички ви !

      Изтриване
  8. Красиви снимки и вкусен сладкиш ... радост за очите и за всички сетива :) а в комбинация с повода за неговата поява си е направо празник ! Ивка , честитя ти прекрасната награда и се радвам заедно с теб, защото зная каква е емоцията в такъв момент:)
    Ползвай си книжката със здраве, готви рецепти от нея с вдъхновение и радвай всички нас с красивите ти снимки и емоционални разкази покрай тях ! Сладкиша е направо божествен, един ден и аз ще го направя :)
    А сега ти пожелавам една слънчева и пълна с емоции седмица и много поводи за усмивки !
    Прегръдка от мен мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти ,Дани ! Щастлива съм за книжката , знаеш ,че е чудесна :) !
      Прегръдка и за теб ,мила !

      Изтриване
  9. Ив, чак аз се разчуствах от прекрасните ти думи! Вълнението ти се усеща! Сладкиша е невероятен, като всички предложения на Йоли! Благодарности от мен и към двете ви за това споделяне и рецепта! Получил ти се е страхотно, красив и много ароматен и вкусен. Поздравявам те, за наградата и за кулинарният ти талант! Прегръдки, с пожелания за прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Честита награда, Ив! :) Още много награди и поводи за удовлетвореност! С голямо удоволствие да си я ползваш! Сладкишът е великолепен! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Виждам, че е невероятен, Ив! Зашеметяващ! Честита ти награда и със здраве да готвиш! Пиша набързо, че съм на работа, ама не мога да те подмина хей така :)Много ми хареса инициативата на Йоли, но не успях да се включа. Сигурна съм, че книгата е хубава и ще я търся по книжарниците. А този сладкиш го пожелах на момента! Прегръщам те, мила! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Честито и от мен, Ивана!
    Сега чакам да ни атакуваш всеки ден с шеметните рецепти на Йоли;)
    Началото с този сладкиш е повече от обещаващо;)

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря ,
    Кате ,
    Дани ,
    Снежи ,
    Мъхче ,
    за отделеното време и хубавите ви думи !
    Прегръдка и от мен ! Спорна седмица :) !

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотен се е получил твоя сладкиш. Отдавна му се каня и аз, но така и не стигнах до него:)
    Но ще го направя, де :)

    ОтговорИзтриване