4.06.2013 г.

Елчито - каменната приказка на Марке


Ха...... - ще си каже някой - ние в Б-я колко ги имаме такива изоставени и полуразрушени селца и никой не изпада в екстаз и не ходи да ги разглежда ! Ха..... - ще ви кажа аз - не сте прави ! Толкова много и интересни неща могат да се научат на такова място , такива чудесни и вълнуващи емоции могат да се изпитат , че свят да ви се завие от хармония и красота и да ви се иска да се връщате пак и пак ! 



За пръв път посетих Елчито преди 3 год. за един Свети Валентин и на мотор . Горе беше толкова студено , че не свалихме даже каските . Обиколихме набързо пустите му улички (за по малко от 10 мин. може да преминеш от единия до другия му край ) ! Въпреки лошото и сиво време тогава си  обещах  да се върна един ден ... и друго си обещах .....стигна ли до пенсия да отида да живея там ......  ! Там живеят  6 пенсионери и ние двама с Роби ...ей ни цяла дружина :) ! Опаа .... и  малко черен хумор - не видях гробище , няма бре  ...живеят си хората значи цяла вечност :))) ! 
Тук съм от онова време...с каската :) ! 



И  да дам малко инфо ,ако реши някой да се запъти натам :) ....Информацията е от интернет сайтове . 
Елчито се намира в провинция Марке , а най-близкия голям град Сан Северино е на 20 км.  . Селцето е построено върху скала на 821 м. над морското равнище . В Средновековието тук е построен крепостен замък служещ едновременно и за наблюдение на околноста и известяване за  евентуална опасност . Останки от него се виждат все още наоколо. През 70 -те год. на миналия век общината на Сан Северино взема решение да премести всички жители на селцето в града ,заради трудностите при снабдяването на селцето с продукти през зимния сезон . 12 от тях отказват и остават да живеят в родните си къщи . Понастоящем както казах по-горе Елчито има 6 регистрирани постоянно живеещи там жители . 



Няма да ви отегчавам с повече информация , оставям ви да се насладите на старите къщурки и хубавата местност сякаш излезли от филма ''Чочарка '' ! 





                                                                                                     Селската чешма 



            А тази къщичка е толкова миниатюрна като , че ли в нея са живели джужета :) !



                                                                                   Пътят извеждащ от селцето 





                                                                             И пейката за клюкарките :))



                                                                     И двете клюкарки :))





                         Историята на селцето споделена в снимки закачени по уличките му ! 



                                                                   Сладка закуска с българска луканка :) !
 Завършвам разказа си с надеждата ,че не съм ви отегчила ! Трудно е за един Телец  да облече романтиката с думи  (поне с мен е така ), но ще се радвам ,ако   сте усетили магията  на това място ! С прегръдка ! Хубава вечер :* ! 




28 коментара:

  1. Ох, колко хубаво! Точно на такива места обичам да ходя и да гледам и си представям колко е било оживено някога и как е течал живота! Ив, благодаря ти безкрайно за всичките разходки, на които ни водиш! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. Телелците сме всестранно развити...,но в никакъв случай не заслужено скромни:))))))))Прекрасен разказ в снимки и текст,от който се усети и историческия аромат,и романтиката и веселото настроение.........Почивката е заслужена и точно по вкуса на телеца:богата и вкусна:))!Прегръдки:)!

    ОтговорИзтриване
  3. И на мен мнооооого, много ми хареса това селце, Ванче!И ние си мечтаем за такова място за живеене, ако доживеем до пенсия? :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ех спокойствие, природа, кеф!

    ОтговорИзтриване
  5. Вълшебство и застиналост витаят в това дивно място, сякаш хората от старите снимки по улиците всеки момент ще се влеят обратно в живота! Много хубава разходка! Благодаря ти :)

    ОтговорИзтриване
  6. Оооооооо Ванюшка, какво ти отегчение, бих чела, слушала и гледала още снимки и няма да ми омръзне! Наистина е пленяващо спокойно и романтично това каменно селце! И аз бих живяла на такова тихичко и близко до небето местенце (ако доживея до пенсия и все още мога да се движа и помня :)))! Благодаря ти миличка, за прекрасната разходка!! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  7. Невероятно е!След забързаното ни ежедневие и напрегнатия живот с удоволствие бих живяла там.Благородно ти заввиждам.

    ОтговорИзтриване
  8. Ив, пленена съм от Елчито! Знаеш, обожавам да се разхождам из такива места, старинни, с история и дух. Времето сякаш е спряло и сякаш никой не го вълнува какво се случва извън стените на селцето. Много, много ти благодаря за тази разходка! А ти ме развесели, мила. Дали да не взема и аз там да отида на стари години?! Засега идвам с кафето на пейката за клюкарки:)Относно романтиката - предала си я и всичко останало си предала чрез снимки, чрез текст. Поздрави, Аморе!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасна разходка в това китно кътче:)

    ОтговорИзтриване
  10. Приказката свърши много бързо-искам още....поне завърши с хубав края-рязане на българската луканка.
    Хубав ден,мила-прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Ив, прекрасно място! Мога да чета и да гледам снимки цял ден и хич няма да ми омръзне. Много особено, на един друг език говорят тези малки полу изоставени селца, но който може да ги разбере се връща пак, и пак. Дано се сбъдне това дето искаш и си си обещала :). Всичките ти снимки са пленителни! Прегръдки от мен, с пожелание за хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Ванче, много добре ги пременяш нещата с думи, хич да не си на друго мнение. Беше ми изключително приятно да се разходя с теб. Определено е сгушено това местенце в китна природа и магичен дух.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Ееее,на такова място и луканката се услажда тройно,нали,Ваня?Много даже ми бе интересно,а усмивките ви са много заразителни и те карат и ти да се усмихваш!Благодаря за тази разходка и ако имаш още под ръка-действай!Прегръдка,мила!

    ОтговорИзтриване
  14. Благодаря ви ,момичета ,че се разходихте с мен :) !
    Прегръдки и хубава вечер !

    ОтговорИзтриване
  15. Ивана, прекрасно е това място! Аз обожавам такива местенца! Тихи, и казващи толкова много.
    А малката къща- защо не провери, може да има и вход за феи. Чудесно място! С удоволствие бих го посетила.
    Благодаря, че сподели!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Бети ! Тази малка къщичка беше най-порутената от всички ,но около нея наистина витаеше духът на феите :) !

      Изтриване
  16. Ех, Ивенце! Какви кадри само, прекрасни! Благодаря ти за тази приказна разходка!

    ОтговорИзтриване
  17. Прекрасна публикация - чудесни снимки!
    Невероятна разходка!
    Обожавам чувството ти за хумор! Благодаря ти - така ме разведри! Никаква телевизия не ми трябва!
    Спокойна вечер.

    ОтговорИзтриване
  18. Ей Ив... чудесна публикация е това за мен ! Как ми се ходи по такива местенца да знаеш :)
    Защо и нашите изоставени селца не изглеждат по този начин ? Абе и в Испания е така...гледаш старо, а лъха от него друго настоение...
    не ти става тъжно и тягостно да го гледаш а те изпълва с друга емоция.
    Аз трябва да отида сега до моето родно селце, но зная че ще се върна много тъжна и така е всеки път :(
    А ти си се справила чудесно с публикацията ! И снимките чудесни и разказа ти емоционален !
    Не ми казвай че ти е трудно да облечеш романтиката с думи...на мен ми още по трудно...нищо че съм риба :)
    Беше удоволствие за мен да се разходя заедно с вас , но още по добре щеше да е на живо :)

    А ... много сладки клюкарки имало това селце:) :) Прегръдка от мен и за двете!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хи хи , че закъде без клюкарки :))...две къщи може да има ,ама клюкитата ще са три ...без тях кой ще обсъжда местните сватби и разводи :)) !
      Благодаря ти ,Дани ! Обещавам - ако ми дойдеш на гости ще те заведа там !
      На нас ни се виждат романтични и красиви тези места ,но може би ако сме част от живелите там тази разруха и самота не би ни изглеждала така ! И аз като се върна в Габрово града ми изглежда тъжен ,но както казва Роби тъгуваш за спомените си и това което си преживяла там ! Чао ,мила ! Прегръщам те !

      Изтриване
  19. Тази Италия е само история! Чудесна публикация,Ив!

    ОтговорИзтриване
  20. Ивана, точно такива места най-най-обичам! Приказно, особено с двете клюкарки на преден план;)
    Като заходиш на някъде, пак ни вземи с вас. Ако трябва пеш ще ти нося българската луканка отзад;)Прегръдка@!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вземам те веднага и няма да си пеш :) ! Като знам как снимаш сигурно ще направиш Елчито най-посещаваната италианска дестинация :) !
      Благодаря ,Мъхче ! Прегръдка ,мила !

      Изтриване
  21. Много живописно място и красив пътепис! Поздрави!

    ОтговорИзтриване