14.02.2012 г.

Ньоки с рагу за Сан Валентино


Няма сърца , няма въздишки :) в тази рецепта нищо ,че я нарекох за Сан Валентино ....Това е едно от любимите ястия на Роби и реших за обяд да го зарадвам с едно от предпочитаните му блюда :)! 
Той пък си дойде с една красива червена роза :) ! 


 Когато не ми се занимава да правя тесто ,купувам готови ньоки , не и днес обаче :)...
За тестото сварете 2-3 картофа , пасирайте ги на пюре ,добавете чашка прясно мляко и едно яйце . Посолете . Добавяйте брашно и месете докато стане меко , еластично тесто . 
С ръце и върху набрашнена повърхност правете фитили и режете на малки парченца 
Пригответе си рагуто по следния начин :  
Запържете малка глава ситно нарязан лук в малко зехтин . Смесете телешка и свинска кайма и я размийте с малко вода . Добавете я към лука. Когато се позапържи малко налейте чашка бяло вино и оставете да се изпари . Посолете , ръснете малко чер пипер и добавете около 400 гр. нарязани или смлени домати от консерва. Налейте и чашка вода за да поразредите соса . Захлупете съда и варете рагуто около 20 мин. Готовото рагу поръсете със сух майоран.


 Сложете на котлона да заври тенджера с вода .Прибавете и 1 ч. л. сол. Пускайте ньоките по малко във водата . Когато изплуват са готови.  Извадете ги с решетъчна лъжица и веднага ги прибавете към рагуто . 
Поръсете с пармезан и ....да ви е сладко :))! 


Иска ми се да споделя една история от първия ми подарък за Роби по случай днешния ден :)....Казвала съм ,че много обичам да ми подаряват книги ,но обичам също така да подарявам и аз ! Та беше преди 3 год. и реших ,че един от подаръците ми за Сан Валентино ще е книга . В книжарниците има едни такива хубави ,малки книжки ....чудесно направени и с много хубави стихчета :)! След дълго разглеждане  избрах едно книжле повече от доволна  от сполучливия избор :)! 
Мислех си как ще ги четем заедно тези стихчета любовни :).....Роби  прие с усмивка подаръка ми ,поразгледа книжката и я остави настрана . Не беше много очарован от нея ,  помислих си ,че не обича такъв точно подарък и си замълчх. Ама ден -два ...:)аз напирам да четем заедно книжлето....и той беше принуден да ми обясни какви са тези любовни стихчета ....
Оказа се ,че аз съм купила книжка с епитафии ,които се поставят на гроба на любим човек .......тогава още не говорех добре италиански и ми е убягнал двойният смисъл на стиховете !  
Роби разбира се не е искал да ме обиди и ако не бях настоявала за това колективно четене:)) тъй и нямаше да разбера нищо ! 
Сега си спомняме с усмивка този подарък ,но аз съм все сконфузена :) !
А на всички вас които стигнахте до края на историята честит Свети Валентин и мноооого ,много ЛЮБОВ :*!



9 коментара:

  1. Ивче, честит празник! Страхотна история! А менюто е прекрасно, розата -разкошна! Много хубави емоции днес!

    ОтговорИзтриване
  2. Честит празник!Наистина има много любов в приготвянето на любимата храна за любимия човек!Прекрасна история, усмихна ме и ме развълнува, колко е трудно на разноезичната любов!
    Прегръщам те и ти желая много хубави моменти с твоя Роби!!

    ОтговорИзтриване
  3. Ив, честит празник!!! Не е задължително да има сърца, за да е приготвено от сърце! Прекрасна рецепта, и много забавна история! Честит Сан Валентино!!! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  4. Честит празник!Много интересна рецепта.Независимо,че липсват сърца,от разказите и снимките,които представяш лъха много любов.Бъдете все така влюбени и щастливи.Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Ивана,
    голям ентусиаст си е тези ньоки. Но щом е за НЕГО, значи си е струвало;)Изглеждат много апетитно.
    Историйката ти е интересна и забавна през погледа на времето, но само мога да си представям как си се чувствала тогава;) Обаче най-хубавото е, че успявате да се забавлявате върху нея;)

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесно ястие,приготвено с много любов!Вълшебна роза...нека любовната магия не ви напуща никога!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ,момичета и се надявам ,че сте изкарали най-хубавия Свети Валентин :)! Целувки за всички ви :)!

    ОтговорИзтриване
  8. Ванче,тази красива роза много ти приляга...
    Ястието е направино с голям мерак за любим човек-личи си.А историята-интересна и забавна...
    Желая ви все толкова истинска любов-прегръщам те!

    ОтговорИзтриване