16.01.2012 г.

Спагети с миди


 Няма начин да живееш в Италия и да не се научиш да ядеш паста :)....Първите 2 год. даже не опитвах и все търсех да сготвя нещо наше .После полека -лека разбрах , че колкото и да   търся нашия вкус не мога да го намеря тук . Даже и подправки си купувах от България и пак не ми миришеше на нашта си кухня :).Постепенно разбрах ,че или се научаваш да ядеш като хората в страната където си или се луташ изгубена между две кухни и накрая си все недоволна:)! Та така леко-полеко и аз не разбрах кога започна да ми харесва пастата и сега като се прибера в България все търся да си сготвя чиния макарони :)).
Спагетите са любимата ми паста ,а приготвени с миди и доматен сос са чудесни . 
Ето и рецептата :
В тиган по дълбочък:) запържвате ситно нарязана скилидка чесън и малко магдданоз. Прибавяте мидите (може е черупките ,а може и без тях) около 250 гр. Наливате чашка бяло вино и изчаквате да се поизпари алкохола . Добавяте нарязани на четвъртинки малки доматки , 2-3 с. л. доматено пюре и чашка вода . Подправяте със сол и и чер пипер ,а ако обичате и едро смлян лют червен пипер.Захлупвате тиганчето и оставяте соса да се задушава около 10 - 15 мин. 
Пастата варите за 8 мин. в 1-2л.подсолена вода.  . Аз ползвам спагети на ''Барила'' номер 5 (има ги и в Б-я).Прецеждате спагетите и си прибавяте при соса с миди. Обърквате всичко много добре на котлона за 2-3 мин. и сервирате топли ,топли:) и бяло винце :))....да ви е сладко и наздраве:)!!! Това беше за днес :)) чаооооооо! 



8 коментара:

  1. Обожавам миди, изглеждат прекрасно!А в тази комбинация с паста са ми неустоими:)

    ОтговорИзтриване
  2. И аз обожавам миди а твоите са страхотни Ваня..
    Прегръщам те приятелко!

    ОтговорИзтриване
  3. Ех, Ив толкова вкусно изглеждат тези миди, защо не мога да уцеля тук такива чистички?! Кажи ми тайната за обработката, моля те! Купих си и ги изхвърлих - пълни с треви и водорасли и никъде не открих какво точно да им чистя. Говоря точно за тези с черните черупки, какво да ги правя?!?!?
    Засега ще се нагостя при теб, много, много вкусно си ги поднесла и сготвила. Благодаря ти! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Ванче,верно ли не обичаше паста?!
    Нашето фемили пък обожава пица и паста.
    Само че в твоя вариант,с миди,само аз ще се облажа,мнооого го обичам!Направила си ги идеални!

    Хубава вечер пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  5. Tраяна, Зиче благодаря ви ,че наминахте -мидите и на мен са ми любима храна а тук дал Господ:))!
    Канди, аз купувам готови опаковки от почистени миди ,а иначе черупките се остъргват с нож и има едно черничко влакънце което се подава от единия край на мидата ,хващаш го и издърпваш ,ако се скъса ,скъса ....после слагаш мидите в голяма тенджера на огъня и чакаш да се поотворят .Доизчистваш това черно влакънце и мидата е готова да я сготвиш както искаш :)))не е трудно само е малко занимавка !
    Роси , вярно е за пастата :))единственната която ядях в Б-я беше макарони на фурна и веднъж като казах на Роби как се приготвя хихихи му се изправиха косите :))),не може да приеме ,че пастата може да се яде и сладка:)!
    Хубав ден ,момичета и ви благодаря за това ,че ви хареса рецептата :)! Целувки !

    ОтговорИзтриване
  6. Ване, голямо удоволствие ми достави твоята рецепта с мидичките! Аз ....много обичам от тези миди, но.....съм ги яла винаги в ресторант! Никога не съм се престрашавала да ги наготвя аз в къщи, но... ето , че сега имам и твоята рецепта и...ще опитам непременно! Благодаря ти много! Прегръщам те и ти желая една чудесна седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Албенче, няма нищо сложно да сготвиш едни миди :)...стига да имаш рецептата разбира се:). Къде ,къде е по трудно да направиш мусака :)! Радвам се , че ти допадна рецептата и се надявам да останеш доволна когато решиш да я приготвиш ! Целувки и хубава вечер:*!

    ОтговорИзтриване
  8. Ванче, толкова обичам паста, но с миди никога не съм опитвала. Изглежда много апетитно, даже фантастично!
    Спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване