13.01.2012 г.

Заек с маслини и фокача с лук

Заешкото месо не е било никога от любимите ми докато не открих тази рецепта .Сподели я с мен една възрастна синьора и от тогава неизменно го приготвям все така . :)То и без това си го ям само яз - Роби не го хапва !
Ето и рецептата : 
Парчетата заешко се слагат в тиган с тефлоново покритие без мазнина . Запържвате ги така около 5-6 мин. за да излезе излишната вода от месото . Наливате зехтин и продължавате запържването докато се зачервят от всички страни. 
Заливате с чашка бяло вино ,изчаквате да се поизпари виното и прибавяте облечени скилидки чесън, чер пипер (на зърна и смлян), розмарин, сол . Наливате чашка топла вода и захлупвате съда . Задушавате на много слаб огън около 20 мин. Непосредствено преди да свалите ястието от огъня прибавяте шепа маслини .Черни или зелени върви и с двата вида.Сервирате топло ,а ако има и една хрупкава фокача :) насладата е пълна:)! Ето и рецепта за фокачата ,която правя поне един път в седмицата:
Брашно -около 400 гр.
мая 15 гр.
2-3 с.л. зехтин
1 ч. л. сол 
щипка захар
300 мл. вода
Разтваряте маята в хладката вода ,прибавяте захарта и брашно ,колкото да стане рядка кашичка. Покривате съда с кърпа и изчаквате така около 15-20 мин. да шупне . 
Постепенно прибавяте останалото брашно , зехтина ,солта. Замесвате тесто и оставяте да втаса час -час и половина. Намазвате тава със зехтин и разстилата грубо втасалото тесто . И тук вариациите са много :)......може да го намажете отгоре със зехтин и счукана скилидка чесън , може само със зехтин ,може да поръсите с розмарин , едра морска сол, нарязани маслини , едро нарязан лук(предпочитана така у нас:), сушени домати .А може да сложите и от всичко по-малко :) ....Печете на 170 гр. до зачервяване . 
   Е това е за днес :)..... да ви е сладко ! Чаооооооооооо:))!!!



6 коментара:

  1. Заек не ям, но фокачата я грабвам цялата, защото съм първа на опашката!
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
  2. От две три години не съм приготвяла , заек но твоята рецепта ми хареса много.Дедко ще е доволен защото той е по заешкото.
    Иначе и аз бих предпочела фокачата пред заека :)))
    Силни прегръдки от България и от мен ,...за теб мила моя!

    ОтговорИзтриване
  3. Аз пък харесвам и двете-и ястието,и фокачката!
    Страхотни предложения имаш напоследък Ванче!

    ОтговорИзтриване
  4. Заека оставям,но от фокачата ще си чупна.Хубави ястие си приготвила,Ванче-поздравления!
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  5. И аз ще си взема и от двете ястия. Фокача още не съм правила, така, че с удоволствие ще се почерпя, ако Катето ми остави мъничко:). Поднесено е вкусно и красиво, много ми допада това предложение!:) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Катеее , не знаеш какво изпускаш с тази рецепта :))....Зиче,искам да знам какво каза ''дедко'':) за така приготвеното заешко,Роси, радвам се ,че ти харесват моите предложения ,айде и ти ,Живе като Катето -не ядете заешко ама е вкуснооооо :)))
    Канди ,благодаря ти мила и твоите рецепти ми харесват много ,а сармите с банан направо ме сразиха :)!
    Хубава петъчна вечер момичета , а аз отивам в кухнята да се боря с една пъстърва за вечеря :)!
    Целувки и хубав уикенд:*!

    ОтговорИзтриване