10.01.2012 г.

Патица с пртокали и боровинков сос


Рецепта -класика бих казала:) и който не е опитвал този вълшебен вкус на месо с боровинков сос трябва да го стори :)! Нещо страхотно вкусно и незабравящо се :)! Рецептата е на моята дъщеря Наталия ,която живее в Шотландия .Тя пък я знае от своя хазаин :) , а аз мога да кажа само благодаря на англичаните за чудесната рецепта:)! 
Благодаря и на теб Наташке:*, гостите ми на Ивановден те поздравяват :))!
Ето и как се приготвя :
Патицата (около 2 кг.) се измива добре ( а аз я и поопърлих на газовия котлон,че така кожичката и мирише по хубаво), осолява се и се намазва със 100 гр. краве масло примесено с настърганата кора на един портокал. Поставя се в тава , залива се със 150 мл. бульон приготвен от вътрешностите на пернатото и се пече в загрята на 180 гр. фурна за около 2 часа ,като от време на време се полива със соса от тавичката.
В малка тенджерка поставяте 250-300 гр. боровинки , прибавяте 1 ч. ч кафява захар, 2 с. л. сладко червено вино ,сока и кората на един портокал. Варите на умерен огън ,докато сосчето (за мен мармаладец:)) се позгъсти . Имаше и още един сос ,но аз не го направих и този ни беше достатъчен :) ! Когато патицата се опече я завивате с фолио и изчаквате така поне час . Месото става крехко и много сочно . Сервирате месцето и соса поотделно .
С чаша бяло винце се допълни идеално :))! Наздраве и добър апетит :)! Чаооооооо :)!!!



9 коментара:

  1. Прекрасно ! Непременно ще опитам!

    ОтговорИзтриване
  2. ИВАНА, правила съм нещо подобно, но твоето изглежда невероятно вкусно.
    Български сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Ийв, не съм правила това ястие, но ще се възползвам от рецептата.
    Дали ще стане вкусно,ако заменя патицата с пиле, че не обичам:)
    Прегръщам те миличка:)

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви Траяна ,Зиче,Кате :)...
    Катюша, нямам представа как ще стане с пиле ,но опитай:)...после ще споделиш ! Мисля ,че и с пиле ще е вкусно :)! Хубав утрешен ден ,момичета!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Струва ми се вкусно,макар че не съм опитвала подобно ястие.Харесвам различни вкусове в едно ястие.
    Хубав ден,Ванче!

    ОтговорИзтриване
  6. Честно казано май не съм опитвала патешко с боровинки, като че ли само сирене съм пробвала в тази комбинация. Звучи доста обещаващо и определено ще опитам! А след като предложението е от теб - гаранция ще е много вкусно! За сервирането нямам думи, изкушение!!! Прегръдки от мен и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Живе, вкусно е :)вярвай ми ...
    Канди, благодаря за доверието мила :), опитай , а аз ти гарантирам феста :) за небцето !
    Хубава вечер ,дами :*! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  8. Охааа,царска гощавка си приготвила за гостите си,Ванче!
    Представям си каква вкусотия е било!Аз съм особеноголям почитател на комбинацията месо и сладко,много ми харесва ястието ти,прелест!

    Хубав петък!

    ОтговорИзтриване
  9. Много е апетитно !
    Щях да правя боровинков сос за пуйката си
    И забравих :)
    Ще опитам на всяка цена!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване