24.01.2012 г.

Ризото с миди и сепия


Рецепта ,която много обичам :).....
В дълбок тиган  с малко зехтин запържвате 1-2 скилидки ситно нарязан чесън. Прибавяте 6-7 с. л. ориз и пържите при непрекъснато бъркане около 4-5 мин. .Наливате чаша зеленчуков бульон и оставяте ориза да набъбне .Ако е необходимо може доливате от бульона до готовност на оризчето:)!
В друг тиган си приготвяте мидите . Аз ползвам готов микс от миди и сепия .
Та и тук запържвате скилидка -две чесън , добавяте щипка магданоз и микса от миди. 
Посолявате леко, прибавяте малко чер пипер и чашка бяло вино.Захлупвате съда и задушавате на слаб огън докато остане на мазнина . 



Прибавяте задушените миди към ориза ,разбърквяате хубаво още 2-3 мин. на котлона и сваляте от огъня. Сервирате топло с чаша бяло винце:))....!!!
И в тон с рецептата една снимка на морето от вчера :)).......
Чаооооооо и хубав и усмихнат ден :)!!!



12 коментара:

  1. Wow, Ийв, това ризото е точно по вкуса ми, обичам всякакви морски дарове, а това твое предложение със сигурност провокира вниманието ми!!:-!! Сигурно е изключително вкусно!
    Благодаря и за прекрасната снимка на моренцето, толкова го обичам, но трябва да почакам до лятото....
    Топла прегръдка, сърдечни поздрави и пожелания за един позитивен ден!:-)

    ОтговорИзтриване
  2. О, Ийв, големи изкушения, големи!!! И рецептата и морето! Представям си как ги хапваш тези мидички с тази прекрасна гледка. Невероятна си! Благодаря за морското настроение! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Аз не искам ризото с миди,искам морееее-ех мечтиии....Може би вече си си направила разходката по плажната ивица...
    Приятен ден,Ванюшка-прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Мони, наистина е много вкусно и аз се радвам ,че споделяш любовта ми към всички морски дарове:)!
    Канди, ти ли ми говориш за изкушения :))... ти която всеки ден ми мътиш главата с разни вкусни и още по- вкусни ястия :)))!
    Живе, тази сутрин времето е намръщено и отложих разходката :)...,но с удоволствие ще те взема с мен следващия път :)!
    Благодаря ви ,момичета за топлите думи :*,нямате представа как ме стоплят и се чувствам сред близки приятели :*! Силна прегръдка за всички ви , а аз отивам да сервирам на Роби тортелини в бродо(бульон) :))!
    Приятен обяд и хубава вечер :*!

    ОтговорИзтриване
  5. "Рецепта ,която много обичам :)....."
    И тук бих допълнила ....и аз!
    Много,много любимо и вкусно,Ив!
    Както винаги бързо,лесно и да си оближеш пръстите!

    Поздрави на теб и моренцето!

    ОтговорИзтриване
  6. Ийв, аз идвам, да те изведа на разходка по прекрасния бряг и да си побърборкаме хихи...
    Целувки80

    ОтговорИзтриване
  7. Хахаха исках да направя целувка , а излязоха 80
    не е лошо хахаха

    ОтговорИзтриване
  8. С теб сме на една вълна днес:) Прекрасно ястие, шом е с нешо морско, аз веднага грабвам най-голямата лъжица:)

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря Роси за споделените вкусове :)...Тони, благодарности и на теб за посещението тук ,надявам се да ти харесат и други мои рецепти:)!
    Хихи хи аморе , тъкмо си помислих за многото целувки и ти ме смъкна на земята :)))...грешка било :( !!! Иначе с кеф ще се разходя по брега с теб :)!
    Траяна, бях при теб и ми хареса разходката по магазините за риба :))!
    Хибава вечер ,дами и прегръдки за всички ви :)!

    ОтговорИзтриване
  10. Видях го аз днес и във ФБ това разкошно ястие и ми изтекоха очитееее...
    Много е апетитно и е и ориз моята слабост :)
    Прегръщам те мила моя!

    ОтговорИзтриване
  11. Обичам ориз ризото, а.....твоето изглежда наистина много изкушаващо и апетитно!Прекрасни снимки си направила Ване! Твоето вкусно ястие ....ми даде добра идея , какво да наготвя за обяд!
    Пожелавам ти една много вълнуваща и приятна сряда, изпълнена с удоволстия! Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване