17.01.2012 г.

Шкембе чорба



Няма уважаващ себе си български блог без своя рецепта за шкембе чорба, моя любима и първото нещо което бързам да хапна когато се прибирам в България!
 
Шкембето предпочитам да купя готово сварено . Нарязвам го на дребно . В тенджерка наливам около 500 -600 мл. вода ,прибавям нарязан на едри парчета морков ,няколко цели скилидки чесън ,сол, 3-4 с. л. зехтин, голяма щипка чер пипер, нарязаното шкембе. 
Варя всичко това около 20 мин. Изваждам морковите и скилидките чесън . В купичка размивам 1-2 с.л.брашно с малко вода и наливам в чорбата . Около 4-5 мин. оставям на огъня . Разбивам един жълтък с 100 мл. прясно мляко и при непрекъснато бъркане застройвам чорбата. В тиганче запържвам малко зехтин(по-хубаво става със свинска мас) с 1 с.л. червен пипер и веднага изливам в супата. Внимавайте да не препържите червения пипер.
Ами това е,  после класиката за тази чорба-счукан чесън с оцет и лют ,лют едро смлян червен пипер .... аааа и ракийка!  
                                                                      Да ви е сладичко и лютичко!



Навярно видяхте ей тези люти чушчици в зехтин достатъчни са 2-3 капки от зехтина за да ви подлютят така ,че да се поизпотите. Миналата година едни наши приятели като разбраха ,че обичам да хапвам люто ми подариха саксия с люти чушки, ама лютиии ви казвам  казаха ми ,че са на 7 -мо място в света по лютивина,  та от тях като узряха сложих в бурканче със зехтин , че то иначе не се хапват ,а така капка по капка слагам и в разни сосове за пастата . Ето и снимка на саксията с пеперончино.
                                                                               Е това е!
                                                                            Чаооооооо!


10 коментара:

  1. Чудесна чорбица! А саксийката с чушчиците ми взе ума:)

    ОтговорИзтриване
  2. ОХХХХ.. любимата ми чорбица си спретнала Ивана.
    Толкова хубаво си я накиприла ,че започнах да преглъщам.:)
    Чушките ти са огнен трепач, но щом ги обичаш да ти е сладко.
    Прегръщам те мила!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз обичам тази супичка! Поднесла си я с чудесни екстри, а пък нея си я издокарала, просто невероятно вкусно! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Все си мислех , че тази чорба се готви само по един начин.Сега разбрах, че следващата ще е ала Ивана......а, вземам си с една пипетка от зехтинчето , че нося на люто като дърт хайдутин.

    Лека и безгрижна, люта и диетична вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Веднага се нареждам за една купичка и аз,мнооого е вкусно,Ванче!
    А така,Италия,Италия,ама и българско си требе!
    Само не каза Роби хапва ли го това нашенско чудо?!

    Хубава и вкусна вечер,мила!

    ОтговорИзтриване
  6. ами да ти кажа, аз все още не съм готвила такава в блога си, ама ще поправя рано или късно грешката:)
    Много е хубава твоята и ще си запиша!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. така,така,значи няма да стана с уважаван блог :)))
    ивана чудесно изглежда чорбицата ти,но такова нещо не хапвам :))
    ако не знаех ,че е шкембенце направо щяха да ми потекат лигите
    поздравявам те ,много хубави чушчици
    спокойни сънища мила и един прекрасен Атанасов ден ти желая

    ОтговорИзтриване
  8. Ийв, много обичам шкембе чорба!
    Вярно, че ям само течността без шкембето, но като започна не мога да се спра!
    Чудничко е твоето!
    Ако ми беше на близо,грабвам мъжлето и биричка и право у вас!
    Прегръщам те аморе и те целувам*)

    ОтговорИзтриване
  9. Eх,момичета така ме радвате с коментарите си ! Благодаря *! Ден след ден ставате все по близки на сърцето ми ! Мъхче, Миме ,не исках да кажа нищо обидно с уважавания блог :)и вярвам ме разбрахте ! Така както италианците се фукат с пицата еее ние пък със шкембе чорбата им излизаме насреща:))....Роси, Роби така енергично бойкотира чорбата :), че трябваше да я ям и за вечеря :))!
    Кате ,и аз като тебе аморе ...хихи сърбам ли сърбам и не спирам даже да се огледам :)))
    Вили, само две капки с пипетката , че после не отговарям :)!
    Траяна, Зиче, Канди да ви е сладко с моята рецепта :)! Хубав ден ,дами ,целувки !

    ОтговорИзтриване
  10. Ваня,
    моята майка прави шкембе чорбата задължително с месен бульон, получен от варенето на кости.Иначе самото шкембе не е толкова вкусно.Но и твоят вариант на приготвяне съм го чувала т.е. само от варено шкембе.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване