27.01.2012 г.

Лорето- града в който живея


 Отдавна се канех да снимам и напиша няколко думи за града в който живея . Обаче, или все  не ми оставаше време или пък нещо друго възникваше по пътя на сутрешната ми разходка . То снимки имам много ,ама къде да ги търся из папките в компа :)..та така тази сутрин като видях какво е слънце грейнало отвън ,грабнах фотоапарата и промених морския маршрут със сухоземен :))!
Да кажа ,че живеем в града е силно казано :).... живеем в къща захвърлена насред полето  в околностите на Лорето , но пък като се метнеш на колата за 5 мин. си в центъра на града . И тук започва мъчното ....щото паркинги не че няма ама е една лотария да намериш място за паркиране !
По тази причина и предпочитам съседния на Лорето град , Порто Реканати който е на морето и е на същото разстояние от къщи :). 
Ама пък тази сутрин след една -две несполучливи обиколки из центъра и не само, извадих късмет и се шмугнах на мястото на току що излизаща кола :)))....
Повече от щастлива се измъкнах от колата и поех към най-голямата забележителност на Лорето - базиликата ''Санта каза''!


Няма да пиша за това на каква дължина ,па ширина и тем подобни се намира града , за това си има Уикипедия . Ще споделя ,че града се намира на 20 км. от Анкона в югоизточна посока . Има околко 10 000 жители  . 


 Това е главната улица и площадчето около нея . Площада се казва ''Площад на петлите '' на името на фонтана който се намира там .За съжаление не направих снимки ,в ремонт е!




 Пътят ми се завъртя покрай общината , като от там направих и тази снимка на която в далечина се вижда морето.



 И то тази права уличка се стига право пред базиликата . Пътьом снимах и няколко малки магазинчета . Лятно време или в почивни дни тук е пълно с хора и е трудно да се разминеш ,но сутрин няма никой и може на спокойствие да зяпаш наляво -надясно :))











Стъпиш ли на пиацата пред църквата вече си на територията на Ватикана . Площадът и базиликата са собственост на Ватикана , бях много изненадана да узная това !
 Снимката ми от фонтана не излезе много хубава и затова сложих само един фрагмент ,но и от него се вижда красотата му.
Базиликата ''Санта каза'' е втората по посещаемост след църквата ''Свети Петър'' в Рим . Вътре се намира друга много по стара църква , за която казват ,че се направена от стените на къщата където е родена и живяла Дева Мария. Тази къща е била транспортирана от Назарет в Лорето от търговците ангели през 1291 год. 
Вътре в базиликата не позволяват да се снима ,та затова нямам снимки . 
Но е прекрасно ! Има и параклис на нашите св. братя Кирил и Методи . 
Май не казах ,че Мадонната на Лорето е черна . Една от петте черни Мадонни в света .



 Уличката покрай църквата ме изведе до Порта Марина и прекрасна гледка към морето .





                                        Порта ''Марина''






 Оттук покрай крепостната стена на стария град се отправих към колата . Разходката свърши ,но се надявам да не е свършило търпението ви да прочетете и разгледате целия пост :)! Надявам се също, че ви беше интересно с малкия ми разказ :) и не съм отегчила никого :)!!! Чаооооооооооооо и хубав уикенд :)! Целувки :*........



14 коментара:

  1. Красота! Невероятно спокойно и завладяващо място. Бих искала да имам шанса да обиколя много такива райски кътчета по света.
    На един дъх изчетох разказа ти и ми беше много приятно да се потопя в духа на градчето. Прави впечатление чистотата навсякъде.
    Една идея- можеш да ни покажиш и другото близко градче. Предполагам, че също е толкова красиво.

    ОтговорИзтриване
  2. Много интересен град! И магазините, и улиците, и витрините, и фонтана и палмата... всичко, много ми хареса! Обожавам разходките, дори и виртуални, най-вече споделени от приятел! Целувам те!

    ОтговорИзтриване
  3. Направих си чудесна екскурзия, хубави снимки! Заповядай при мен за награда - http://magi-bg.blogspot.com/2012/01/blog-post_27.html

    ОтговорИзтриване
  4. Красиво и тихо градче! Най-ми харесва, че целогодишно си на морето:)

    Прекрасни снимки! Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Не само, че не съм се отегчила, ами не ми стигна това, което си написала, Ване! Очарователни снимки, няма да ти се разсърдя, ако във всеки пост показваш по някое кътче, толкова е красиво всичко! Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Ах, как попаднах тук, покрай Траянчето и ме тресе върла завист, благородна, де...защото съм влюбена в Италия ! Е, често ходя там и това ми остава само....
    Поздрави от снежна София!
    мария

    ОтговорИзтриване
  7. Eх, как ми се доживя и на мен на местенце като твоето- изглежда много уютно, приветливо и спокойно!! Да, да, завидях като че ли;)
    И да знаеш, пак бих се разхождала с теб;) Само свиркай;)!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  8. Ийв, снощи видях, че си публикувала, но бях много изморена и си оставих поста за сутрешното кафе.
    Изпитах невероятно удоволствие от разходката из прекрасния ви град!
    Много ми харесаха всички снимки и разказа ти!
    Иска ми се занапред да ни показваш още снимки, с различни детайли от архитектурата на града и магазинчетата!
    Много ми беше хубаво да се разходя с теб!
    Целувки*) и поздрави за теб и Роби!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ви Нинче, Канди,Маги (благодаря за наградата :), Траяна , Яна ...Пепеляшка , добре дошла тук :),Мъхче и Кате ,че се разходихте с мен :)!
    Разбира се ,че ще ви вземам и на следващите си разходки :)....чудесно е да се разходиш с приятели :)!
    Хубава съботна вечер , дами и голяма прегръдка от мен :*! Чаоооооооо ......

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесен разказ!Беше ми много приятно да почета за теб и мястото, където живееш!Градчето е като приказка!Пиши и снимай още, много е интересно!
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  11. Ех,че красиво-райско място...Ванюшка,искам още снимки.Прочетох на един дъх и ми се стори много малко-така се бях засилила с разходката ти...
    Ти от колко време живееш там?
    Приятен вече неделен ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря ,Соня, Живе :)...от 2 год. живея в Лорето , а преди това работих 3 год. в близкото градче . Някой ден ще се разходим и там :))!
    Хубава неделя , момичета :)... и се напързаляйте и заради мен :)! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  13. Поздравления за всичко което си направила и снимала.Благодаря ти .Аз също много обичам да готвя ,но съм още нова в нета.Всичките ти рецепти съм разгледала и ще се опитам да направя.Поздрави от Троянския балкан

    ОтговорИзтриване
  14. Отидох там, видях и се уверих, че е наистина толкова хубаво и впечатляващо, както си го описала и ти,Ивана. Пожелавам на всички да имат възможността да посетят това място.Струва ми се, че ти Ивана, си достатъчно сладкодумен, естествен и непринуден разказвач, за да помислиш и за блог посветен на местата, които си посетила. Така и тези,които нямат възможността да пътуват ще го направят с твоите пътеписи, които така добре си представила и със снимки. Споделяй талантите си, Ивана! :)

    ОтговорИзтриване