21.06.2015 г.

Картофена салата с октопод


Продукти:
1 малък октопод (около 400 гр.)
500 гр. картофи
1 морков
1 малка глава лук
1 стрък селъри
2 дафинови листа
2 зърна бахар
1/2 глава червен лук
щипка чер пипер 
щипка пресен магданоз
сол 
зехтин
балсамов крем или балсамов оцет
сока на 1/2 лимон



В голяма тенджера сипете 2 л. вода. Сложете цялата глава лук, морков, целина, дафинов лист, зърна бахар. Когато водата заври потопете октопода с пипалата надолу за секунда и го извадете, повторете това още 2 пъти. Така пипалата му ще се накъдрят. Сложете октопода във водата и варете около 30-35 мин. Преди да го извадите  боцнете с вилица за да се уверите, че е готов. Охладеният октопод нарежете на малки парчета. Обелете и сварете картофите. Нарежете ги на кубчета. Добавете октопода, щипка чер пипер и нарязан на ситно магданоз, лимоновия сок, наситнения червен лук, зехтин и няколко капки балсамов крем. Хомогенизирайте добре всички продукти. Сервирайте салатата украсена с накъдрените пипалца и .... 
...... да ви е сладко :)! Много, много вкусна! Чаооо! 


11 коментара:

  1. Ванче, ама как красиво си поднесла! Аз не съм от необичащите, даже много харесвам морски дарове. Но и да не беше така, сигурно само при вида на тази салата щях да се изкуша да опитам. :)
    Хубав следобед!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! Всичко сготвено с октопод изглежда красиво (поне за мен е така:) и вкусно!
      Хубав неделен следобед, мили момиче!

      Изтриване
  2. О, това е фантастично, Ив. Много ми харесва!

    ОтговорИзтриване
  3. Зашеметяващо красиво! Не се съмнявам - и вкусно!
    Хубава вечер, Ив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тили! Много ме похвали! :)
      Хубава нова седмица! Прегръдка!

      Изтриване
  4. Ваня,
    никога не съм приготвяла октопод.Бих желала да разбера как се почиства и как можем да разберем, че е пресен когато го купуваме ? Салатата е станала чудесна , прекрасно поднесена и снимана.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ели и благодаря! На рибния щанд тук ти го почистват, затова не мога да ти кажа как става, но в нета има информация за това! А дали е пресен, ами доверяваш се, че е така и купуваш :)! Купувала съм и замразени, също са почистени, освен това са по-евтини!
      Поздрав и от мен! Хубава нова седмица!

      Изтриване
  5. Ванче,от вчера насам тези кадри ми погалиха взора няколко пъти във ФБ и сега пак влизам да им се насладя!Абсолютно гурме,мила!Толкова добре си обяснила за октопода,че ми се стори като детска игра,а мислех,че е труден за приготвяне.Прекрасно аранжирано и много изразителни снимки,поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! И аз като теб си мислех, че е труден за готвене, а пък и Роби ме плашеше, че ако бил уловен преди да си смени кожата не може да се свари, е този си се свари идеално, не знам кага е бил уловен и беше крехък като пилешко месо! :)
      Поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  6. Красиво и изящно презентирано! Не съм опитвала октопод, ама знае ли се... може да ми допадне на вкус.

    ОтговорИзтриване