13.04.2012 г.

Козунак ''Venetta'' - среднощните хвалби на Ивана :)


Е , ....какво ще кажете за втория ми опит за козунак ? Роби веднага възкликна : Амореее , ма този е много мек и пухкав ..не става за тухла .. ... След несполучливия ми първи опит и 2 седмици съмнения дали ще се справя и струва ли си да опитвам отново мога да кажа ......Толкова съм доволна от себе си колкото и нескромно да звучи , че сън не ме хвана и се заех по никое време да се хваля  и да  пиша публикация  ....
Рецептата взех от блога на Венета  http://mcneall.blogspot.it/2011/12/venetta_12.html ... Така е наречен и козунака и ''Venetta''  ! После ще скокна и до нея да и благодаря :) ! 
Ето как го направих аз , спазила съм почти всичко по мерки ,теглилки , температура ....
Във въодушевлението си по правенето не съм снимала всички етапи подробно ,че забравях ,но и от това което снимах се вижда достатъчно . 


Продукти: 500 гр. брашно, 2 яйца,120 гр. захар, 180 мл. прясно мляко , 25 гр. мая (кубче) , 50 гр. краве масло , 1 с.л. олио . Оригиналната рецепта е със суха мая ,аз нямах затова сложих прясна . Продуктите -всички на стайна температура . Затоплете леко млякото и разтворете маята . В купа сложете пресятото брашно, яйцата , захарта , разтопеното краве масло , олиото и прясното мляко с маята . Аз сложих и 2 ванилии . Бъркайте с миксер с бъркалките за тесто докато сместа започне да се отлепя от стените на съда . При мен беше след около десетина минути . Прехвърлете тестото на набрашнена повърхност и не месете , а прегъвайте около 7-8 пъти . Може да намажете ръцете си с олио , макар тестото да не лепне е много меко и така ми беше по лесно . 
След като сте прегъвали така аз даже и малко повече от 7-8 пъти , прехвърлете в набрашнен съд ,покрийте с кърпа и сложете да втасва на 35-40 гр. Ползвах фурната и при мен втаса за 2 часа . 


След втасването извадете отново на набрашнена повърхност и с къдрав нож нарежете на 6 равни парчета . Всяко едно раздърпайте на фитил , наредете отгоре плънка по желание ,загънете и леко усичете фирилите . Аз направих единия със сладко от вишни и орехи , а другия със стафиди и портокалови и лимонови корички. След като фитилите са вече усукани ги сплетете на плитка. Сложете във форма ( ползвах прогълговата за кейк и кръгла кексова ) подмазана и набрашнена ( бях ги и леко затоплила) . Оставете отново да втаса за 40 - 50 мин. във топла фурна . Извадете и намажете с разбит жълтък  + 1ч.л. олио + 1ч.л. прясно мляко . Поръсете с едра захар . 


Изпечете на 180 гр. долна решетка  за около 50 мин.  с вентилатор, но след като козунака порозовее отгоре го покрийте  с фолио .  Извадете го веднага от формата и оставете да се охлади върху скаричка или дървена решетка . 


Ей ,то не било чак толкова трудно.. Така съм доволна и щастлива ,че се справих ,че наслагах 100 снимки..От мен чаооооо ....нееее ...този път ....лека нощ и сладки сънища !!! 


Пожелавам ви Весели Великденски Празници! Нека мир и любов изпълват сърцата ви!




23 коментара:

  1. Ваня, прекрасни са се получили! Явно не трябва човек да се отказва лесно. Весели Великденски празници!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесен е, Ваня!Просто перфектен! Много се радвам, че си доволна!С предишния козунак ме беше разтревожила, толкова отчаяно звучеше!Много хубав празник ви желая, на теб и на Роби!Прегръщам те!Споделеното щастие се умножава!А и за мен беше добро начало за деня!

    ОтговорИзтриване
  3. Перфектен!Поздравления!Знаех си,че няма така лесно да се откажеш от правенето на козунак,то всеки има несполучливи опити.
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесен козунак,Ваня!Браво,майсторско изпълнение!
    Пухкав,ароматен и красив!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  5. Ха, ха Роби тухли ли иска, е няма да стане! Казах ти аз, че козунаците са си бг работа:) Точно за Великден успя! Виж какви са само пухкави, меки, идеални!!! А рецептата на Вени е страхотна! И тъкмо идвам от там, че й гледах питката:). Ийв, желая ти весело посрещане на Великден!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесен е!Де да можех и аз да си направя!Да ви е сладко и весели празници!

    ОтговорИзтриване
  7. Ваня, направо си майсторка!!!!
    Чудесни са станали!
    И рецептата е перфектна!
    Поздрави и светли празници!!!!!

    ОтговорИзтриване
  8. Мило ми приятелче разгеле :))) Успокоих се вече:))))
    Невероятно си се справила с козунаците!!!
    Видя ли ,че няма страшно и всичко е простичко?
    Много ти се радвам и голямо БРАВО!!!
    Силно те прегръщам и ти пожелавам прекрасни празнични дни въпреки ,че вече мина при вас Великден.:))

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ви ,момичета :* ! Голяма прегръдка и Весел Великден :)!

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотен козунак,а за втори опит е съвършен! Аз още си седя с мераците за месене на домашни козунаци и прибягвам към близката фурна за готови. Реших да не рискувам на връх Великден,но следващата година ще се засрамя от теб и останалите момичета и ще запретна ръкави.
    От сърце ти желая весел Великден и много настроение!

    ОтговорИзтриване
  11. Ciao Ivana! Complimento!

    Прекрасно си се справила! Радвам се, че рецептата ми ти е допаднала и най-вече, че успя. Харесвам хората, които не се отказват, защото те успяват в повечето случаи.

    Ti abbraccio, ti bacio e vi auguro Buona Pasqua! ;)

    ОтговорИзтриване
  12. Поздравления за това че не се отказа да опиташ и най-вече за сполучливия опит!
    Христос Воскресе Ивана!

    ОтговорИзтриване
  13. Чуден козунак си направила! Поздрави за супер успешния опит!
    Един прекрасен празник ти пожелавам!
    Христос воскресе!

    ОтговорИзтриване
  14. Христос Воскресе ! Хубав Великден ,Приятели !

    ОтговорИзтриване
  15. Честито Възкресение Христово!

    Здраве,благоденствие и хубави дни пожелавам на теб и семейството ти,Ваня!
    Обич,разбирателство и светли мисли да има в душите и сърцата ви!
    Е...видя ли,че не е чак толкова невъзможно,колкото изглежда при първия провал!Радвам се много,че не се отказа.Между впрочем след моя първи провал това беше рецептата,от която подскачах от радост и аз! :)
    Вени е страшен майстор!
    Весел празник!

    ОтговорИзтриване
  16. Браво ,Ваче-страхотен втори опит!Абе изобщо не се и съмнявах ,че ще минеш без сполучлив козунак.Ти какви чудеса правиш,та едни козунак ще ти си Опре...
    Хубав празник ,миличка!
    Много здраве и обич в семейството!

    ОтговорИзтриване
  17. Благодаря Роси , Живе :)!Здраве ,мир и любов в сърцата ви ! Весел празник :* !

    ОтговорИзтриване
  18. Христос Воскресе! Светли празници!
    Страхотен, браво! Непременно виж и този на Еликсирчето с кисело мляко - страшен е!

    ОтговорИзтриване
  19. Хахах, имаш си голям образ вкъщи :)) С тази тухла ме развесели доста :))
    А козунакът ти наистина се вижда, че е много пухкав и несъмнено вкусен! Бас ловя, че се и топи в устата :))

    ОтговорИзтриване
  20. Ей Ваня, малко късничко го видях този козунак, но това не ми попречи да ти завидя благородно на майсторлъка! Вземам си едно парченце (ако разрашиш разбира се......е и без да разрешаваш :))), защото наистина изглежда ПЕРФЕКТЕН!! Целувки и хубави емоции ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  21. Здравейте, направих двойна доза, но при втасването се напука. На какво може да се дължи това? Благодаря:)

    ОтговорИзтриване