16.01.2015 г.

Гювечета със спанак, сирене и яйца


Рецептата е адаптирана от тук

Продукти за две гювечета:
600 гр. сварен и изцеден от водата спанак
150 гр. сирене
4 яйца
3 с.л. доматено пюре 
щипка джоджен
1 ч.л. червен пипер
щипка лют червен пипер
сол
зехтин



Натрошете сиренето в купа. Добавете сварения и изцеден от водата спанак, размитото с малко вода доматено пюре, подправете с червен пипер, сол, зехтин и джоджен. 
На дъното на всяко гювече изсипете по 1 с.л. зехтин и сложете половината от спаначената смес. Похлупете и запечете за 20 мин. в загрята на 180 гр. фурна. Извадете гювечетата и счупете по две яйца във всяко. Върнете във фурната и запечете докато се забулят яйцата. Готовите гювечета поръсете с щипка лют или сладък червен пипер и  чаена лъжичка  зехтин. 
Да ви е сладко с чашка червено вино :)..Чаооо! 



18 коментара:

  1. Едно от любимите ми ястия със спанак!
    Поздрави,Ивче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И на мен, Дани! ''Умирам'' си за спанак :)!
      Хубав следобед!

      Изтриване
  2. Интересна комбинация на спанак и домат. За сиренето и яйцето ок, но домат.
    Ще го пробвам напролен, когато има хубав спанак по пазарите.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, ако мислиш, че няма да ти хареса не слагай домат. Аз съм пълнила домати със спанак и сирене и е много вкусно, но както казват - вкус приятел няма :)!
      Поздрав и за теб! Хубава вечер!

      Изтриване
  3. Защо пък да е странна комбинация? Аз като си готвя пролетта спанак с ориз, винаги си слагам и доматен сос. ;) Така че на мен определено ми прилегна много това ястие! :)
    Усмихната вечер, Ванче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! А спанак с ориз и аз обичам и го готвя като теб с много малко домати :)!
      Хубави почивни дни!

      Изтриване
  4. Ох, огладнях, Ивана! Наздраве, мила! :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотна комбинация със сигурност ще го направя,обичам ястия приготвени със спанак.Усмивки:)))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сузи, дано ти хареса ;), и аз като теб си падам по ястия със спанак, а най-много по агнешко със спанак :))!

      Изтриване
  6. Приказно....Поздравления и добър апетит!:)Поне от тази гледка моят се засили.....:))))))
    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Разкошни са,невероятно апетитни и ще ги направя съвсем скоро,Ваня!

    ОтговорИзтриване
  8. И аз обичам спанак, днес гледах на пазара, ама скъп ми се видя, неоправдано. Ха, така, сготви му на Роби в бг-гювечета:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, той Роби злояд, злояд, ама каквото сготвя в гювечета всичко му харесва :)!
      А сега от Б-я чакам да ми донесет един голям гювеч (10 л.) , че да има и за гостите ни, когато искам да ги гостя с капама, досега ги канех на смени :)!

      Изтриване
  9. Покрай толкова много празници напоследък и все с месища, това предложение звучи много леко и примамливо!
    А гювечетата ти са супер! Много са красиви!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тили! Така е, след тежки празници търсим за хапване нещо леко :)!
      Прегръдка и хубава нова седмица!

      Изтриване