20.12.2012 г.

Коледни меденки с подарък


Е , време ми беше и на мен да започна с коледните сладки :)......Особенно след като вчера получих 2 подаръка ,които ме зарадваха много :) ! Формички за коледни сладки от Сашка и стъклен поднос за сладкиши от Майла и Арли :)) ! Саше , благодаря ти много за приятелството и подаръка :* ! Maila , Harly vi voglio tanto ,tanto bene :* ! 

За пръв път правя рисувани меденки  и се забавлявах страшно много :) , а да не казвам пък колко съм доволна от себе си :)) ! Рисувани малко силно казано - по скоро понаклепани :),но нали са си мои виждат ми се най -красиви :))) ! 
То и от гордост и радост сложих толкова снимки :) , а иначе не ,че меденките са нещо особенно ! Най -обикновенна рецепта от старо списание на ''Вкусотийки в чинийки '' . Имах и аз една класическа медена рецепта , ама е някъде из тефтерите ми в Б-я ! В нея меденките се издълбаваха и се пълнеха със смес от трохите и още нещо (ако някой има такава да сподели ) ...спомням си , че беше голяма играчка (не повече от рисунките ми де :) , но меденките ставаха много ,много вкусни :) !
Posted by Picasa

Ето ви вече и рецептата :  
300 гр. брашно 
3/4 ч.ч. олио 
3/4 ч.ч. захар 
3-4 с.л. мед
 1/2 ч.л. амонячна сода 
 2 ч.л. канела 
1 яйце
За глазурата : 
1 белтък 
180 гр. пудра захар 



Брашното размесете с амонячната сода . Сложете всички останали продукти и замесете меко тесто . На набрашнен плот разточете тестото (3-4 мм.) и с помощта на формички изрежете фигурки ! 
Наредете ги върху хартия за печене и изпечете на 180 гр. за около 7-8 мин . Охладете изпечените сладки върху решетка . 
А докато  те се охлаждат сложете белтъка в купа и сипвайте по- малко от пудрата захар ,като разбърквате с вилица докато получите гъста ,хомогенна смес . 
И сега следва да се настаните удобно и започнете рисуването :) ! 
От мен чаоооо и хубава вечер :* !




34 коментара:

  1. Ив, ама много празнично е при теб! Толкова си личи това прекрасно настроение! Такъв заряд носи тази публикация. Ив, прекрасни са ти меденките, много красиво си ги изрисувала! Честити подаръци, а и много забавна картичка забелязах:) Ив, за меденки с издълбаване не помня, единствено прасковките правя така и са много вкусни. Весели празници, Ив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Кате за ласкавите думи :) ! А картичката е закачка от Майла :) ...преди 2 год. бяхме ходили на една ски писта (аз не ,че карам ски де :) и се търкаляхме по снега :)) та е от тогава тази снимка :) !
      Весели празници и на теб ,мила ! С прегръдка ! :)

      Изтриване
  2. Чудесни меденки ,Ваня!Справила си се прекрасно!
    Това ,че рисуването е истинско удоволствие съм напълно съгласна с теб.
    Радвам се на празнична атмосфера и ме обзема коледно настроение.
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мире , сърдечно благодаря :)...абе да ти кажа удоволствие е , ма май не ще се хвана пак ...поне тази година де :))!
      С прегръдка ,Мирка и весели празници :* !

      Изтриване
  3. Страхотни са Аморееееее ...много добре са се получили и така хубаво си ги украсила.
    Аз съм взела продукти да правя ама все време не ми остава нещо та да видя кога.
    Имам една рецепта за медени жълъди от много години става невероятна ама дано успея да ги направя ,че утре пак съм да фугирам една баня.
    Та така искрено ти се радвам за красотите които си сътворила.
    Силно те прегръщам миличка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :* Благодаря ,Зиче ..знам ,че ще намериш време -огън жена си ти :* !
      Ще чакам да ги видя твоите медени жълъди да знаеш :) !
      Голяма прегръдка , мила :* !

      Изтриване
  4. Чудеснии са Ванче!Много добре си ги докарала!Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  5. Ив, честити подаръци, много подходящи и навреме! Меденките са разкошни, личи си, че си се забавлявала!
    Сърдечен поздрав и хубава вечер! :-)

    ОтговорИзтриване
  6. Здравей, Ивана. Редовно следя блога ти. Поздравления за чудесните рецепти и уюта, който лъха от тях. А меденките са много празнични!
    Аз искам да споделя една рецепта за меденки, която не е моя, но е изпробвана лично многократно и успешно. Не съм си играла да издълбавам, но авторката я е дала точно така (аз слепвам с мармалад). Заповядай: http://www.gotvetesmen.com/forum/index.php?topic=1715.0
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери ,благодаря ти и добре дошла в блога :) ! Ще опитаМ рецептата , хареса ми !
      С прегръдка и пожелание за весели празници !

      Изтриване
  7. Честити ти подаръчета,Ванюша!
    Много си се забавлявала,личи си и такива чудни меденки си приготвила,браво!
    Донесли са на дома ти още коледно настроение,което в радостта си сега предаде и на нас!
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за милите думи ,Роси !
      Прегръдка и хубав следобед !

      Изтриване
  8. Ваня, честито за красивите подаръци, меденките са приказни.
    Скалопините и пълнената зелка са неустоими!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотни меденки Ванче,много добре са се получили и така хубаво си ги украсила.А подаръците са много подходящи и навреме!Весели празници ти желая Ванче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Танче ...весели празници и на теб !
      Прегръдки !

      Изтриване
  10. Красиви и навременни подаръци!
    Меденките ти са много красиви, личи че са приготвени с настроение и ги поднасяш много красиво!
    Коледно, топло и уютно е при теб!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Ив, мноого са красиви.Записвам рецептата веднага.
    Хубави и весели празници! А при нас ще е - Сняг се сипе на парцали, вино има нека вали!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еххх , де да можех да кажа и аз така за снега :(....Знам колко е празнично когато Коледата е снежна :) !При нас дъжд ,ама добре ,че вино има поне :)))) !
      Благодаря ,Вили и хубави празници и на теб !

      Изтриване
  12. Ванюшка, много красиви и празнични меденки си измайсторила, и колорит и вкус в едно:)
    А това че забавлението ти е било пълно ми е пределно ясно, правенето на подобни сладки си е удоволствие и удовлетворение от резултата!
    Честито и първи подаръчета с пожелание за още много, много изненади!
    Топла прегръдка и весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани , прохождам сега в рисуването ,но определено ще продължа ,макар и със скромни резултати :)) ! Благодаря ти за топлата прегръдка , приеми и моята :*!
      Весели празници на теб и цялото фамилия:) !

      Изтриване
  13. Ваня, аз като ти разправям,че украсяването е истинска забава,ама си ми повярвала!Честити ти подаръци!С пожелание за весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Танче :)...удоволствие беше :) !
      Весели празници и на теб ! С прегръдка !

      Изтриване
  14. Благодаря ти много!Тази година коледното настроение така и не успя да ме връхлети, до момента, в който видях твоите рисувани меденки:)Запрятам ръкави и започвам първо с тях:)
    Весели празници!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря :)...радва ме вдъхновението което те връхлетя :) ...започвай ,че Коледа вече е тук :) !
      Весели празници и на теб ,dreamer! С прегръдка :) !

      Изтриване
  15. Чудесно си се справила, Ивана!
    Страхотна празнична премяна си им направила на меденките :)
    Поздрави и весело посрещане на празниците!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Ели :) !
      Весели празници за теб и цялата фамилия !
      С прегръдка !

      Изтриване
  16. Ив, много хубаво настроение има в публикацията ти и ухае чудесно на Коледа! Честити ти подаръци и да си ги ползваш със здраве! Меденките са много хубави, макар и "понаклепани" :)) излъчват... как да кажа... любов! Но изобщо не ги намирам за наклепани, просто те цитирах :) Прекрасни си! Прегръдки и хубаво предпразнично настроение!

    ОтговорИзтриване
  17. Ив, много са ти хубави меденките и съм сигурна, че са и вкусни- като гледам продуктите.Много харесвам такива класически украсени меденки и със сигурност ще направя и такива у дома, като пр иключа с рисуваните за подаръци...
    Весела Коледна подготовка, много здраве и радост и до скоро!
    Сигурна съм, че ще постнеш още нещо...:)

    ОтговорИзтриване