4.04.2013 г.

Козунак със сметана и парченца шоколад


Ухааа , как звучи само :) ....а представяте ли си  какъв вкус има ? Вкус на грях..... и за да не съм сама в прегрешението ви предлагам веднага  рецептата :) ! А тя е една от многото разкошни рецепти на Роси от ''Кулинарен еликсир'' ! Все още съм далече от нейното майсторство и козунака не сплетох на топка като нейния  ,но съм доволна и от този си резултат ! Мигар е лесно да направиш козунак ? :)
 Не съм променяла нищо по рецептата ..... смея ли ?  Затова ще ви я препиша направо от блога на Роси ! Всъщност промених само ароматите и плънката !



Продукти : 

3 яйца + 1 белтък 
200 мл. заквасена сметана
150 гр. захар 
60 гр. масло + 40 мл. олио 
15 гр. мая от кубче 
1 капсула есенция ванилия 
1 пак. ванилова захар 
около 700 гр. брашно 
150 гр. шоколад 
захар и филирани бадеми за поръсване  

Тук вече се разминаваме малко  с рецептата , щото аз меся на ръка , а Роси с машина . 
Затоплете леко сметаната и сложете маята вътре да се разтвори . Разтопете кравето масло и го смесете с олиото . Разбийте леко яйцата със захарта . 
Брашното смесете с ваниловата захар , добавете  разбитите яйца , сметаната , щипка сол и капсулата есенция . Замесете си меко тесто , като в процеса на месене добавяйте мазнината докато я усвоите напълно . 




От всичкото това тесто направих един по-голям козунак и няколко мъфина ,които незнайно защо сякаш паднаха от друга планета , тестото им след опичане нямаше нищо общо с това на големия козунак :)....   ей затова ни казват , че сме магьосници в кухнята :)) ! 
Разделете тестото на 3 еднакви топки , които разточете на дълги правоъгълници . На всеки правоъгълник поръсете обилно парченца шоколад . Завийте на руло и леко усучете . Сплетете на плитка и поставете в продълговата форма за кейк. Намажете домакински найлон с малко олио и покрийте козунака . Загрейте фурната на 40-50 гр , приберете козунака вътре и изчакайте да удвои обема си ! Ама има да чакате поне 2 , че и 3 часа :) ! 
Когато е готов го намажете с разбит с няколко капки зехтин жълтък , поръсете със захар и филирани бадеми и печете на 170 гр. Внимавайте много при печенето , че огъня веднага грабва жълтъка отгоре :) ! 

    Казах вече - греха ви е в кърпа вързан с този козунак :) ! Да ви е сладко  ! Чаооооо ! 



37 коментара:

  1. Ив,като картинка ти е козунака!И с конци,пухкав,уханен,просто перфектен!Много ти благодаря за топлите думи в интрото,много мило ми стана!Пожелавам ти този ентусиазъм да не спира и да зарадваш Роби с още и още!Грабвам си едното малко козуначе и ти пожелавам много ползотворен ден!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси , цялата заслуга е твоя ! Без подробните ти и перфектно направени рецепти нямаша да се справя ! Благодаря ти още веднъж !
      Прегръдки и ти желая хубав четвъртък !

      Изтриване
  2. Ехааа, страхотен ти е станал козунака, Ваня! Тя рецептата на Роси че сполучлива е ясно, ама и ти майсторски си го оформила. Браво!

    ОтговорИзтриване
  3. Какъв ти грях бе Слънце??? Прекрасен козунак си направила….а аз боледувам ли…боледувам и толкова красоти съм пропуснала, че чак ме е яд :( Така добре ще ми дойде едно парченце от ароматното ти козуначе, като не мога сама да си го направя!!!
    Прегръщам те силно…и добре че е виртуално за да не прихванеш и ти от моя вирус :)

    Пожелавам ти и тук успех със страничката на блогчето ти във Facebook !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дании , подозирах , че нещо ти се е случило :( ...да се оправяш бързо и ще чакам да видя и твоите козунаци :) ! Ако ми беше наблизо веднага ти замесвам един и с чайче от липа за ден -два си на крака :) ! Голяма прегръдка от мен !

      Изтриване
    2. Ох…колко мило:)) Благодаря ти Ив!Как бих се радвала да си на близо :)

      Изтриване
  4. Приказен козунак!:)Прекрасен ден на майсторката:)!

    ОтговорИзтриване
  5. Ив, майсторски направен козунак! И конците му конци и плънчицата и коричката! Страхотен!
    За вкуса няма съмнение!

    ОтговорИзтриване
  6. Справила си се чудесно ,Ваня!
    Козунакът ти ми намига примамливо! :)
    Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  7. ти нямаш сърце, Ивана... това е просто олицетворение на всичките ми козуначени фантазии

    ОтговорИзтриване
  8. Е, браааво, Ванче! Направо убивам за такъв козунак. Много сте лоши с Роси, ама си ви обичам :))
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Козунака е разкошен,а мъфинките направо са вълшебни...
    Майсторка си стана и ти,Ванюше....

    ОтговорИзтриване
  10. Ех, това сметаново тесто!
    Става чудесно!
    Вълшебен е станал, Ивче!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  11. За това мога да кажа само едно- разкошшш! Продължавай в този дух, Ивана! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Миленче,
    Бети ,
    Мира,
    Анонимен,
    Елти,
    Жижи,
    Дани,
    Гуинет
    благодаря ви ,мили дами за отделеното време и хубавите думи ! Прегръдки от мен и хубав следобед !

    ОтговорИзтриване
  13. Ванче, направо е страхотен козунакът ти, няма две мнения. Представям си Роби как сладко си хапва (има и от любимото му - шоколад).
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Аморе ти си майстор на всичко ,а с този козунак направо ме тресна в земята.
    Много си го издокарала и много апетитен.
    Силно те прегръщам аморе и лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  15. Ив, майстор се оказа и тук! Чудесен, ароматен козунак!
    Интересна идея да ползваш остатъка от тестото за мъфини!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  16. О, и ти като Роси си ударила козунака в земята :)) Браво! Разкошен е станал, с чаша топло прясно млекце идеално ще ми дойде :)

    Усмихнат уикенд, изпълнен с много любов, Ванче :)

    ОтговорИзтриване
  17. благодаря за идеята с малките козуначета прекрасно е всичко

    ОтговорИзтриване
  18. A smetanata triabva li da e sladka ili moje da e tazi za torti ,no bez zahar?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Заквасената сметана не е сладка ! Използвайте нея !

      Изтриване
  19. Здравейте, страхотно изглежда наистина и мисля да го пробвам. Но и аз моля за уточнение за сметаната - предполагам, че е стандартната готварска млечна сметана, а не растителна, нито пък заквасена сметана.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сметаната е заквасена ! Веднага ще запиша в рецептата каква е ! Благодаря !

      Изтриване
  20. Здравейте Ивана! Казвам се Татяна Търсейки из нета рецепта за козунак, се спрях на Вашия и смятам да го пробвам. Имам, обаче, един въпрос: 15гр. мая не е ли малко - това е около 1/3 от кубчето? Благодаря предварително.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Татяна ! В оригиналната рецепта маята е 3/4 от кубчето . Аз сложих по малко , но втаса без проблем ! Извини ме за късния отговор , но ме нямаше е къщи вчера !

      Изтриване
  21. Здравей Ивана,
    казвам се Юлия Кожухарова, от Пложвдив.Много ми хареса твоя козунак и реших да го направя.Направи ми впечатление, че тестото не втасва ,преди да оформиш козунаците, а само веднъж- след като са оформени. Правилно ли съм разбрала или техническа грашка е? Моля, ак имаш време, напиши ми отговор.
    Предварително благодаря1
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  22. Благодаря ,Юлия ! Правилно си разбрала ! Тестото втасава само веднъж ! Ако имаш време кликни в началото на поста там където пише ''разкошни рецепти на Роси'' и ще прочетеш оригиналната рецепта с много повече пояснения !
    Поздрави ! Хубав уикенд !

    ОтговорИзтриване
  23. от Юлия
    Ваня,много ти благодаря за отговора! Щепрочета рецептите на Роси.
    Имам мерак да опитам и няколко твои сладкиши- крамбъл, кростата, бадемов, и т.н. още много прекрасни неща правиш,заслужават си да се опитат.
    Като направя козунака, ще ти пиша, какво е станало!
    Още веднъж, ти благодаря !
    Поздрави и хубав уикенд и на теб!

    ОтговорИзтриване
  24. Здравей Ваня!
    Поздрави от Юлия!
    Нямам търпение да ти пиша- козунакът стана прекрасен! Аз си захванах предварително маята с много малко прясно мляко, захар и брашно.За плънка сложих стафиди и от филираните бадеми,защто бях купила повече. Иначе,всичко друго е по твоята рецепта. При мен втаса на изключена фурна за 1 час и 45 минути.Много съм доволна, за което ти благодаря , и за рецептата и обяснението за втасването! Пожелавам здраве и любов!
    Прегръдки от мен и далечния Пловдив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря на теб ,Юлия :) ! Зарадва ме много коментара ти и се радвам ,че козунака се е получил добре и си доволна ! Какво по -хубаво от това :) !
      Прегръдка и от мен с пожелание за хубава нова седмица !

      Изтриване
  25. Ваня,благодаря ти за пожеланията! Като пробвам някое друго изкушение от твоя блог , ще ти пиша!
    Поздрави от Юлия!

    ОтговорИзтриване
  26. Ваня, забравих да ти кажа, че и аз съм в борба с килограмите.Бях много слаба, но от климакса настъпиха промени- тъкмо отслабна, и пак напълнея.Много хубави резултати бях получила от " Хранене в Зоната", 3 години я поддържах, но изведнъж нещо стана, наруши се баланса и сега се мъча повече от 6 месеца, минавам покрай Зоната, но не съм в ядрото й! Но след Великден ,борбата продължава!Юлия

    ОтговорИзтриване
  27. Разкошен козунак!Само да попитам маята не е ли малко.В оригиналната рецепта е 3/4 кубче?

    ОтговорИзтриване