21.09.2014 г.

Кростата (маслен пай) с конфитюр от сини сливи и дюли


Много варианти на кростати съм правила, тук може да ги разгледате, но най- любимата и правена често  си остава тази с конфитюр! Идеята да направя сладкиша с два различни конфитюра едновременно  видях във фурната от която купувам хляб! 
Видях и направих.....сега е ваш ред:)! 


Продукти:
 270 гр. брашно
120 гр. студено краве масло
100 гр. захар
1 яйце + 1 жълтък
лимонова кора или ванилия
100 гр. конфитюр от сини сливи
100 гр. конфитюр от дюли 
щипка сол



В голяма купа сложете брашното, щипка сол, яйцето и жълтъка, настърганата лимонова кора и нарязаното на малки парчета студено краве масло. Замесете меко тесто. Отначало сместа е ронлива, но постепено с месенето се хомогенизира. Омесеното тесто загънете в стреч фолио и приберете в хладилник за 1 час. 
От охладеното тесто откъснете малка топка, а останалото  разточете на лист хартия за печене и с помощта и' го прехвърлете в продълговата тавичка  с размери 28/18 см. като оформите висок борд  с тесто. Отделеното тесто направете на фитил и с него разделете тестото в тавата на 6 сектора. Във всяка кутийка сложете от конфитюрите. 
Изпечете кростатата на 180 гр. в предварително загрята фурна за около 30-35 мин. 
Поръсете готовия сладкиш с пудра захар и......
да ви е сладко:).....От мен чаооо! Хубава неделна вечер и спорна нова седмица! 


18 коментара:

  1. Ох, ох, замириса ми много на масло и сладко, една от най-любимите ми миризми! Прекрасен сладкиш, Ив! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  2. Ванче, поредната маслена вкусотия. :) А аз наскоро правих втори опит с кростатите, отново по твоя рецепта и най-накрая имам напредък. ;) Може да погледнеш коментарите към кростатата ти във форма на сърце за Св. Валентин. Само да видим кога ще успея да я покажа... А тази е страшно идейна и вкусна, разбира се!
    Поздрави, Ванче!

    ОтговорИзтриване
  3. Определено ще я направя тази кростата, ама много красиво, пък за вкусно да не говорим :) Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  4. Този път неискам да говоря за чудесният вкус на твоите кростати, а за изяществото на поднасянето.
    Стил и финест!
    Поздравления и....много целувки!

    ОтговорИзтриване
  5. Офффф,това е направо жестокоооо !!!! Кое по напред да направя ?!

    ОтговорИзтриване
  6. Даа, само, не знам от кое вкусно квадратче да се почерпя и двете ме изкушават неимоверно много :) Обожавам десерти с маслено тесто, а сладко от дюли и сливи още повече, много ми харесва и идеята за отделните части!
    Поздрави, Ивана!

    ОтговорИзтриване
  7. Голямо благодаря, момичета!
    Прегръдки с пожелание за хубава седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Това ми прилича на Предай щафетата:))) и ще се хвана на хорото, да знаеш:) Поредната ти италианска фантазия е това, мила! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хващай се, Кате :)...ще ми е много приятно да разбера, че си го направила и хапнали!
      Прегръдка, Бонбон и поздрави на капитана-пират:)!

      Изтриване
  9. И аз не бих се сетила така да комбинирам . Прекрасно изглежда тази кростата!
    И егати как добре е оразмерен;)
    Поздрав, Ивана! Слънчев вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Освен готвачка съми шивачка, сантиметъра е все с мен :)))....
      Благодаря, Мъхче!
      Прегръдка!

      Изтриване
  10. На прозорче ми прилича :) Такова, през което ми се иска да прескоча директно в кухнята ти :) Поредното неустоимо сладичко нещо, което си записвам от теб, Ив. Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прескачай, Снежи ...останаха още 2 прозорчета:)!
      Благодаря, мила ..прегръдка и за теб!

      Изтриване
  11. Спечели ме от раз,Ваня,много,много,ама много ми допада идеята за двата конфитюра-вкусно и ефектно се е получила тартата!Хубава есен,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знам си аз кой си пада по маслени сладкиши с конфитюр:).....бях с мисъл, че ще ти хареса,Роси!
      Златна и красива есен и за теб с прегръдка!

      Изтриване
  12. Поредното ти вкусно предизвикателство! Много оригинална идея!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  13. Много красиво и изкушаващо, Ивана :)

    ОтговорИзтриване