7.09.2012 г.

Песто ала дженовезе и трофие с песто - pesto alla genovese e trofie con pesto


 Бях казала в един свой пост ,че ще потърся някоя антична рецепта за песто дженовезе ,за да изпробвам подаръка на Мария - майката на Роби ! Рецептата сама дойде при мен с последното списание което си купих преди 3 дни . Там открих няколо думи за гастронома
Giovanni Battista Ratto  , който през 1863 год. я публикува в своя книга . 



Ще напиша продуктите така както са публикувани в рецептата и които спазих точно . Искам  да кажа ,че съм правила и друг път песто и разликата е само в количеството сирене което се използва . В тази рецепта има 2 вида сирене - пармезан и пекорино и малко повече като количество ..нещо което не ми допадна особенно ....усещаше се силното присъствие на пекориното ,което следващия път ще избегна . За мен беше така , за Роби обаче пастата беше супер ....всеизвестна е лудостта на италианците за сирена, повече от 400 вида имат!
Ето продуктите :
50 гр. пресни листа от босилек 
15 гр. кедрови ядки 
70 гр. настърган пармезан 
30 гр. пекорино
100 мл. зехтин
2 скилидки чесън
щипка едра сол 


Измийте и подсушете листата от босилек . Нарежете ги (не е необходимо да се режат на ситно ) и ги сложете в дървен хаван ,прибавете скилидките чесън ,солта и започнете да мачкате докато получите гладка зелена каша (ако ви харесва аромата на босилек ще останете очаровани как хубаво мирише в къщи) . Разбира се с пасатора всичко ще свърши за броени минутки ,но тук говорим за антична рецепта ,а в онези времена кой е чувал за пасатор! 
След като сте намачкали листата ,добавете кедровите ядки и счукайте и тях . Идва ред на пармезана и пекориното . Добавете го в хаванчето и налейте олиото. Все така намачквайки ,почуквайки хомогенизирайте сместа . Пресипете пестото в буркан и съхранявайте във фризер . 
Това беше по рецептата , а с нея върви и паста ''trofie''  ....



Сварете пастата според указанията на опаковката и я прецедете . Прехвърлете в дълбока купа и изсипете отгоре и няколко лъжици песто . Объркайте всичко добре и сервирайте веднага . Вкусът е особен ,но бързо ви става любим! 
Да ви е сладко :)... чаоооо от мен и хубава петъчна вечер! Сърдечна прегръдка !




22 коментара:

  1. Ивче, звучи ми много италианско и ужасно вкусно:)

    ОтговорИзтриване
  2. Ив, тази добавка към италианската паста изглежда много апетитно! Благодаря за споделената рецепта! Прекрасен уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Звучи ми страшно вкусно Ванче!
    Много свежи снимки:)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Дани ! Споздрав и пожелание за хубави събота и неделя !

      Изтриване
  4. Ивче, обичам много песто!
    И си представям аромата!
    У нас и без това е трудно с пекориното...
    Съдинките са чудесни!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Дани :).... сега и аз обичам песто ,но само допреди година не можех да го вкуся ...никак не ми харесваше :)) !
      Прегръдки и хубав уикенд !

      Изтриване
  5. Обещано - изпълнено! Има песто и то какво! Ив, само като гледам какво съдържа, знам, че ще е голяма вкусотия! Силния аромат на пекорино, наситения вкус на пармезана, свежестта на босилека и тези кедрови ядки... това е пестото!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Обещанията са за това - да се изпълняват :) ! Благодаря ти ,Кате :* ! Малко силно стана откъм сирена ,но следващия път - по леджеро :)) ! Прегръдки ,Бонбон :* !

      Изтриване
  6. Някой е случил със снаха:)))
    Много красиви снимки Ийв, за рецептата да не говорим!
    При всяко едно положение, щом е домашно вкуса е неповторим, а вкараната емоция от красивия подарък и античната рецепта, направиха поста ти уникален!
    Целувам те аморе и поздрави за Роби!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ама някой е случил и на свекърва:))) ! Благодаря ти ,Катюш :* !
      Хубави почивни дни ,аморе и една голяма прегръдка ! Поздрави в къщи :* !

      Изтриване
  7. Страхотно сте си допаднали с твоята свекърва-няма съмнение! Много пъти съм правила песто, и не само с босилек, харесвам например и с рукола и с лешници и с орехи, но твоята рецепта ще я запазя като класическа, тъй като е автентична.Хубаво е човек да знае класическите неща и от там да прави импровизации!
    Благодаря ти, че я сподели.
    Сега отивам да търся лимончелото!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Ивана,
    тази рецепта влиза в списъка ми, достатъчно автентична ми е, за да я направя и аз някой ден! Хаванче си нямам, още по-малко пък такова красиво, но може би точно тази рецепта, ще ме заведе при него;)
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  9. Тъкмо си търсех автентична рецепта за песто.
    Нали съм на тема домашна паста и съм решила следващия път да изпробвам нещо различно от дежурния доматен сос.
    Поздрави и пожелания за хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Наистина автентична рецепта!И аз я записвам.Успешна нова седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  11. Ciao cara,sono Margarita il pesto fatto solo che al posto delle pinole ho messo le mandorle crude sbucciate e frullate e uscito molto buonop.questi giorni faccio pure quaesto siciliano ,prova lo pure tu e buono

    ОтговорИзтриване
  12. Wauuuu ho dimenticato ciao cara e baci

    ОтговорИзтриване
  13. Обожавам песто Дженовезе,Ванюша,и пастата ти с него ми е абсолютно по вкуса,а купичките ти са чудесни,много ми харесаха и те!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  14. Много хубава рецепта, а от къде са купички?

    ОтговорИзтриване