1.12.2012 г.

Хлебчета с маслини от Сардения




Докато Blogger ми даде разрешение за качването на снимки забравих рецептата :)..... напоследък той май е мащеха към много от нас  ,надявам се обаче все пак да го надвием :)....! Хлебчетата видях  тук , а ето и рецептата : 
Продукти : 
400 гр. брашно 
12 гр. мая от кубче
1 ч.л. сол
щипка захар
100 гр. зелени маслини без костилка 
1 к. ч. зехтин 
250 мл. хладка вода 


Отделете си от водата 100 мл и заедно  маята,  щипка захар и малко брашно разбъркайте на кашичка . Оставете сместа покрита с кърпа за 20 -30 мин. докато шупне . 
В купа изсипете останалото брашно , добавете солта , олиото , останалата вода и шупналата смес . Омесете си меко тесто  , направете го на топка ,поставете в набрашнена купа и завийте с навлажнена кърпа . Поставете купата на топло място и изчакайте докато тестото удвои обема си . Щом тестото е готово добавете маслините и оформете хлебчета . Кръгли или продълговати - изборе е ваш:) ! 
Намажете всяко хлебче със зехтин ,направете няколко разреза на повърхността на всяко едно и наредете в тава покрита с хартия за печене . Покрийте тавата и отново оставете да втасат за 30 мин. Изпечете на 190 гр . за около 30 мин. 
Може да си ги хапнете топли ,топли със саламец ,а може и малко по- диетично - със сварени листа цикория ,които след сваряването сте подправили с малко зехтин :) ! 
Знам ,че много от вас ще се намръщят на хляба с цикорията ,но ви гарантирам ,че е по-вкусно от салама :)) ! Да ви е сладко ,ragazzi :) ! Чаоооо и хубава съботна вечер :* !

 
 
Posted by Picasa

19 коментара:

  1. Ив, страхотни ароматни хлебчета си направила! С всичко вървят. Поздрави и хубаа вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Добре,че го пребори,Ив:)!Струвала си е борбата!!!!Рецептата е чудна!А снимката,на която питката е гушнала маринованите листа от цикория е неустоима!!!:)))Прегръдки,целувки и благодарности:)

    ОтговорИзтриване
  3. Ивче, много апетитни хлебчета!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  4. Леле каква трапеза си спретналааа...
    Хлебчетата са неустоими, аз си взимам с малко саламче:)))
    Поздрави за Роби и целувки за теб Ийв*)

    ОтговорИзтриване
  5. Ив,как го надви? И аз скоро получих съобщение че съм изчерпала лимита за снимки.
    А хлебчетата са страхотни!

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотни хлебчета, Ванче!На хляб никога не отказвам:(!А с блогър не знам как ще се борим, аз намалих размера и за сега става, но не знам до кога?!Ноо, не се предаваме! Поздрав и топла прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  7. Ама че вкусотии Ванче:) защо не са на моята трапеза?
    Хлебчетата са прекрасни, много харесвам хляб с маслини!
    Хубава съботна вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Ванюшка,всичко мога да преглътна с твоите хлебчета....пък и шума обичам всякаква.
    Поздрави и пожелания за хубава вечер и спокойна неделя!

    ОтговорИзтриване
  9. Еййй аморе каква софра си направила самооооо.. Тези хлебчета ми взеха очичките направо.
    Невероятни са Ванче много хубави!
    Силно те прегръщам и целувам ,мила!

    ОтговорИзтриване
  10. Много вкусна трапеза! Бих си чупнала от последното хлебче!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  11. О, Ванче, хлебчетата да страхотни, а тази салата от от цикория ми е фаворит - в Гърция обожавам да похапвам тази салата със зехтин и лимонче! Аз реших битката с откриване на още един мейл адрес, пък после ще го мисля как да се преборвам с тях! Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  12. Ванче, и аз прави хлебчета с маслини скоро, на една вълна сме :)
    Твоите изглеждат много пухкави!

    ОтговорИзтриване
  13. Прекрасни хлебчета, Ванче! Пухкави и неустоими!
    Отчупвам си парченце и му се наслаждавам с удоволствие. :)

    Прегръдки и една прекрасна неделя!

    ОтговорИзтриване
  14. Мммм, чудни са, Ванче, цикория не съм яла ,но обичам всякакви зелении, та сигурно ще ми хареса! Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  15. Тази цикория я помислих за чушлета:) Обаче изглежда вкусно и лично аз я предпочитам пред салама:) Блогър да не ти се опъва, че не може да ни лишаваш от тези красоти! Дано нямаш повече проблеми, Ив, както и всички останали! Прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  16. Този блогър дано си скрие проблемите в тази година;) За нас остава удоволствието от споделените хлебчета и цикорията която и аз обърках с чушлета;)Пак си се представила чудесно, Ивана. прегръдки и хубава декемврийска седмица!

    ОтговорИзтриване
  17. Благодаря ви ,момичета ! Хубава седмица на всички ви :* ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  18. Чудесни хлебчета,Ванюшка!Отвори ми апетита рано-рано.
    Хубава нова седмица-целувки!

    ОтговорИзтриване
  19. Искам да седна на масата и да хапна поне едно хлебче. Моля, почерпи ме!
    Страхотно изглежда всичко! :)

    ОтговорИзтриване