6.12.2012 г.

Ципура в ролята на шаран


Казвала съм и друг път - риби много тук ,ама шаран няма ! Е , като няма ще кръстя една ципура като шаран и ще отбележа празника!
  И като казах кръстя си спомних ,че в една книга бях чела (дали не беше ''Декамерон'') как в един манастир монасите вечеряли печена патица по време на пости ,но преди това я прекръстили с думите -''В името на Отца и Сина и Светаго духа такава беше нашата риба днес'' ! Та и моята ципура днес е шаран ! 
Никога не съм правила рибник , обикновенно пека шарана с орехи и лук или пък  правя скумрия с домати ,лук и много дивисил ! Имаше и по-бедни години в които отбелязвах празника само с някоя рибна консерва , но не ми е думата за тях сегa ! 
Ципурата ми не беше голяма (300 гр.) - обяснима причина , ям си я самa на Роби му дай от молюските  , затова и тестото замесих само от 200 гр. брашно , 60-70 мл. вода , 1с.л. зехтин , щипка сол и захар. След като сте го замесили го поставете в набрашнена купа , покрихте я и оставете на топло да се отпусне . Забъркайте си плънката през това време от: 
1/2 глава лук 
3-4 орехови ядки 
магданоз
дивесил 
чер пипер
зехтин ,сол 
Нарежете лука на ситно и в тиган с малко зехтин го запържете . Сложете и щипка захар . Когато лука омекне отстранете от котлона и добавете , натрошените орехи ,магданоза ,дивесила и черния пипер . 



Тестото е вече готово омекнало, разточете го на кора около 2-3 мм. Рибката предварително овкусена с чер пипер и сол  напълнете с плънката и зашийте коремчето и. 
Поставете я в средата на разточената кора, загърнете я и оформете едно тестено рибе по контурите и. сложете му едно оче от зрънце чер пипер, ей , това ми се виждаше най -трудно ,но се справих, брей!
Разбийте с вилица едно яйце и намажете цялата рибка отгоре така ,че да заприлича на златна , пожелайте си здраве... и бам ...във фурната ! 
Печете произведението си на 170 гр. около 30 -35 мин. 
А после да ви е сладко :) !


Честито на именниците и весел празник на всички ! 
От мен голяма прегръдка за един хубав, празничен  четвъртък ! 







21 коментара:

  1. Много красиво Ийв!
    Хубав празник!
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Кате ! Пожелавам и на теб весел празник !
      Целувки ,аморе:* !

      Изтриване
  2. Невероятна си Аморе!!! Кога сколаса да направиш този разкошен рибник?
    Страхотен, много ми хареса.
    Честит празник и да сме живи и здрави всички!
    Много прегръдки и целувки!
    Наздраве!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Зиче :) ! Честит празник и на теб с пожелание за здраве и благополучие :* !
      С прегръдка , наздраве !

      Изтриване
  3. Аууу, каква вкусотия!! И като си помисля, че Роби няма да я опита......
    Честит празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Честит празник!
    Ти създаваш празнично настроение винаги - благодаря ти!
    Наздраве!

    ОтговорИзтриване
  5. Много празнично приготвена ципура!
    Идеята е чудесна,Ваня!
    Желая ви хубав празник!

    ОтговорИзтриване
  6. Разкошен рибник ,мила!
    Честит празник!Много здраве да има в домът ти!
    А това "шаранче" и аз бих го опитала

    ОтговорИзтриване
  7. Съвършена си я направила ципурката,Ванюшка!Така в тесто аз не съм и сега ме гложди любопитството!Ципура предпочитам пред шарана.Плънката също ми допада много!
    Весел Никулден!

    ОтговорИзтриване
  8. Ив, страхота е рибката, обаче публикацията ти е върха, просто! Винаги, ама винаги ще ме усмихнеш! Затова те обичам! Мерси за снимките от морето! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  9. Ивче, страхотна е!
    Хубав празник!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотна рецепта,Ив,как я измисли тая златна ципурка? Много добре ти се е получила, увита в тестенце и с плънка!И ние ще заменим шарана с ципури.Важното е,че ще отбележим празника!
    Наздраве и весело изкарване!

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря ,момичета ! Весела празнична вечер ! С прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  12. Много красиво блюдо, Ванче! Честит празник!

    ОтговорИзтриване
  13. Тя наистина станала златна тази рибка, Ив! Много хубаво си я издокарала :) и маскирала. Разсмя ме с увода :))) Хубав празник сте имали - така хубави да са всичките ви занапред! Приятен петъчен ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Разкошно си я направила, Ивче! Много ми хареса! Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  15. Ив, много съм впечатлена и от рибката ти! Браво! Адмирации! И ти благодаря за забавлението, с това кръщене....:)

    ОтговорИзтриване
  16. Прекрасно предложение, Ваня. Много апетитно и съблазнително поднесена тази рибка.
    То и при нас не знам да има шаран, затова аз правя риба каквато намеря, само да е рибно филе, че с кости не ми се занимава. :)

    Прегръдки и весел weekend!

    ОтговорИзтриване
  17. Много красиво и вкусно си я приготвила Ив!
    Поздрави мила!

    ОтговорИзтриване
  18. Разкошна златна рибка! И съдчето, в което я поднасяш е уникално!
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  19. Интересно приготвен "шаран". :) Хареса ми идеята с това тесто. Аз веднъж правих с бутер, но не беше много сполучлив резултата.
    Следващия път ще опитам с такова тесто :)

    ОтговорИзтриване