2.03.2015 г.

Козунак със сметана и локум


Няма преборване с лакомите ми мисли ей ....достатъчно ми е да видя снимка на нещо вкусно и започват едни мечтииии....старанието ми да се превърна във фиданка пак ще почака! Та всичко започна от една снимка на козунак мярнала ми се тези дни, аз обаче знам къде има по много и за всеки вкус рецепти .......някои вече се досетиха, че адреса е Роси и повярвайте ми колекцията и от козунаци  е впечатляваща! Отдавна исках да направя точно този със сметаната, почти спазих рецептата, нещо промених , нещо премахнах, но съм доволна от резултата:)! 


Ето моята
 версия:
3 яйца
150 гр. захар
150 мл. течна сладкарска сметана
60 гр. краве масло + 40 мл. олио
20 гр. прясна мая 
щипка сол
2 ванилии
настърганата кора на 1 лимон
450-500 гр. брашно
1 кутийка локум 
захар на гранули 
1 жълтък + 1 с.л. прясно мляко + 1 с.л.олио за намазване 


Затоплете леко сметаната и разтворете маята в нея. Разбийте леко с вилица яйцата и захарта. В купата на кухненски робот изсипете половината от брашното, яйцата, сметаната, щипка сол, ванилиите и настърганата лимонова кора. Пуснете машината да меси на най-ниската степен като постепенно добавяте от брашното докато тестото стане меко и еластично. Започнете да добавяте разтопеното и смесено с олио краве масло лъжица по лъжица докато се усвои напълно от тестото. Ако има нужда може да добавите още брашно, тестото трябва да е меко, но нелепнещо, какро казва Роси като възглавничката на ухото ви! 
Измесеното тесто сложете в купа, покрийте със стреч фолио и кърпа и оставете на топло да удвои обема си! 
Готовото тесто разделете на две еднакви части. Аз направих два козунака като този от снимката! Всяка част разделете на три и разточете на тясна продълговата лента. Поръсете върху всяка от нарязания локум и завийте на фитили. Сплетете ги. Покрийте продълговата форма за кекс с вместимост един литър с хартия за печене и сложете козунаците. Аз имам две макар и малко различни по големина форми, но ако вие нямате може да изпечете единия в кръгла форма за кейк.
Разбийте жълтъка, прясното мляко и олиото с вилица и намажете втасалите козунаци. Поръсете със захар на гранули и изпечете на долна решетка във фурна с вентилатор на 160 гр. докато получат приятен загар. 
Да ви е сладко :)! Чаооо и спорна нова седмица!




13 коментара:

  1. Започвате вече това предизвикателство с козунаците! :)
    Ив, разкошен е твоя, пухкав, мек!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Ех,Ванюшка,от приказен по-приказен е козунакът ти,поздравления!В интерес на истината май само с течна сметана не съм замесвала и от доста време се каня да опитам,ето че сега и ти на свой ред ме подсети.А си е време за започване на козуначени серии и даваш страхотен старт с това ароматно пухче!Благодаря ти за доверието и ласкавите думи!Да ви е вкусно и сладко на двамата с Роби!В аванс казвам Честит национален празник!

    ОтговорИзтриване
  3. Да, време им е вече на тези изкушения :) Този козунак изглежда страхотно, майстора си е майстор, няма коментар!
    Поздрави, Иве!

    ОтговорИзтриване
  4. Правилно си се доверила на Роси, Ивана, нейните козунаци са уникални...
    И твоя с промените също е така впечетляващ.
    Аз днес се бях сетила за козунак, по повод едни сушени боровинки, които се чудя къде да влагам напоследък.
    Но аз не обичам преди празника да правя козунак, традиция си е да е на самия Великден.
    Та май ще почакам, дано устоя!

    ОтговорИзтриване
  5. Какви конци са се образували само... чудесни са!
    Аз преди седмица опитах козунака със заквасена сметана на Ева и останах много доволна. Ще пробвам и този задължително.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Тия мисли и мен ме спохождат много често, а сега една мисъл за този козунак няма да ме напусне скоро. С течна сметана става великолепно тесто, смесвала съм и равни части с прясно мляко, ау направо не издържам! Прегръщам те много!

    ОтговорИзтриване
  7. Момичета, благодаря ви за отделеното време и хубавите думи!
    Роси, на теб благодарност отново за всички рецепти и напътствия за направата на хубав козунак!
    Честит най-български празник!

    ОтговорИзтриване
  8. Олеле, Ив, рано, рано ме провокираш да меся козунаци! Ама такъв великолепен ти се е получил!!! На Великден съм у вас:)! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Бях го замислила тези дни,,но пак ми се размина.Но идната събота май няма да му се размине.Чудни са Ванче!

    ОтговорИзтриване
  10. Ванче, и аз мисля да пробвам тази година да подсладя с домашни козунаци. Моят пътеводител също ще е Роси. ;)
    А твоят козунак е просто прекрасеееен, отчупвам си парченце. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Наистина чудесна рецепта, любима ми е.

    ОтговорИзтриване