10.06.2021 г.

Черешово клафути - Clafoutis di ciliegie


Един от най-вкусните сладкиши с череши за мен си остава това клафути! Вероятно ще стане любимо и за вас след като опитате рецептата ми. 


Продукти:
400 гр. череши
3 яйца
200 мл. прясно мляко 
50 гр. брашно
50 гр. смлени, обелени сурови бадеми
80 гр. краве масло
100 гр. бяла захар
20 гр. пудра захар
30 гр. кафява захар


Почистете черешите от костилките, макар да казват, че оригиналната рецепта се прави с череши с костилки, аз предпочитам да ги махна. В купа счупете яйцата и добавете 100 гр. бяла захар и 20 гр. пудра. Разбийте с миксер на пухкав крем. Налейте на струйка прясното мляко и разтопеното и леко охладено краве масло. Добавете брашното и смлените бадеми. Хомогенизирайте добре продуктите. Сместта която ще получите е течна като за палачинки. Подмажете тавичка 20/28 см. за правоъгълна и 24 см. за кръгла с краве масло и посипете дъното и стените с кафява захар. Наредете черешите и внимателно залейте с приготвената смес.  Изпечете сладкиша на 180 гр. в предварително загрята фурна за около 40 мин. или до приятен загар. Охладете и поръсете с пудра захар. 
Чудесен сладкиш! 
Да ви е сладко :) 



 

2 коментара:

  1. Имам сурово кашу,мислите ли,че ще се получи,ако заменя бадемите с него...?Благодаря

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опитайте и споделете! Аз не съм ползвала никога кашу им не мога да кажа!

      Изтриване