17.10.2014 г.

Бриош рулца с меден крем и сушени череши


И пак от нейния чудесен блог една страхотна, много, много вкусна рецепта! 
Grazie, Morena!


Продукти:
За тестото:
350 гр. брашно
8 гр. прясна мая
50 гр. захар
70 мл. вода
1 яйце + 1 жълтък
70 гр. краве масло
кората на 1 лимон
1 ваниля
щипка сол
За медения крем:
100 гр. сухи череши ( или други плодове по ваш избор)
250 мл. прясно мляко
1 яйце + 1 жълтък
90 гр. мед
30 гр. брашно
1 ванилия 


В купа смесете брашното, яйцето + жълтъка, захарта, ванилията, настърганата кора на лимона, щипка сол. В топлата вода разтворете маята и излейте при останалите продукти. Замесете тесто като прибавяте по малко от мекото краве масло до свършването му. Тестото е невероятно, работи се много лесно с него. Сложете го в намаслена купа, покрийте с кърпа и оставете на топло да втаса. 
Докато чакате си направете крема: разбийте яйцето, жълтъка, меда, брашното и ванилията. Когато сместа се хомогенизира, добавете прясното мляко. Сложете съда на огъня и бъркайте докато крема се сгъсти. Отстранете от котлона и добавете сухите плодове.  Аз имах останали малко цели вишни от конфитюр, сложих и тях. Разбъркайте крема и оставете да се охлади.
Удвоилото обема си тесто разточете на голям правоъгълник( на набрашнена повърхност). Изсипете върху него крема и разпределете равномерно. Завийте на руло и нарежете  12 рулца. Подредете ги в тава (22/30 см.)  застлана с хартия за печене и оставете отново за 1 час да втасат. Изпечете рулцата на 180 гр. за около 25-30 мин. Ако видите, че отгоре прегарят сложете лист алуминиево фолио и намалете фурната на 170 гр. Готовите бриош рулца намажете с топъл мед, оставете още около 10 мин. в тавата и после охладете върху решетка. 
Чудесни за закуска ....да ви е сладко:)! Чаоооо и хубави почивни дни! 




17 коментара:

  1. Бриошите ти са неустоими ,аморе ,правила съм ги и знам ,но и това ще направя изглежда неустоимо!!!
    Силно те прегръщам и прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Зиче :*....наистина са много вкусни! Кремът попива в тестото и ....абе, чудни са да знаеш:)!
      Прегръдка и за теб с пожелание за хубав уикенд!

      Изтриване
  2. Обичам бриоши, а с тази плънка направо са неустоими, а и си направила такива примамливи снимки Ив! Взимам си поне двечки, ако останат ще намина пак :) Прекрасна петъчна вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Закуската в твоя дом е за завиждане, Ивана :) Направо ме накара да мечтая и аз за такава!
    Прекрасни рулца, несъмнено с прекрасен вкус и аромат!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Като си представя какви са пухкавелки и какви са вкусотии с този попит крем... Ванче, чуднички са!
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесни са бриошите, Ивче!
    И с тази заливка и сушените череши...ммммм
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  6. Чупя си едно бриошче:) и посядам при вас! Страхотия! Приятни почивни дни, мила!

    ОтговорИзтриване
  7. Ау, това е голям разкош! Синът ми ще ме пощури да му ги правя, ако ги види. Няма да чакам да стане това, ще го изненадам сама. Благодаря Ив. Прекрасна си!

    ОтговорИзтриване
  8. Предполагам бриоша е голяма вкусотия и понеже не съм яла досега, целият е за мен :)))))
    Целувки и прегръдки с една ръка, защото другата е заета с тавата с бриоша :))))

    ОтговорИзтриване
  9. Вили,
    Таня,
    Гери,
    Дани,
    Кате,
    Йоли,
    Христинка,
    благодаря ви от сърце!
    Прегръдка за вас с пожелание за хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  10. Ааа, много сме го закъсали у дома откъм сладкиши, макар че есента предполага пълно потапяне в света на тестото и сладките изкушения... Захващам се днес да поправя тая грешка. :)))
    Неустоими, златни бриошчета, Ивана! Доядоха ми се много. ;)
    Красива и щастлива неделя от мен, мила!

    ОтговорИзтриване
  11. Олеее ... как го обичам това нещо да знаеш Ив :)
    Минавам по друга уличка, за да не поглеждам към витрината на сладкарницата в квартала:( тук им казват "спирали с крем и стафиди" . Все им се каня да ги търся в нета за рецепта и твоята ми идва като по поръчка. Записана е вече :)
    Поздрав с прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  12. МММ, не знам за закуска как е, но със сигурност ако сега ми го предложиш, няма да ти го върна;) Прекрасно изглежда. Тази година суших малинки, догодина и черешки;))

    ОтговорИзтриване
  13. Ирме,
    Дани,
    Мъхче,
    прегръдка, дами и благодаря!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  14. Ех,Ваня,като барометър си за невероятните рецепти,откриваш ги безпогрешно и ни изкушаваш с такива всеки път!Разкошни кифлички,напълниха ми душата!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване