10.10.2014 г.

Кантучи тоскани - Cantucci toscani


Най-после им се наканих и аз на кантучите...историята им тръгва от гр. Прато обл. Тоскана в Италия и заедно с тирамису  са най-познатите италиански сладкиши по света. Не много сладки хрупкави сухи  бишкоти с бадеми-това са кантучите! Обикновено се хрупат като се потапят в сладкото ликьорно  Vin Santo!
 Роберто има един приятел Джузепе, кръстен на  дядо си, та въпросния дядо веднъж от бишкота на бишкота изпил литър вино. Когато жена му направила забележка, че е изпил толкова  вино той възутено отговорил, че  бишкотите са виновни и той не носи отговорност за това :)!
Рецептата е от тук


Продукти:
400 гр. брашно
3 големи яйца
100 гр. захар
100 гр. сурови необелени бадеми
1/2 пак. бакпулвер

В купа смесете брашното и бакпулвера.Добавете яйцата, захарта, бадемите и щипка сол. Замесете меко тесто. Ако  тестото се меси трудно добавете 2-3 с.л. прясно мляко. 
Готовото тесто разделете на две и  от всяка част оформете дълга франзела. Изпечете на 180 гр. в предварително загрята фурна до златист загар.  Извадете франзелите от фурната и ги нарежете под наклон на  малки  около 2 см. филийки. Наредете ги в тава и сложете отново във  фурната за 15-20 мин. Съхранявайте кантучите добре в затворен буркан за да останат за дълго време хрупкави! 
Да ви е сладко с чаша вино, а кой ще изяде кантучите вие или виното - решете сами :)! 
Чаооо! Хубави събота и неделя! 



14 коментара:

  1. Хей Ив ... прекрасни кантучита! Непременно ще ги пробвам да знаеш :) Много са ти красиви снимките!
    Хубави събота и неделя и за теб мила!

    ОтговорИзтриване
  2. Сега да можех да си взема едничка... Мисля, че няма да е по-зле и с топло мляко, например. ;) Ама хайде, може и с ликьорното нещо, но максимум 1-2 глътки. :)
    Ванче, чудесни са! И как са се зачервили, и какви хубави снимки си им направила! Ама досега мислех, че се казват кантучини, явно съм в грешка...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Много са хубави тези кантучи. Когато бях в Италия си хапнах от тях. И аз като тебе, Гери ги предпочитах с прясно мляко :), че да не стане като дядото :) и да свърши виното :)
    Поздрави и целувки за майсторката!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесни са, Ивче!
    И без нищо бих си ги хрупала :)
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Прекрасно изглеждат, Ив! Много хубави снимки и представяне на кантучите- ще ги пробвам!
    Прекрасна събота!

    ОтговорИзтриване
  6. Ами интересно ми е да пробвам винцето с кантучини, така, че и двете за мен, моля, пък и събота вечер е все пак:))) Снимките ти са вълшебни, Ив, знаеш, обожавам италианските ти рецепти! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасни хрупкави кантучи! Много ми харесват, обожавам тези сухари. Твоите са великолепни!

    ОтговорИзтриване
  8. Лелеее, тези са само за мен, Ивана! Изглеждат страхотно!
    Обожавам хрупкави бисквити с големи ядки. Бих си ги топвала в какво ли не - и във вино, и в ликьор (черешов, ама) и в топло мляко. Ех, ще ме накараш ти днес да си сменя сладкиша с тях!
    Благодаря ти за рецептата, мила! Топла прегръдка ти пращам!

    ОтговорИзтриване
  9. Ивана, така сладко и вкусно си разказала и представила тази вкусотия...Човек и да не е гладен, ще огладнее. А с виното сигурно са неповторими тези кантучи. Благодаря за рецептата!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Прекрасни кантучини,Ваня!Най-много прилягат да се усмихват от твоя блог!С пожелание за щастливи есенни дни!

    ОтговорИзтриване
  11. С благодарност за милите ви коментари и отделено време, момичета!
    Прегръдка и спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Доверявам се както винаги на рецептата. Това е едно от нещата които ще направя за Коледа. Запланувала съм още. Засега съм направила два вида сладки.Ще видим, да не ме напусне музата. Запасила съм се с индустриално количество масло. Ха-ха! Яна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Яна!
      Може да увеличиш малко захарта моята дъщеря каза,че не били сладки,но на нас са ни добре!Приятно скадкоправене и весели коледни празници!

      Изтриване
    2. Привет! Аз също не обичам много сладко и в повечето рецепти намалявам количеството на захарта. Така, че ще спазя рецептата ти. Ще направя и мини щолените, миналата година ги правих и много ми харесаха. Хубави празници и всякакви прекрасности пожелавам!Яна
      Сигурно ще пиша пак някъде под някоя рецепета, но засега дотук!

      Изтриване