22.05.2017 г.

Чорба от бакла и зелени джанки


Мдаа, като станеш на известна възраст и току преоткриеш някой вкус за който нямаш особено приятни спомени от младини! Така е и с тази чорба от бакла и зелени джанки! Баклата е особено растение! Или я харесваш или не, трудно може да направиш компромис с вкуса и, затова решете вие ще ядете или не  тази чорба, макар на мен да ми хареса! 


Продукти:
100 гр. бакла на зърна
100 гр. бакла на шушулки 
шепа зелени джанки
1 морков
1 глава лук
2-3 скилидки чесън
копър 
сол 
олио
лимон

Баклата на шушулки трябва да бъде много младичка, както и зърната. Нарежете шушулките. В тенджерка с няколко с.л. олио  запържете нарязаните на ситно лук и морков. Налейте 2-3 купички топла вода и сложете баклата (зърната и нарязаните шушулки).  Посолете и варете около 25-30 мин. Опитайте дали е сварена баклата. Добавете джанките и доварете чорбата още около 10 мин. Свалете от огъня подправете с нарязани на ситно чесън и копър. Овкусете с няколко капки лимонов сок.
 Опитах я топла и студена и ми хареса всякак!  
Да ви е сладко :)! Чаооо! 


2 коментара:

  1. Ваня,
    да си призная честно не съм голям почитател на баклата.Обичам я винаги много млада и сурова, рядко готвена.Но моето семейство много я обичат.Правя я и аз така, както и с картофи или с мляко.Става вкусна, но за тези, които я обичат.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели!
      Така е с баклата, както писах и по-горе или я харесваш или не :)!
      Поздрави! Честит празник!

      Изтриване