5.07.2012 г.

Мини саварини с праскови


За мен са мъфини ,ама като са писали саварини - саварини ги оставих ! Рецептата -  от списание ''Oggi cucino'' ! И да ви ги похваля .....много са вкусни :) ! 


И както Инчето беше отхапала една соленка ,та си влюбих в кадъра   така и аз преписах от нея :) ....да ме прощаваш ,Ина ! 
Продуктите са: 
3 праскови 
150 гр. захар
170 гр. брашно
1/2 пак. бакпулвер 
120 гр. краве масло
3 яйца
2 ванилии
1 с.л. сметана 
1/2 настъргана кора на лимон  


Намажете 12 форми за саварини или по-големи за мъфини с краве масло .Поръсете стените и дъното обилно със захар и сложете в хладилник докато си приготвите сместа . 
Нарежете 3 праскови на малки парченца. Разбийте яйцата със захарта ( не е необходимо да разбивате на пяна) , прибавете брашното размесено с бакпулвера . Леко разтопете кравето масло ,добавете и него .Следват ванилията сметаната и кората от лимон .
Последни са нарязаните праскови . Объркайте сместа много добре . Извадете формите от хладилника ,поставете ги в гнезда за печене на мъфини и ги напълнете 3/4 от обема на формичките . Печете в предварително загрята фурна на 180 гр. за 20 мин. 
Оставете ги да се охладят и поръсете с пудта захар .
Може да ползвате каквито формички имате ,даже и тези за малки кексчета. 


                                    Чаооооооооооо ....и лек и усмихнат ден :) !


32 коментара:

  1. Изглеждат много апетитно,мисля да ги направя днес,ако ми остане време.Благодаря за рецептата.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и на теб ,Ели :)...ще ти харесат :) !
      Хубав ден !

      Изтриване
  2. Мммм...чудно изглеждат, и аз ще ги пробвам.Само, че в приготвянето е споменато масло, а в рецептата не е казано за какво количество става въпрос. Ако може да допълните.Благодаря много, хубав и усмихнат ден на всички!
    Поздрави: Дани

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :)...грешката е моя ...поправих я веднага ...вместо кр. масло съм писала два пъти захар :)...Извинете ме !
      Поздрави !

      Изтриване
    2. Направих ги и станаха страхотни. Ивана, благодаря за поредната чудесна рецепта, която споделяш с нас. Хубава вечер!:)
      Дани.

      Изтриване
  3. Ей, слънчево момиче, отбивам се , за да ти кажа , че правиш лятото ми по-усмихнато, а жегата търпима.Не пропускам рецепта!
    Поздрави за всичко , което правиш......и да прегърнеш морето от мен, нали знаеш!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ,Вили :) ... не си се чувала скоро и ми стана приятно ,че се появи :) ...Хубаво лято и голяма прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  5. Голям почитател съм на мъфините и тези задължително ще ги опитам. Много са изкусителни и с тези прасковки- чак тук ухаят.

    ОтговорИзтриване
  6. Ароматно и сочно предложение!
    Скоро правих,но ще пробвам и твоя вариант.:)
    Хубав ден,Ваня!

    ОтговорИзтриване
  7. Такива вкусотии приготвяш, че ми се иска да ги опитам и на живо.

    ОтговорИзтриване
  8. Ванче, благодаря, ще пробвам!Тук, на планината не съм оборудвана за по-сложни неща, но това ми идва точно, ще направя в кофичките за крем карамел!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Чудесни ароматни кексчета! Сърдечни поздрави и прохладна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ,Нинка , Мира ,Вили ,Сонче ,Дани :)....при нас вече са спомен ...очаквам да видя и вашите :)) !
    Хубава вечер ,момичета !

    ОтговорИзтриване
  11. За мен ти си права, като казваш, че са по-скоро кексчета, отколкото саварини.Може и да греша, но си мисля, че саварините изискват напояване със сироп.
    Няма какво да ти прощавам, даже се радвам, че си отхапала, за да се убедим, че наистина са страхотни и отвътре. И как само кокетно се подава прасковката...
    И аз си ги добавям в предстоящи. Един дълъг списък стана, кога ще смогна не знам :))

    Хубава вечер, Ванче :)

    ОтговорИзтриване
  12. Реших от днес да съм на диета........:))явно съм объркала деня.
    Чудни и така закачливо ми намигат тези мъфинчета ли са,саваринки ли са не знам......но пък са карасоти!Браво,Ив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка ,благодаря ти :)....а щом си на диета прави като мен ...отхапваш малко и всичко друго гледаш как изчезва в устата на половинката ти :)))...по-добра от тази диета не мога да ти предложа ....но действа ,да знаеш :)))!
      Хубав ден :*!

      Изтриване
  13. Ийв, сега се докопах до компа и си умрях от кеф!
    Похапнах соленко при Инчето, а десерта при теб.
    Станали са много вкуснички, че и снимките са хубави!
    Задобряваш:)
    Целувам те мила моя!
    Поздрави на Роби!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате , благодаря аморе :)...ама да ти кажа ли ,че най ми е трудно като стигна до снимките :)....че как да застана ,отляво ли да я подхвана или от дясно ...направя 50 снимки и после само 2 ми харесат ...абе трудна работа е това фотограф да си :)...още повече когато не може да кажеш на чинията ''мръдни на сам ,завърти се натам '':)))...Айде ,че се отплеснах много ,а имам да правя един сладиш с черешки :)...чао ,мила ! Голяма прегръдка от мен за един прохладен петък :*!

      Изтриване
  14. Ивана за мен останаха ли че този интернет ме побърка ту дойде, ту го няма и не мога да се вредя при вашите скусотии.
    Страхотни са приятелче много апетитни!
    Целувам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зиче ,приятелко , как ти съчувствам за нета ..знам каква краста е ...всички знаем де :)))....ама не се кахъри ,ще направя пак :) ! Целувки ,мила !

      Изтриване
  15. Аз пък да ти кажа не ги и различавам, каквото кажат - това е, все ми е тая вече, всеки ги разбира нещата:):):). Важното е да е вкусно, да му мислят професионалистите:). Добре си ги отхапала, ама ако дадеш и аз да отхапя още по -добре ще стане, обещавам снимка на кадъра:):):). Ох, че готино настроение ми донесе...Прегръщам те, Ив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате ,абе вярно е това зпрофесионалистите ,ама все се стархувам да не сбъркам ,че аз съм кулинар -лаик :) !
      Хайде захапвай и ти някои мъфин и давай снимката :),нилога не се уморявам да гледам снимки :)) !
      Целувки ,мила и готин петък :)....че после идва събота и неделя ..е какво по-хубаво :) ! :*!

      Изтриване
  16. Кексчета, саварини какво значение има! Вкусни са! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Павлинка :) ! Поздрав и за теб с пожелание за хубав петъчен ден :) !

      Изтриване
  17. Мила Ваня, какво да кажа за саварините - мъфини, то всичко по горе е казано много красноречиво! Ти си направо неуморима - все нови и нови нещица от вкусни по вкусни ни предлагаш и не зная дали ще можем да удържим на диетката :)))! Благодаря ти миличка за удоволствието, което доставяш, а за снимките не се кахъри - супер са! Прегръдки и целувки!!
    Прекрасен уикенд!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Руми :)...Хубав уикенд и на теб ! Целувки !

      Изтриване
  18. Дойде ми идея - за да са наистина саварини вземи, че ги сиропирай малко и по една розичка от сметана и ето ти САВАРИНИИИИИИ! ;) *)

    ОтговорИзтриване
  19. Направих ги днес следобед. Имам и снимки :))
    Първа снимка >>
    Втора снимка >>
    Станаха страхотни! Много мекички и с приятен аромат, направо не усещаш кога си излапал една... Аз сложих и един банан, защото в хладилника бяха остнали само две малко праскови. И понеже отворих кутия със сладкарска сметана, та за да я оползотворя, я разбих и я нацвъках отгоре (дет се вика - да не иде зян :))
    Синчето бърка в купата, а аз сипвах продуктите. Голям тандем сме :))
    Благодаря за рецептата, Ив!

    Много прегръдки от България :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Радвам се ,Инка че са ви харесали !С банана сигурно са станали още по вкусни :) ,много обичам банан в сладкиши ! Поздрави за малкия помощник и хубава седмица :) ! Прегръдки !

      Изтриване