22.07.2012 г.

Слоесто хлебче


Напоследък из много кулинарни групи във Facebook се върти рецепта за слоесто хлебче .Помолих да я споделят и ме насочиха към блога на Емилия Таракчиева ! 
Благодаря на Емилия ,защото хлебчето наистина се оказа чудесно и много лесно за правене. Не съм променила нищо от рецептата .....освен ,че го хапнахме с  приятели и вкусни наденички на барбекю!


Продукти: 
300 мл. топла вода
1 с.л. захар
1 с.л. зехтин 
1 ч.л. сол
500 гр. брашно 
10 гр. прясна мая
50 гр. разтопено краве масло 


Разтворете маята в топлата вода . Размесете брашното в захарта ,солта и зехтина . Налейте и водата и замесете меко тесто . Оставете да втаса за около час. Втасалото тесто разточете на правоъгълник ,намажете с кравето масло . Нарежете на дълги ленти . 
Поставете ги една върху друга и нарежете на квадрати . Подмажете  с масло продълговата форма за кекс и прехвърлете квадратите вътре.   Изчакайте тестото отново да втаса. Намажете отгоре с краве масло.  На дъното на фурната сложете съд с вода , загрейте на 180 гр. и изпечете хляба за 30-40 мин. 
Чудесно е и ненапразно е хитът от изминалата седмица във всички фейсбук  групи!
Хубава неделя и спорна нова седмица ! Чаооооооооооо :*!


14 коментара:

  1. Изглежда страхотно, Ивче! Не се и съмнявам, че е вкусно!

    ОтговорИзтриване
  2. Леле каква вкусотия!
    Да не говорим, от насладата да се сподели с близки на сладка приказка и скаричка!
    Прегръщам те силно аморе и поздрави за Роби!

    ОтговорИзтриване
  3. Много добре изглежда,ще го пробвам задължително.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Ей, чудесно си го надиплила, Ивана.Услади ви се , нали!?
    Прекрасна неделя с усмивки и отмора!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесно се е получило хлебчето! Радвам се, че ви е харесало! Поздрави и усмихната неделя!

    ОтговорИзтриване
  6. Ивче, споделено с приятели това чудесно хлебче е
    било още по-вкусно!
    Аз по тази технология на нареждане правя много вкусен сладък хляб :)
    Прегръдки и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  7. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотно хлебче! Обожавам домашен хляб, напомня ми за детството, топлината и домашния уют! Хубава неделна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ви ,момичета :)...наистина страхотно хлебче !
    Добро начало на новата седмица !

    ОтговорИзтриване
  10. леле, Ив, много вкусно изглежда!Аз нямам тук машината за месене, но ме изкушава!недостижима си, редиш вкусотиите една след друга!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Сонче :)....наистина само суперлативи за хлебчето ,а машина за месене аз изобщо нямам ,меся все на ръце -така ми е по кеф :))) ....само с козунака се мъча ,та може би заради него един ден ще си купя :)!
      Чао и хубава седмица :) !

      Изтриване
  11. Еее,този хляб ще се пробва.Изглежда много привлекателен-за гладни хора!

    ОтговорИзтриване
  12. Чудно хлебче Ванче:)мекичко и пухкаво изглежда!
    Не съм правила по този начин, но обожавам да меся хляб и ще пробвам по този начин.
    Чао и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  13. Ммм... чудесно хлебче! Хареса ми:)

    ОтговорИзтриване