17.07.2012 г.

Пъстърва с орехов сос


Ровейки вчера из сп. ''Цар Кулинар''от далечната 2001 год. попаднах на рецепта за риба с орехов сос . Спомних си ,че миналия септември докато си бяхме с Роби в България направихме една разходка до Троянския манастир . За обяд седнахме в едно от многобройните фамилни ресторантчета . За Роби поръчахме сач  ,а аз видях в менюто -''пъстърва с орехов сос '', отказаха поръчката ми с мотива ,че соса ставал много бавно .....! Сега - колко бавно става при тях не знам  , не знам даже дали е и същия като този който приготвих  ...знам само ,че е разкошен и страхотно върви с пъстървата. И съвсем не става бавно!
На другата страница на списанието открих и друг орехов сос за пържени пиперки и патладжани и този не се приготвя бавно!
Предлагам ви и двете сосчета и дано ви харесат така както харесаха на нас, за мое учудване Роби беше възхитен от вкуса на ореховия сос.

Продукти: 
1 пъстърва 
1 морков 
стрък целина 
1/2 малка глава лук
магданоз 
сол 
чер пипер 
1 дафинов лист
1 ч. ч. топла вода 
1 к.ч. зехтин
За ореховия сос :
1 ч.ч. смлени орехи 
2-3 скилидки чесън
1 филия бял хляб
зехтин 
сока на 1/2 лимон
1 с.л. зехтин

Почистената и измита риба осолете леко и поръсете с чер пипер . Сложете я в голям ,широк съд. Добавете нарязаните на колелца моркови , целината и ситно нарязания лук . Залейте с топлата вода и 1 к.ч. зехтин . Сложете дафиновия лист , чер пипер на зърна , магданоза и сол. Захлупете и задушавайте на слаб огън 20 мин. 
Отлейте бульона и накиснете в него филията хляб . Счукайте чесъна и го объркайте със смлените орехови ядки . Добавете напоения с рибния бульон хляб , лимоновия сок , сол и  зехтин . Разбийте всичко на крем . Не е необходим миксер , разбивах с вилицата. 
Пъстървате сложете в голяма чиния , украсете с морковите и поднесете с ореховия сос . Е ,много е вкусно - вярвайте ми!

А ето и другия орехов сос : 

1 ч. ч. смлени орехови ядки 
4 скилидки чесън 
сол 
Нарежете патладжана и пиперките на големи парчета .Изпържете в сгорещено олио . Извадете зеленчуците и оставете да се оцедят от олиото върху кухненска салфетка . В чисто тиганче отлейте от олиото в което сте пържили . Добавете обърканите с чесъна и сол смлени орехови ядки . Налейте чашка вода и кипнете сместа . Залейте зеленчуците и ......да ви е сладко :) ! За бавното - не е бавно, за вкусното - е много вкусно!


Снимка за спомен със сача отценен по достойнство! Чаооооооо :* !


12 коментара:

  1. Ийв, за мен препечени филийки с орехово сосче!
    А и бих седнала да правя компания на Роби на сача:)
    Прегръщам те:)

    ОтговорИзтриване
  2. Много интересно звучи тази орехов сос! Никога не съм опитвала подобно нещо, но толкова хубаво си го представила, че няма да му се размине!:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Много интересно звучи, провокира любопитството ми. Изглежда чудесно! Благодаря за предложението и рецептата, Ивана! Поздрави, мила! :)

    ОтговорИзтриване
  4. И аз съм възхитена от ореховия сос и като се замисля, страшно ще ми върви на една пъстърва;)Обаче сега по Средиземноморието ще хапвам друга риба и ще се пробвам да видя ще се получи ли и с нея;)
    Хубава вечер, Ивана!

    ОтговорИзтриване
  5. Охааа, Ванюшка, прекрасно сосче, повярвай сигурно не само пъстървата ще може да се гушва в него, ще пасва и на друга рибка (на скара например или пък пърженичка :)) щом има чесънче в него! Прегръдки и прекрасен ден ти желая, миличка!!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесни рецепти и интересен орехов сос!А презентацията те грабва веднага.Голямо оправдание,че соса става бавно!!!Това е до болка познато,когато пишат нещо в менюто,да се оправдават,че не могат да го поднесат,да плачеш ли или да се смееш.Кой знае какво си е помислил Роби?Добре поне,че сача са поднесли и то си личи,по реакцията...
    Хубав ден Ивана!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ви ,Кате ,Ради ,Дани , Мъхче Руми ,Танче :) и се радвам ,че ореховия сос ви хареса като рецепта ...опитайте го :) !
    Чао ,хубава сряда ,момичета ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  8. :):):)тук все ще намерят повод да откажат нещо:):):) Ив разкошни сосчета, а рибката така си я накиприла, че ми се ще да приседна там при вас и после да ти покажа палец като Роби:):):)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Благодаря ,Кате ....:)))! Сигурна съм ,че ще вдигнеш палец ,ако опиташ соса:))! Целувки :* !

      Изтриване
  9. Ама как си я накиприла само тази пъстърва с това сосче!Много красиво изглежда и предполагам колко вкусно ще е било!
    Гледам Ванче че и си я посъблякла рибката:)без кожа де!
    И на мен кожа не ми дават да ям.
    А тези от заведението са ти отказали поръчката защото са нямали начупени орехи да знаеш, но аз няма да откажа и ще си я направя!
    Чао и приятна вечер !

    ОтговорИзтриване
  10. Ванюша,много ми допада рибката ти и ореховото песто!А усмивката на доволен дегустатор е най-важният критерий за справяне в кухнята,нали?!
    Поздрави на двамата с Роби!

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотно предложение! Изненада ме това, че в ресторант отказват поръчка, защото сос ставал бавно. Интересни хора! А защо изобщо го слагат в менюто си, като нямат подготовка?!
    Сигурно са нямали почистени ядки и докато изчистят една чаша орехи ще им отнеме бая време:) хихи:)

    ОтговорИзтриване