11.07.2012 г.

Салата с ориз и мариновани зеленчуци


 Толкова е горещо днес ,че на оплакването ми Роби ме утеши с думите :''спомни си ,аморе колко много сняг имахме само преди няколко месеца'' ..абе аз снега го помня ,ама кой знае защо  не ми става по - хладно от тези спомени   .... Разхладихме се обаче ( със студена салата с ориз и мариновани зеленчуци ,рецептата за която пиша вече без много ,много приказки !


Продукти : 
7 с.л. ориз за салата 
1 консерва риба тон 
1 малко бурканче микс от мариновани зеленчуци
шепа мариновани малки лукчета 
7-8 маслини 
2 яйца 
1 малка моцарела

 Сварете ориза в подсолена вода . Когато е готов прецедете и измийте под студена вода . 
В купа изсипете маринованите зеленчуци ( каперси , артишок , гъби , чушка ) . Може да сложите и 1 малка консерва царевица. Добавете останалите продукти . Да не забравите да излеете олиото от консервата риба преди да я добавите! Нарежете моцарелата на дребно и прибавете и нея. Сложете ориза и разбъркайте добре за да се омесят хубаво всички продукти . Полейте салатата с 1-2 ч.л. зехтин и приберете в хладилник за 2 часа. Сварете яйцата . Нарежете ги на четвъртинки и украсете салатката  непосредственно преди поднасянето и на масата . Може да я хапнете с майонеза , нещо което аз не направих заради вечната ми война с калориите рби обаче не е във военни действия с тях и му се услажда обилно полята с майонеза!
Дано ви разхлади тази рецепта :)...от мен чаоооо и ако на някой му е топло да си спомни думите на Роби !


А това са малко снимки от разхдката която направихме докато дъщеря ми беше тук до съседното градче Нумана.











11 коментара:

  1. Ванче салата ми хареса и е по вкуса ми, но малките съкровища са простооо големи сладури като баба си:)
    И тука не се трае жегата мила ужасТТТ ..кога ще мине това лято не знам ..
    Целувам те!

    ОтговорИзтриване
  2. Много подходящо за тези жеги!Благодаря за идеята.

    ОтговорИзтриване
  3. Салатата много ми хареса,Ваня!Какви цветове...разкош!
    Чудесна разходка сте си направили!
    Прекрасно семейство сте,живи издрави!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. То на нас няма угода, когато е зима колко студено, сега колко е топло, но няма нищо то такива салата върши страхотна работа! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесна салата! Снимките са страхотни, лъха и прохлада от тях, особено с това синьо море! Прекрасна вечер, Ивана! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотна салатка, много свежа и лека!
    Да сте живи и здрави всичките, много сте хубави!
    Прегръщам те силно и ти се радвам от сърце*)

    ОтговорИзтриване
  7. Ив, голяма си скица!:) Усмивка сладка! Готина салатка, наистина свежа. А снимките от Нумана - са приказка за мен! Много ви се радвам, да знаеш! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ви ,момичета :* ...живи и здарви и вие !
    Прегръдки :*!

    ОтговорИзтриване
  9. ИВ, страхотна салатка, със сигурност много ще ми хареса!
    Благодаря за морската разходка!

    ОтговорИзтриване
  10. Иве мерси и тук за рецептата, макар да се съмнявом тук да открия такива мариновани зеленчуци. Зехтина от консервата в салатата ли изливаш или извън нея? Както казах и във ФБ, правила съм салата с ориз, консерва риба тон и много копър, свеж.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Веси! Не мога да ти отговоря за зеленчуците със сигурност, но може да ги има и в България! А иначе може да сложиш от нашите трушии, даже са по-екисни!🙂Мариновани гънки от консерва също, маслини и едни малки кисели лукчета, тези знам, че ги има в България! Абе изобщо салатата е хубава с всичко! 🙂А за пикник е чудесна направо!

      Изтриване