7.07.2012 г.

Kростата с карамелизирани смокини - Crostata di fichi caramellati


Бях замислила един кейк с череши за вчера ,но смокиновото дърво в градината ми развали плановете. Нямам представа на колко години е ,но е огромно и всяко лято ни радва с обилна реколта. Първите смокините започват да зреят през юни и за около 15 дни преминават,  едри и много сладки, след това  дървото си почива около 20 дни и  после като започне отново едно зреене та до края на септември/ Не съм по набожните работи та затова не мога да се досетя къде бях чела или чувала ,че когато Господ създал човека му дал и 2 дървета ...маслина и смокиня ... били му.напълно достатъчни  за да се изхранва. Та след като обрах това което беше узряло се разтърсих и за рецепта за някакъв лесен сладкиш ,а какво по- лесно от кростата! Рецептата открих тук .....


Имах купено готово маслено тесто и използвах него ,но то е много тънко разточено и подложката стана много тъничка, ще напиша обаче оригиналната рецепта за тестото : 


За тестото : 
150 гр. краве масло 
300 гр . брашно 
3 жълтъка 
1 ванилия 
100 гр. захар 
щипка сол

За пълнежа: 
500 гр. смокини 
2 с.л. червено вино 
4 равни с.л. захар
1/2 ч.л. канела
80 гр. амарети или други сухи биствити 

Нарежете омекналото краве масло на кубчета и го омесете с брашното ,добавете жълтъците , захарта ,ванилията и щипка сол . Месете докато всички продукти се хомогенизират добре и тестото стане гладко и еластично . Загънето го в домакински найлон и приберете в хладилник за поне 1 час. Намажете с краве масло и набрашнете една тавичка (22-23 см.) . Разточете тестото на кора не много тънка и с помощтта на точилка я прехвърлете в тавата . Краищата на тестото загърнете навътре или както е дадено в рецептата разположете кората на дъното на тавата и отделно си разточете един фитил от тестото с който  направете кордон по края на кората . Надупчете дъното с вилица ,покрийте с хартия за печене и отгоре изсипете зрял боб . Сложете във фурната и изпечете на 180 гр. за около 40 мин. Извадете ,отстранете хартията с боба и оставете кростатата да се охлади . 


За пълнежа обелете 400 гр .смокини ,нарежете ги на четвъртинки .Сложете плодовете в тенджерка ,добавете ,виното ,захарта и канелата.Варете докато сместа се сгъсти (около 30 мин. ) .Преди да отстраните от огъня сложете натрошените бисквити и разбъркайте . 
Изчакайте мармалада да изстине и го изсипете в кростатата . Оставете да се охлади . 
Останалите смокини нарежете на четвъртинки . Сложете в тенджерка 4 с.л. захар и когато тя се разтопи прибавете смокините . Бъркайте внимателно за 2-3 мин. да се карамелизират плодовете . Наредете ги върху сладкиша . Хапнете го добре охладен :) ! 
Да ви е сладко с пожелание за прохладен уикенд :)....чаоооооооооо !





22 коментара:

  1. Страхотен сладкиш,Ваня!
    Залепена съм за снимката със смокините...мноооого ги обичам!:)
    Поздрави и приятен уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Мире !И аз споделям любовта ти към смокините :)! Хубав уикенд и на теб :* !

      Изтриване
  2. Уникално вкусно предложение! Много ме изкушава, особено в съчетание със смокините! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ех, че вкусотия и красота!
    Ийв, хайде да си разменим по парченце:)
    Целувам те мила*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате ,готово ,мила ...пращай парче ананасов сладкиш ...останаха ми очите в него :* !Целувки !

      Изтриване
  4. Прекрасен десерт Ваня, толкова изкушаващ...

    Хубав уикенд мила, прегръдки от мен :)

    ОтговорИзтриване
  5. Божествен сладкиш!
    За съжаление у нас трудно се намират смокини по пазарите. Много ароматен е този плод в сладкишите и ако намеря смокини с огромно удоволствие ще спретна една кростата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Нинка :) ! Смокините наистина са божественни плодове :) !

      Изтриване
  6. Ивана, чудесен дладкиш!
    Отскоро и аз имам смокиня в двора, но сме далече от радоститие , които доставя твоята. Надявам се някой и ден и аз да мога да покажа нещо с нея;) Дотогава съм на твоята и съм страшно изкушена да опитам това прекрасно нещо!
    Поздрави от задушна София;)

    ОтговорИзтриване
  7. Ванче, разкошна кростата!!! Обажавам смокини и всичко с тях, но тук при нас няма, пускат по магазините от време на време, но първо са ужасно скъпи, второ на вкус са доста далеч от истината! Грабвам едно парче и отивам да си хапвам на тайно местенце! Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  8. Разкошна е кростата! Добре, че си оставила черешите на заден план, за да приготвиш тази вкусотия :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Ивче, разкошни смокини!
    И начина по който ги предлагаш е безумно вкусен!
    Прегръдка и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  10. Ивана, оххх сутринта ме раздразни с това вкусно предложение което си ни поднесла.
    Обожавам смокини пресни и в сладкиши.
    Твоят е невероятен много ми хареса.
    Прохладен ден и целувки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зиче , благодаря ,мила :) ....и аз обожавам смокини и няма две мнения ,че са разкошен плод :) ! Целувки !

      Изтриване
  11. Ле-ле в този момент как ти завиждам, 4е имаш този страхотен плод в градината си:)Невероятен сладкиш, вече е един от любимите ми!
    Поздравявам те за вкусните рецепти, с които ни радваш:)
    Усмихнат ден:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. dreamer(какво ли пък означава тове :), благодаря ти и още веднъж добре завърнала се на родна земя :) !

      Изтриване