4.07.2012 г.

Tалятели с лимонов сос



Продукти за 2 порции:
талятели 200 гр. , 1 с.л. брашно , няколко листа салвия , 1 лимон , 1 кафяна чашка зеленчуков бульон , 1 кафяна чашка прясно мляко , 1 жълтък , 2 с.л. сметана (заквасена) , сол , зехтин 

В голям тиган загрейте зехтина и пуснете в него листенцата салвия да се запържат за 3-4 мин. и овкусят олиото . Извадете ги и запържете брашното . Добавете млякото и бульона като бъркате непрекъснато до сгъстяване на соса  . Прибавете 4 ч.л. лимонов сок и настърганата кора на половин лимон .  В купичка разбъркайте добре жълтъка със сметаната . Добавете го в соса и веднага изключете котлона , но оставете съда върху него като бъркате още 3-4 мин. Посолете . 
Сварете талятелите в подсолена вода според указанията на опаковката . Прецедете  . С помощтта на вилица навийте на гнездо като при поставянето в чинияте изтеглете леко . Полейте с топлия сос и поднесете веднага . Да ви е сладко :) !

                                                         

13 коментара:

  1. Ивана, обожавам лимоновия вкус,без значение на сезона и твоето предложение ми допадна много, особено комбинирано със салвия!Соса ми прилича, на този, с който готвя фрикасе, а идеята ти да полееш талятелите с него е страхотна!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Бети :) ! Наистина станаха вкусни ....и аз като теб обожавам лимоновия аромат ,той се обича и със соленото с със сладкото :) !
      Хубава вечер ! С поздрав !

      Изтриване
  2. Аз салвия досега не съм ползвала, обаче тоя сос ми стана много симпатичен и много май е вкусен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Симпатичен е точната дума ,Павлинка :)) , а салвията е с чудесен аромат ...пробвай :) !
      Хубава вечер ,сладур !

      Изтриване
  3. Соса направо ме грабна-неустоим е...Ще си ги врътна и аз тези талятели... и салвия си имам....
    Целувки,Ванюшка!

    ОтговорИзтриване
  4. Ваня, много интересно звучи това лимоново сосче! И аз съм фен на лимоните и си мисля, че ще ми допадне! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Изглежда фантастично!Хареса ми съчетанието,соса и най-вече аранжировката!

    ОтговорИзтриване
  6. Ивче, чудесен сос :)
    И аз като Бети правя така фрикасе,
    но за талятели не ми е идвало на ум!
    И ще сложа малко пармезан, че салвията нещо не е моята подправка !
    Поздрави и прохладна вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Хайде пак любимата ми паста! И тази публикация е много вкусна, Ванче! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Пак ни разхлаждаш и изкушаваш, Ивана!
    не съм опитвала такъв сос, но съм заинтригувана;)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване