23.07.2012 г.

Салата от кус кус с миди


Из моите списания срещам много рецепи за кус кус ...с пиле , със зеленчуци , с риба , с каквото си искате, ама като съм свикнала да мисля за кус куса като за закуска със  захар ,масло и сиренце някакси не ги приемах за нормална храна .....Преди няколко дни обаче реших да опитам и се хвърлих на рецепта с миди .... Стана една -  салатка ли беше ,първо ли не знам,  ама ми хареса и ще опитам и с друго.

Продукти за 2 порции:
270 мл. вода 
250 гр. кус кус 
 бучка краве масло 
100 гр. замразен грах
200 гр. миди (замразени)
4-5 малки доматчета 
магданоз 
сол
чер пипер 
1 к.ч . бяло вино 
1 скилидка чесън 
1 к. ч. топла вода или зеленчуков бульон 

Загрейте водата в тенджерка , изсипете кус куса и бъркайте 3-4 мин. Смъкнете от котлона  добавете кравето масло . С вилица объркайте много добре и оставете да се охлади.
В тиган запържете скилидката чесън , добавете ,мидите и щипка нарязан магданоз. Залейте с виното и изчакайте 2-3 мин. преди да добавите граха . Посолете ,поръсете с чер пипер , добавете доматките нарязани на червъртинки . Налейте водата и захлупете съда . Задушавайте на слаб огън около 10 мин. 
Изчакайте да се охлади и изсипете върху кус куса . Объркайте добре  . Сервирайте ястието поръсено със ситно нарязан пресен магданоз ! 
                                           Да ви е сладко :) ! Чаооооооооо и хубава вечер :* !
  

9 коментара:

  1. Ивче, това е фантастична салата :)
    Защо ли не съм по-наблизо.....
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Пу, за мен! Щом е с миди, там съм:)

    ОтговорИзтриване
  3. По принцип аз не съм по мидите,но определено ми допадна идеята...Поздравления и прегръдки,Ив:))))))

    ОтговорИзтриване
  4. Ийв, това е една от любимите ми рецепти, само замествам мидите с пиле!
    Целувам те и те прегръщам!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесна салата, Ивче! Кус куса се оказа и страхотна гарнитура за много ястия. И аз бях свикнала със сладкия вкус на една от честите закуски, но се радвам, че ми допадат и други варианти! Благодаря за рецептата! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  6. С ориз миди съм правила, ще пробвам и с кус кус!
    Чудесна идея Ванче!И каква ти салата?Става и за основно ястие!
    Поздрав сърдечен!

    ОтговорИзтриване
  7. И при мен мидите ще са заместени с пиле-така става...
    Прекрасен ден,Ванюшка-поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ви ,Дани ,Траянче , Миленка ,Кате ,Дани ,Данче ,Жижи :) !
    Жижка, вече си на линия виждам :) ...добре завърнала се и надявам се изкара една невероятна ваканция :* !
    Целувки и хубав следобед ,дами :) !

    ОтговорИзтриване
  9. Много вкусна се получи! Днес и направих за обяд!

    ОтговорИзтриване