6.07.2012 г.

Чушка и сармички - или носталгия за нещо наше


Видите ли снимки на някоя нашенска манджа  да знаете ,че ме е захапала носталгията :( .....и само хапването на нещо познато и любимо  ме утешава :) ..ама това май съм го казвала вече !  Роби намира вкуса на сармите много деликатен (така се изрази :) и му харесва ,но чушката си я ям сама ...затова и пълня само една :) ....




Продуктите ги знем всички ,ще ги напиша все пак :)....
ориз ,кайма , домати , сол ,чубрица ,чер пипер ,магданоз ,лук  1 ч. ч. зеленчуков бульон 
За соса : кисело мляко ,жълтък , брашно 
Мерки не посочвам ....преценете сами :)


В голям тиган запържете ситно нарязания лук до златисто .Размийте каймата с малко вода и я добавете към лука ,посолете , ръснете щипка чер пипер ,магданоз и чубрица . Запържете докато каймата смени цвета си (тоест побелее и после леко порозовее:) , налейте бульона ,добавете ориза и настърган малък домат . Гответе на слаб огън докато ориза поеме всичката течност . 
Посолете пиперката(те) отвътре и напълнете със сместа . Потопете отвора им в брашно и редете на дъното на тенджерка . 
                                                        За сармичките:



Разбира се по ми харесват с кисели зелеви листа ,но тук нямам  затова в подсолена вода пускам пресните зелеви листа за 3-4 мин. докато омекнат . Пълня ги със същата смес за пиперките . Завивам на сармички слагам в тенджерата при чушките . Затискам с една по тежка чиния , наливам посолена топла вода с един настърган домат и варя на слаб огън около час . 
За застройката на соса разбивам един жълтък с 2-3 с.л. кисело мляко ,добавям и брашно около 2 -3 с.л. (зависи от течността която е останала от варенето ) . Отстранявам чинията  - тежест и изливам застройката . На включен котлон рзастръсквам тенджерата няколо минути и .....ястието е готово :)....... Да ви е  вкусно :) ! Чаоооооооо :* !



14 коментара:

  1. Страхотни нашенски ястия, едни от любимите ми! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Дани :) ! Поздрав за теб с пожелание за хубав уикенд !

      Изтриване
  2. Разчувства ме с тази твоя носталгия. Така ми се иска да ти покажа нашият си балкан, на който се радвам и сутрин и вечер. В далечината се виждат Шипка, Бузлуджа и въртележките/така наричам огромните ветрогенератори/, а малко по-надолу е твоето Габрово.
    Аз предпочитам чушчицата......

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Вили :) ....няма да коментирам , че очите ми са пълни ...

      Изтриване
  3. Май някой e пренесъл нашенска чубрица зад граница, на такова ми намирисва ;))
    А Роби има още да яде, докато стигне ранга гурме, щом не оценява чушчицата :))

    Хубав следобед, Ванче :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче ,благодаря ти :)....мина границата наш'та чубрица :)...не я взеха за ''картофено пюре'':)))..
      Хубав уикенд !

      Изтриване
  4. Ив, чак на мен ми се прияде!А италианците ми се струва, че не могат да оценят тези толкова вкусни наши ястия!И аз имам един познат, който не може да разбере нашия прехлас по тях.Браговчедка ми като си дойде в БГ само зелеви сърми иска да яде, а съпругът и гледа и се чуди:-)

    ОтговорИзтриване
  5. Не могат ,Бети ..трудно им е да разберат нашите ястия при толкова различна тяхна кухня (но са богове там :)....Аз пък като се прибера в Б-я налитам :) на пържен шаран и киселото млекце ми се услажда много :) ! Хубави събота и неделя !

    ОтговорИзтриване
  6. Толкова са апетитни, че ми се прияде и от двете, Ивче!

    ОтговорИзтриване
  7. Да уважаваме от време навреме и нашите си ястия.И те заслужават внимание.Имаме най-вкусните плодове и зеленчуци!Това е и никой не може да го оспори!
    Лека вечер Ивана и се дръж!Връзката с България я имаш,но физическото присъствие е друго нещо!Напълно те разбирам!Но, това е живота....

    ОтговорИзтриване
  8. Ийв,да ти е сладко всеки път като си хапваш!
    Прекрасна жена си!
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
  9. Любимите ми чушки и сармички. На трето място е нашенската мусака. Мога да ги ям непрекъснато и никога не ми омръзват.
    А от твоите снимки човек може да огладнее. Страшно апетитни са!

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря сърдечно ,Траянче , Таня ,Кате ,Нинка :* ! Целувки !

    ОтговорИзтриване
  11. Ивана,
    недей страда, приеми че не е кой знае колко далеч и винаги, когато имаш нужда, можеш да запрашиш насам. А дали ще го направиш, е един съвсем друг въпрос, който няма значение. просто важно е да знаеш, че можеш. А аз ако можех, веднага идвам да те развеселя и да ти донеса малко байганювщина, да ти минат носталгиите;)
    Чушките са ми любими, сърмите също, но ми е неприятно да ги завивам.
    Усмихни се;)!

    ОтговорИзтриване